beste,
ik ben van plan door de jaren heen een projectwaardige ej9 te maken,
nu wou ik beginnen met een b16 motorblok, b18 is te duur voor mij.
maar het ene forum zegt dat je heel makkelijk een b16a1 kan swappen, de andere zegt dat een b16a2 vele makkelijker is.
dus welke is nu beter?
en wat heb ik verder nog nodig dan:
-complete motor
-ecu
-cardanassen
-schakelstangen
-radiator
-conversieharnas?
verder wil ik ooit low boost turbo gaan rijden.
ik weet dat ik nog veel moet leren maar al doende leert men, en een honda motor krijg je toch niet kapot .
ik dacht aan soortgelijke setup:
eagle drijfstangen
wiseco pistons
440cc injectoren
edelbrock victor x ( aangezien deze aangeraden word voor turbo setup's)
aangepaste carterpan voor turbo
ramhorn spruitstuk
aer cai v2
aem adjustable camgears
nokkenassen zijn niet nodig vermoed ik aangezien standaard honda nokkenassen al zeer degelijk zijn?
hetzelfde voor krukas?
garret gt2860rs t3/t4 turbo
mishimoto rad
intercooler.
acl lagers
ik weet hoe de 4takt motor werkt, ik heb 4u/week automechanica gehad in 5-6-7 middelbaar,
ik beschik over zeer degelijk gereedschap (alles van facom).
zou het mogelijk zijn voor mij met handleiding voor werkplaats over b16 motor?
ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik heb een zelf opgebouwde sprintscooter, dus met 2takt ben ik al héél bekend ( voor de ongelovigen kan ik wel filmpje posten)