b16 motorblok in ej9

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: b16 motorblok in ej9

Berichtdoor punanied9 » za 18 aug 2012, 17:22

ben geen expert maar denk dat een b16b niet goed door de " hoge " compressie,

Als je een hondablok boost is de vraag wanneer dat die stuk gaat, en het is algemeen geweten dat dit niet lang duurt omdat deze blokken niet gemaakt zijn voor drukvulling. ookal sleeve je deze enz.

nuja als je geld teveel hebt zou ik ervoor gaan maar als je iets betrouwbaar wilt gewoon beginnen met een b blok in te bouwen en daarmee al een pak kennis opdoen.
Avatar gebruiker
punanied9
HCB Veteraan
 
Berichten: 1787
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
Advertenties:



  • Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor Raidon » za 18 aug 2012, 17:43

    Zoek u een B18C4 of desnoods een B20. DOHC vtec blokken moet je NA houden vind ik :(
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » za 18 aug 2012, 17:58

    het zal voorlopig ook een standaard b blok worden,
    @punanied9 b16b is te duur, kan ik net zo goed een b18c4 nemen.

    beetje bij beetje zal het blok onder handen worden genomen.
    voorlopig zal het orgineel blijven, binnen enkele maanden wss dan aem v2 cai, ander spruitstuk,en uitlaatlijn.
    en zo wil ik beetje bij beetje en snel blokje maken.
    ik denk dat sleeves zowiso altijd verstandig is als je gaat boosten.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor integradical » za 18 aug 2012, 21:47

    b20b,goed voor turbo ,makkelijker voor 300pk,goedkoper als b18c4 ,+-800 euro voor b20b
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » zo 19 aug 2012, 09:17

    tword toch de b16 ;)
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor ej9driver » zo 19 aug 2012, 10:32

    Welke b16?
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor Jebus » zo 19 aug 2012, 10:40

    B16a2 kan je stock al op low boost rijden heb ik mij indertijd laten vertellen.
    normaal wel andere kopbouten steken van ARP voor uw koppakking nie kapot te rijden ;)
    op stock internals kan je al tot 300pk gaan zelf
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » zo 19 aug 2012, 10:52

    dat is mijn vraag aan jullie, welke is makkelijk in te bouwen en meer geschikt voor boost setups?
    ze hebben beide een compressieratio van 10.2:1 dus daar word ik ook neit veel wijzer van

    de lagers/drijfstangen/pistons zullen vervangen worden.
    maar sleeves zijn pas nodig vanaf 450 hp las ik?
    en over zon blockguard lees ik ook niet echt positieve dingen.

    dit zijn zowat mijn plannen voor in de toekomst:

    wiseco pistons
    eagle drijfstangen
    acl lagers
    edelbrock victor x
    edelbrock gasklep 70mm
    aem feulrail
    aem cold air intake v2
    3" uitlaatlijn
    zelf samen gesteld turbo
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 19 aug 2012, 11:50

    ha ha ..ik zou toch opteren voor als ge turbo gaat rijden altijd sleeves te plaatsen ! en dan de goede of je hebt nog meserie !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor dentette » zo 19 aug 2012, 11:53

    daarom dat ik met ongeveer dezelfde setup met mijn esi , zonder sleeves 300pk had zonder problemen
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 19 aug 2012, 12:25

    hier een bewijs dat het zonder sleeves fout gaat !
    oem engine cilinders zitten in een alu casting rondom de stalen want ..wat zet sneller uit dan staal ? alu ..wat gebeurt er dan de stalen komen los zitten en gaan zo bewegen minimaal zodat de koppakking faald en de stalen oem sleeves los komen te zitten en groter worden en zo onstaat er dit dan .
    Afbeelding
    Afbeelding

    cilinders zijn zo 1mm groter geworden ,wat dan teweegbrengt dat er te veel olie naar boven komt en er detonatie bij komt kijken en alles fout loopt ! deze motor heeft 2 dagen gereden en toen was het kaboem.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor dentette » zo 19 aug 2012, 12:35

    nooit problemen mee gehad , das die s2000 blok zeker ?
    op mijn blok stond opt laatste 15000km op , buite 1 keer koppakking erdoor ( zat een oem tusse ) nooit probs mee gehad
    wel altijd netjes warm gereden , en de mensen die meegereden hebben weten dat hij hard ging
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 19 aug 2012, 12:39

    dentette schreef:nooit problemen mee gehad , das die s2000 blok zeker ?
    op mijn blok stond opt laatste 15000km op , buite 1 keer koppakking erdoor ( zat een oem tusse ) nooit probs mee gehad
    wel altijd netjes warm gereden , en de mensen die meegereden hebben weten dat hij hard ging


    ja dat is die blok ja ,en wat koppakking(stalen) je steekt op std sleeves maakt niet uit dit gebeurt er altijd als je echt door gaat op het gas ! en ja niet voor 3km voluit he ik praat hier over een 15km doorrijden !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » zo 19 aug 2012, 13:16

    15km voluit zal het nooit zijn hoor,

    gewoon voor op de autosnelweg als zon dikke bmw rijder dicht komt hangen vanachter dat ik daar toch ff mooi van wegrijd.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor WhiteSol » zo 19 aug 2012, 13:23

    d16z6 boosten, en alst fout gaat ist cheap om te replaceren :mrgreen: :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast