Welke nokken en Im voor b18c4 ?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

Berichtdoor kenny_tmt » zo 20 mei 2012, 20:27

@ white ITR hoe reageren u skunks tgo OEM ? Zou stage 2 niet te zijn met de lagere compressie van een gsr blok ?
If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor ep3bp » zo 20 mei 2012, 20:33

    kenny_tmt schreef:@ white ITR hoe reageren u skunks tgo OEM ? Zou stage 2 niet te zijn met de lagere compressie van een gsr blok ?

    jef heeft mooie rezults daarmee behaald.. hoeveel juist weet ik nemeer vanbuiten ;)
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor punanied9 » zo 20 mei 2012, 20:33

    ja dan weet ge niet exact door wat ge pk's bijhebt, de nokken of de intake?

    en alsge u compressie weet kunde kijken op de skunk site, per nokkensets staan de compressies erbij waarop ze zogezegd het best werken.

    Moest je toch voor skunk nokken zou gaan , wat ik niet zou doen. Zou ik zeker al de kop afnemen en laten vlakken voor meer compressie.

    alle kleine beetjes helpen.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 20 mei 2012, 20:45

    Kga momenteel 99% zeker OEM itr nokken steken :)
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor V-tje integra » ma 21 mei 2012, 00:02

    Tis tegenwoordig altijd mee de zelfde miserie hier opt forum!!! Hebt nu eenmaal mensen die denken da ze het warm water hebben uitgevonden :dom:

    Sorry vo de off topic! Zou zeggen mods doe er iets aan maar in dees geval zal da nie lukken vrees ik!
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor Leplatje » ma 21 mei 2012, 01:22

    Toda is volgens wat ik weet het beste wat je kunt krijgen, maar dan gaat je portefeuille idd wel een paar 1000 euro lichter zijn vrees ik.
    Met hun Spec B/Spec C nokken heb je wel het van het, maar voor een daily use aerodeck denk ik niet dat het de bedoeling is dat je zoveel geld gaat uitgeven?

    ITR nokken zijn een goede upgrade, maar als je wat extra kwijt kunt zou ik (persoonlijk) dan toch eerder voor de Skunk2 stage 1 nokken gaan omdat deze toch iets meer opbrengen.
    Jun is mss ook wel interessant maar dit is ook niet heel goedkoop + minder betrouwbaar. En volgens wat ik gelezen heb zijn de Jun Stage 3 nokken min of meer gelijkaardig als de Skunk2 stage 2 dus ook hier vind ik (persoonlijk) Skunk2 weer de meest interessante koop.

    En idd, Skunk2 is mss niet het beste of betrouwbaarste merk op de markt maar voor b-series heb ik nog maar weinig klachten gezien. k-series is wel iets minder, er zijn al verschillende mensen die hun volledig gebouwde blokken hebben opgeblazen met Skunk2 internals maar of dit nu werkelijk aan de nokkenassen ligt kan ik mij uiteraard niet over uitspreken.

    Brian crower is niet echt de moeite denk ik, tenzij je gaat boosten. Buddy Club nokken heb ik geen idee van, maar ik ben wel benieuwd naar deze eigenlijk.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 mei 2012, 08:00

    al de nokken die je hier aanhaald buiten de toda's zijn slechter dan oem ITR nokken !
    ooit al van crane cams gehoord ? dat zijn pas nokken ...
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 mei 2012, 08:19

    White-ITR schreef:
    jonas (R-garage) schreef:ja klopt als hij nog nooit open geweest is zoiezo wel ja .anders zou er al wat kunnen vervangen zijn maar om zoiets te weten moet je ze opmeten !

    awel jonas daar ben ik het dus totaal nie mee eens jonge :nee:

    zijn mijn originele nokke die dentette heeft steken nu en die zijn op 160000km uit menne itr gehaald (toen zijn de skunks geplaatst) en die zijn toen direct opgemete en waren zelfs nog perfect (zoals de rest van de blok intern)


    ik wacht op antwoordt Jef ? nokhoogte na 160.000km ..,..mm vtec nok !(gemeten onder boven) oem itr 37,00mm inlaat nokken nieuwstaat !
    skunk2 stage 3 pro 36,00mm , buddy club spec 3 tunercams 35.50mm , Toda killer cams 38,00mm , Crane cams vtec rollercams 39.50mm
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op ma 21 mei 2012, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor Leplatje » ma 21 mei 2012, 08:32

    Ik weet ook niet alles en baseer mij slechts op reacties van mensen die deze hebben steken en er al dan niet content over zijn.
    Altijd leuk als iemand anders zijn kennis deelt en zijn mening laat horen, we kunnen er maar van bijleren ;)

    Maar slechter in welk opzicht dan? Betrouwbaarheid? Daar kan ik wel vrede mee nemen want uiteraard gaat oem altijd beter zijn op dat vlak, tenzij je zoals aangehaald natuurlijk nokken van enkele duizenden euro gaat steken maar daar betaal je dan ook dubbel en dik voor. En niet iedereen kan zomaar zo'n bedragen spenderen aan nokkenassen, soms is het ook gewoon de moeite niet om zoveel geld in een bvb een daily Civic te steken als je die toch enkel voor straat gebruikt en een occasionele trackday.

    Daarom denk ik nog altijd dat Skunk2 qua vermogenwinst een goede koop is en dat je naargelang de gradatie zoiezo meer mee wint als met tweedehands ITR nokken. En als de reviews gunstig zijn van deze nokkenassen en er (bij mijn weten) geen problemen mee zijn dan kun je toch moeilijk zeggen dat het rommel is? Mooie winst + een zekere betrouwbaarheid/kwaliteit + relatief goedkoop in vergelijking met Toda en andere dure merken.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 mei 2012, 10:32

    als jij er zo over denkt waarom koop je dan niet gewoon nieuwe type R nokkenassen bij Honda die al beter zijn dan !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke nokken en Im voor b18c4 ?

    Berichtdoor Bekerom Tuning » ma 21 mei 2012, 10:46

    OEM ITR nokken zijn enorm goede nokkenassen (uit een enorm goede motor). Deze doen het zeer goed op B16 en B18 motoren met (nagenoeg) standaard onderblok. Er zijn een aantal nokkenassen die nét wat meer geven (zoals de skunk2 tuner series), maar of je dat de meerprijs waard is, is aan jezelf. ITR nokken zijn vaak gebruikt voor weinig geld te vinden. Ik heb geen ervaringen met versleten ITR nokkenassen, het zou ook raar zijn om aan te nemen dat elke ITR met 150.000 km op de klok versleten nokken heeft.

    De meeste andere (extremere) nokken komen pas goed tot hun recht in een hoge compressie n/a motor, of een turbomotor. Houd er ook rekening mee of je 'drop-in' nokken koopt, of niet. ITR nokken zijn voor de meeste B16 en B18 gewoon 'drop-in', dus kunnen gewoon met originele tandwielen gemonteerd worden en klaar. Extremere nokken moeten vaak uitgeklokt (en uitgekleid) worden.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten