OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

Berichtdoor Gunther » wo 26 sep 2012, 16:49

Ik meende hier ergens al zo'n topic gelezen te hebben, maar ik vind dat nu niet terug.

Wat betreft de lagers:
Daar ik mijn B16A2 compleet ga reviseren, kunnen de krukas en drijfstanglagers uiteraard niet ontbreken. Ik denk dat iedereen wel de prijsverschillen kent tussen de ACL race lagers en de OEM Honda lagers.

Maar is er een reden om dit setje ACL race lagers links te laten liggen en toch te 'kiezen' uit het ruime assortiment duurdere lagers van Honda? Is er een kwaliteitsverschil? Of een reden waarom je de ACL lagers best niet koopt?
Mijn blok wordt compleet STOCK gereviseerd, dus antwoorden moeten niet met grote vermogenstoename in het achterhoofd gegeven worden. Ik wil gewoon kwaliteit en betrouwbaarheid.

Ik weet dat de volgende vraag enigszins retorisch is, maar is het dom om dat setje ACL lagers op voorhand te bestellen? Ik zou de motor namelijk graag op een week tijd reviseren (de reden interesseert jullie niet, dus laat ik die uitleg maar zo), en lange levertijden kan ik dus missen. Ik zou dus opteren om de lagers op voorhand te bestellen, maar is de kans groot dat ik dan met een set lagers zit die ik niet kan gebruiken?

Wat betreft de zuigerveren:
Ook iedereen kent hier de prijzen van de OEM sets (70+ € per zuiger). Nippon maakt deze ook, en Nippon heeft deze toch ook ooit in opdracht van Honda gemaakt (of heb ik dat verkeerd gelezen)? Met dat verschil dat Nippon sets stukken goedkoper zijn, neem nu deze set: http://www.ebay.com/itm/INTEGRA-CIVIC-P ... 0599879622

Is er een reden om dan toch voor de veel duurdere OEM'ers te gaan?

Graag wat uitleg aub.
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor matsuchi-san » wo 26 sep 2012, 16:52

    alst echte racelagers zijn dan zit er daar normaal gezien geen gaatje in dacht ik
    en als ge dedie in uwe blok gaat steken dan ga da nie goe komen :)

    ik zou kiezen voor honda's dan,is maar als ge zwaar bouwt enzo dak zou kijken voor die ACL
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor matsuchi-san » wo 26 sep 2012, 16:57

    ma op hcn online hebben ze daar keer over bezig geweest ,ma vind topic nie direct
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor Gunther » wo 26 sep 2012, 17:01

    matsuchi-san schreef:alst echte racelagers zijn dan zit er daar normaal gezien geen gaatje in dacht ik
    en als ge dedie in uwe blok gaat steken dan ga da nie goe komen :)

    ik zou kiezen voor honda's dan,is maar als ge zwaar bouwt enzo dak zou kijken voor die ACL


    http://www.aclperformance.com.au/us/Hon ... ingsus.htm
    Er zit wel een gaatje in volgens deze info. En als je die bestelnummers vergelijkt met deze aangeboden kit (http://www.ebay.com/itm/ACL-Race-STD-Ma ... 0943851888) betreft het dus lagers die een 'gaatje' bevatten.

    Maar wat beslist dan of je blok lagers zonder gaatjes wel aankan? Waar hangt dat van af?

    matsuchi-san schreef:ma op hcn online hebben ze daar keer over bezig geweest ,ma vind topic nie direct


    Klopt, ik heb mijn topic op HCN hier gekopieerd en ben ook begonnen met het feit dat ik die discussie al ergens gelezen had maar dat ik het niet terug vond ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 sep 2012, 18:07

    hoi Gunter ,

    ik zou het aangehaalde opteren oem honda waarom daar is de speling gewoon juist indien je krukas niet te hard ingelopen is de beste optie.
    acl heeft drie verschillende soorten : alu glide,dura glide ,en race bearings ..maar deze zijn aan maximum spelling (dus meer dan oem honda colered bearings).
    in deze optie moet je het doen oem aan oem engine voor meeste betrouwbaarheid,alu glide is de normale vervanger..voor alternatief oem bearings zonder kleuren max spelling,de tweede optie kan 700pk handteren duraglide ..de derde is full race +1000 pk en deze zijn niet van zacht metaal zoals de andere twee aangehaalde ,ze bevatten enkel goed coatings voor wrijving te ondergaan maar slijten sneller in de krukas tot gevolg van snellere slijtage ..maar wel sterker tegen plat geduwt te worden tegen een hoge druk ontbranding.waarbij tonnen kracht op de lagers komen omdat de piston en drijfstang extra hard naar beneden gestuwt worden !
    optie 1 is alu lager ,optie 2 koper ,optie 3 staal ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 sep 2012, 18:15

    oem honda kun je vergelijken met optie 2 acl 700 pk .
    wat zuigerveren betreft sigmenten oem honda is de beste en meest betrouwbare aard voor oem pistons ,maar hier zit wel even een addertje onder het gras alles ga ik niet aanhalen omwille beroepsgeheim ..als je u cilinders terug hoond worden ze groter waarbij de sluiting van de sigmenten groter wordt waarbij sneller olie omhoog kan komen ..maar ook meer onderdruk in het onderblok opbouwd en onderdruk kan dodelijk worden voor een motor .heb zelf al van alles gedaan en vanaf je gaat moeten honen raad ik al aan naar een overmaat zuigers te gaan ..als je geen olieboot wil na al je stappen die je neemt bij een hermontage van je motor.
    mijn ondervinding ,er zijn nog enkele dingen waar je rekening mee dient te houden maar ik kan niet alles openbaar hier neer schrijven of bv zeggen tegen iemands. hopelijk begrijp je mij iets of wa ik zal zeggen wat ik zou doen en of tips geven en daar moet je het dan mee doen . succes !
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op wo 26 sep 2012, 18:25, in totaal 2 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor Gunther » wo 26 sep 2012, 18:24

    Bedankt, die info is goud waard!

    Ik heb op zich geen problemen met de 'OEM' filosofie. Maar 500€ voor krukas- en drijfstanglagers, dat vind ik op de één of andere manier teveel van het goede. Als ik dan uiteindelijk toch voor de OEM's moet gaan dan wordt dat wel een zure appel om door te bijten.

    Nu, jij raadt die ACL duraglide's aan als OEM Honda vervanger, met diene verstande dat ze daar wel de maximum speling hanteren bij ACL. Wat heeft dat voor gevolgen voor je blok als je lagers plaatst die 'gemaakt' zijn voor maximum speling terwijl die er niet is?
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor matsuchi-san » wo 26 sep 2012, 18:26

    kijk daar wordt ne mens nu wa wijzer van :)
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 sep 2012, 18:32

    post verwijderd.
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op wo 26 sep 2012, 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 sep 2012, 18:47

    post verwijderd .
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op wo 26 sep 2012, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor Gunther » wo 26 sep 2012, 18:55

    Bedankt Jonas! Ben ik echt mee geholpen ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 sep 2012, 19:00

    ik heb gezegt en openbaar laten staan wat voormij kan je weet het nu .succes ermee !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: OEM of ACL race lagers + Nippon zuigerveren (?)

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 26 sep 2012, 20:26

    Zeer goede Informatie Jonas!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten