vraagske b18c6 swap in crx ee8

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

vraagske b18c6 swap in crx ee8

Berichtdoor ee8project » wo 16 mei 2012, 18:18

nu het volgend
men vader heeft zijn b18c6 in zijn crx gelegt met somige onderdelen van b16a1 op
hij heeft een oem colecteur van ne c6 er op staan ma wat moet hij doen met de lamba sonde's gwn gate maken in c6 colecteur zoals in a1 colecteur
of een 4 draads lamba ombouwe in kabelboom
en dan de originele temp sensor van a1 is 2 pins en c6 is 1 pin hoe best deze aanpassen ?

want a1 temp sensor kan je niet in de c6 steken diameter is anders

mvg
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:



  • Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 16 mei 2012, 21:50

    Fout bezig jongen ..c6 en a1 is totaal anders ge kunt zoiezo gene b18c6 sturen met nen PWO ecu vergeet dat maar ! ofwel nen p72 ecu inbouwen ..en kabelboom ofwel bijmij nen DTA komen kopen ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor Bekerom Tuning » do 17 mei 2012, 11:16

    Kan best, ik heb al verschillende B18(c4, c6) etc. Perfect op een pw0 laten draaien, is vrij goedkoop en makkelijk te realiseren. Voor meer info kan je altijd een pm sturen.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 17 mei 2012, 18:03

    Bekerom Tuning schreef:Kan best, ik heb al verschillende B18(c4, c6) etc. Perfect op een pw0 laten draaien, is vrij goedkoop en makkelijk te realiseren. Voor meer info kan je altijd een pm sturen.


    denk dan wel ook aan een sneller geheugen ,als jij die gaat tunen kom ik is kijken zo met een pwo te verstaan dan !ben ik eens benieuwd dat je de grens van 210 pk over durft te gaan dan.met zekerheid van geen brokken te rijden ....
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor Gunther » do 17 mei 2012, 18:31

    jonas (R-garage) schreef:
    Bekerom Tuning schreef:Kan best, ik heb al verschillende B18(c4, c6) etc. Perfect op een pw0 laten draaien, is vrij goedkoop en makkelijk te realiseren. Voor meer info kan je altijd een pm sturen.


    denk dan wel ook aan een sneller geheugen ,als jij die gaat tunen kom ik is kijken zo met een pwo te verstaan dan !ben ik eens benieuwd dat je de grens van 210 pk over durft te gaan dan.met zekerheid van geen brokken te rijden ....


    Misschien een domme vraag: Maar welke invloed kan een ECU hebben op 'brokken' rijden? 210 pk op het blok met PW0 of al dan niet DTA is toch 210 pk op het blok? Als alles even goed afgesteld is met PW0 als met DTA waar zit het verschil dan dat je met PW0 wel 'brokken' zou rijden en met DTA niet? :denk:
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 17 mei 2012, 20:42

    ik beschrijf gewoon wat ik ervan denk ,en weet uit ervaring wat best is te doen ! pwo oem honda denkt te traag op een hoger toerental dan bv een p72 ecu en een DTA is gewoon nog sneller in denkwerk ''processorsterkte'' verwerkingseenheid ..actief geheugen .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor Bekerom Tuning » vr 18 mei 2012, 18:44

    Processorsnelheid is geen enkel probleem voor de PW0 ecu. Zoals gezegd, ik heb al genoeg B18 motoren met 8500+ rpm en 210+ pk op zo'n ecu laten draaien.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 19 mei 2012, 09:31

    toch wel vandaar ,weet ik meer dan jij weet blijkbaar !! en trouwens de uitgaang van een pwo is 3v sturing aan injectoren ,en je hebt bij een integra 12v nodig ..
    ik wist wel dat jij op mij met pijlen ging schieten ieder zijn ding ik zeg niet dat jij je werk niet goed doet ofzo he ,maar ik vindt een oem honda ecu niets om te tunen ,daar is ander material voor .
    meer heb ik hier nietmeer te zeggen ieder zijn way off tuning u het uwe ikke het mijne ,bij het een ezullen meer problemen zijn dan bij het andere ,het eene is ook duurder dan het andere ,betrouwbaarheid heb je van honda std uit na enige tuning is die betrouwbaarheid wel weg of in mindere maten terug te vinden.. enz
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor Bekerom Tuning » zo 20 mei 2012, 16:13

    Nog een maal, ik heb genoeg B18 op PW0 laten draaien, met succes en betrouwbaar. Het wordt dus wel vervelend als je blijft herhalen dat het niet mogelijk is.

    Ik schiet geen pijlen, maar het lijkt me wel netjes dat wanneer iemand met vragen komt je geen foute (kan niet) informatie geeft. Juiste informatie over je eigen systeem en je mening geven is natuurlijk niets mis mee iedereen kan zelf wel beslissen wat hij denkt wat goed voor hem is.

    Mijn mening: Ik werk al jaren, elke dag obd0 en (voornamelijk) obd1 en obd2 systemen van Honda. In mijn ogen zijn deze een heel goede basis voor een degelijk motormanagementsysteem, ook na diverse aanpassingen. Ik gebruik deze met veel succes op allerlei Honda motoren van 90 tot 600+ pk's. De software geeft dusdanig veel mogelijkheden dat een overstap naar programmeerbaar systeem weinig nodig is. Is dat wel het geval (bijv bij de k20 of s2000) werk ik zelf liever met AEM of Haltech.
    Een systeem gebaseert op de Honda ecu is echter zo betrouwbaar als een Honda, veel makkelijker te installeren dan een universeel systeem en het kan alle originele sensoren en componenten gebruiken (maar ook andere indien nodig). Prijstechnisch zal je daardoor vaak vele malen goedkoper uit zijn, dan bij een programmeerbaar standalone systeem, zeker wanneer hier ook een volledige boom en dergelijke voor gemaakt moeten worden. Functioneel zie ik meestal weinig tot geen voordelen aan zo'n duur systeem.

    Om nu even wat verder terug te gaan naar de basis van di topic, hoewel ik liever met een obd1 basis werk, kan je met een simpele atmosferische B18 goed weg met een PW0 ecu. Belangrijk hierbij is wel dat je de B16a1 ontsteking gebruikt. Wat betreft de injectoren kan je prima óf de b16a1 injectoren gebruiken (met resistorbox), of je gebruikt gewoon de B18 injectoren, en je haalt de resistorbox weg.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 20 mei 2012, 17:26

    jongen... DUTY CYCLE ooit van gehoord !! weet jij wel wat jij allemaal verteld ,beweer jij dit echt ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b18c6 swap in crx ee8

    Berichtdoor Bekerom Tuning » ma 21 mei 2012, 10:32

    Dat weet ik heel goed..

    Maar op deze manier is dit een compleet zinloze discussie, zonde van mijn tijd.

    Wie op een normale manier wil praten over degelijk motormanagementsysteem kan mij altijd een pm sturen.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten