b16 motorblok in ej9

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

b16 motorblok in ej9

Berichtdoor kennytje0 » ma 13 aug 2012, 17:48

beste,

ik ben van plan door de jaren heen een projectwaardige ej9 te maken,
nu wou ik beginnen met een b16 motorblok, b18 is te duur voor mij.

maar het ene forum zegt dat je heel makkelijk een b16a1 kan swappen, de andere zegt dat een b16a2 vele makkelijker is.
dus welke is nu beter?

en wat heb ik verder nog nodig dan:
-complete motor
-ecu
-cardanassen
-schakelstangen
-radiator
-conversieharnas?

verder wil ik ooit low boost turbo gaan rijden.
ik weet dat ik nog veel moet leren maar al doende leert men, en een honda motor krijg je toch niet kapot :).

ik dacht aan soortgelijke setup:

eagle drijfstangen
wiseco pistons
440cc injectoren
edelbrock victor x ( aangezien deze aangeraden word voor turbo setup's)
aangepaste carterpan voor turbo
ramhorn spruitstuk
aer cai v2
aem adjustable camgears
nokkenassen zijn niet nodig vermoed ik aangezien standaard honda nokkenassen al zeer degelijk zijn?
hetzelfde voor krukas?
garret gt2860rs t3/t4 turbo
mishimoto rad
intercooler.
acl lagers

ik weet hoe de 4takt motor werkt, ik heb 4u/week automechanica gehad in 5-6-7 middelbaar,
ik beschik over zeer degelijk gereedschap (alles van facom).

zou het mogelijk zijn voor mij met handleiding voor werkplaats over b16 motor?
ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik heb een zelf opgebouwde sprintscooter, dus met 2takt ben ik al héél bekend ( voor de ongelovigen kan ik wel filmpje posten)
Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
kennytje0
D17 Poster
 
Berichten: 204
Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
Woonplaats: Westmalle
my honda: civic ej9
Advertenties:



  • Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor ej9driver » ma 13 aug 2012, 18:32

    Hoeveel psi wil je dan gaan draaien met je turbo?

    Een b blok swappen: afhankelijk van welke blok je neemt...
    Het beste is dat je een vti blok uit een ek4 gaat monteren...
    Een b16b is ook behoorlijk makkelijk...
    Voor de rest ga je veel werk hebben aan de kabelboom als je een andere b blok gaat monteren...
    De reden hiervoor is: bij een ek gaat de motorkabelboom rechtstreeks naar binnen onder de batterij...
    Bij een blok uit eg, dc2, of crx is de motorkabelboom met 2 fiches ...

    Dan ga je de complete interieurkabelboom, etc moeten vervangen, of tenzij je alle sensoren gaat rewire
    En andere fiches gaat opzetten, maar dat is wel een groot werk...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor ej9driver » ma 13 aug 2012, 18:35

    Moest je naar een b16b willen swappen weet ik je wel raad... Ben namelijk bezig aan een complete write up hoe je een b16b in een ej9 legt...

    Het nadeel: b16b is quasi even duur als b18, en is geen goed blok om te boosten...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 13 aug 2012, 18:39

    B16A2 ..en met 440cc injectoren kun je nauwelijks turbo rijden want die gebruik ik atmosferis al bij een all motor engine.
    eagle drijfstangen zijn goed tot bv 500 pk ..niets meer ! en de oem kunnen wel 350pk aan.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor oggear » ma 13 aug 2012, 18:40

    Dit is wel intresant :goed:
    drive your life
    Avatar gebruiker
    oggear
    K20 Poster
     
    Berichten: 804
    Geregistreerd: ma 21 jun 2010, 13:12
    Woonplaats: Alveringem
    my honda: civic 1.4Is
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor integradical » ma 13 aug 2012, 18:41

    beste stock turbo blok is b18c4 ,en nog niet eens zo duur,denk zelfs iets goedkoper als b16

    b20b is ook een optie en vrij cheap te verkrijgen
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor ej9driver » ma 13 aug 2012, 18:44

    integradical schreef:beste stock turbo blok is b18c4 ,en nog niet eens zo duur,denk zelfs iets goedkoper als b16

    b20b is ook een optie en vrij cheap te verkrijgen

    X2!

    Nadeel, b18c4 vind je iets moeilijker in behoorlijke staat...

    B20b is zeker ook goede optie, vooral omdat die zeer veel koppel hebben!
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kenny_tmt » ma 13 aug 2012, 18:47

    integradical schreef:beste stock turbo blok is b18c4 ,en nog niet eens zo duur,denk zelfs iets goedkoper als b16

    b20b is ook een optie en vrij cheap te verkrijgen


    Idd de b18c4 is HET boost blok, kan je met stock internals al naar een klein 300pk brengen + directe een goede versnellingsbak met de b18c4
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor punanied9 » ma 13 aug 2012, 19:03

    b18a1 onderblok word ook veel gebruikt in de USA,

    weet wel 1 liggen in de buurt :)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » ma 13 aug 2012, 19:06

    de bedoeling is dat ik amper boost, zo rond de 7-10psi.
    ik hoop zo rond een vermogen van 270- 300 pk te komen, dat vind ik persoonlijk al het max met fwd.
    verder wil ik het meteen goed doen, anders kan ik net zo goed een xspowerkitje op een d14 met mini-me zetten.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » ma 13 aug 2012, 19:07

    maar b16a1 en b16a2 zijn dus geen goede opties?
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor integradical » ma 13 aug 2012, 19:26

    waarom dan turbo als je "amper " boost ? dan kun je evengoed stock b16 leggen,b20b kun je ook op 300 pk brengen,easy ,en ook met relatief weinig druk
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » ma 13 aug 2012, 19:40

    ik zeg niet dat ik nooit een redelijke boost zal nemen, maar 98% van de tijd zal ik op lage boost rijden.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kenny_tmt » ma 13 aug 2012, 19:43

    kennytje0 schreef:ik zeg niet dat ik nooit een redelijke boost zal nemen, maar 98% van de tijd zal ik op lage boost rijden.



    en dan switchen tussen verschillende mappings ofwat ?
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: b16 motorblok in ej9

    Berichtdoor kennytje0 » ma 13 aug 2012, 19:52

    idit kan je toch gewoon met boost controller aanpassen?
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast