Ik meende hier ergens al zo'n topic gelezen te hebben, maar ik vind dat nu niet terug.
Wat betreft de lagers:
Daar ik mijn B16A2 compleet ga reviseren, kunnen de krukas en drijfstanglagers uiteraard niet ontbreken. Ik denk dat iedereen wel de prijsverschillen kent tussen de ACL race lagers en de OEM Honda lagers.
Maar is er een reden om dit setje ACL race lagers links te laten liggen en toch te 'kiezen' uit het ruime assortiment duurdere lagers van Honda? Is er een kwaliteitsverschil? Of een reden waarom je de ACL lagers best niet koopt?
Mijn blok wordt compleet STOCK gereviseerd, dus antwoorden moeten niet met grote vermogenstoename in het achterhoofd gegeven worden. Ik wil gewoon kwaliteit en betrouwbaarheid.
Ik weet dat de volgende vraag enigszins retorisch is, maar is het dom om dat setje ACL lagers op voorhand te bestellen? Ik zou de motor namelijk graag op een week tijd reviseren (de reden interesseert jullie niet, dus laat ik die uitleg maar zo), en lange levertijden kan ik dus missen. Ik zou dus opteren om de lagers op voorhand te bestellen, maar is de kans groot dat ik dan met een set lagers zit die ik niet kan gebruiken?
Wat betreft de zuigerveren:
Ook iedereen kent hier de prijzen van de OEM sets (70+ € per zuiger). Nippon maakt deze ook, en Nippon heeft deze toch ook ooit in opdracht van Honda gemaakt (of heb ik dat verkeerd gelezen)? Met dat verschil dat Nippon sets stukken goedkoper zijn, neem nu deze set: http://www.ebay.com/itm/INTEGRA-CIVIC-P ... 0599879622
Is er een reden om dan toch voor de veel duurdere OEM'ers te gaan?
Graag wat uitleg aub.