Rev limiter b18c4?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Rev limiter b18c4?

Berichtdoor kenny_tmt » wo 18 apr 2012, 19:42

Weet iemand nu wat de OEM rev-limiter is van een b18c4? Want ge vindt overal altijd bijna 2 waardes terug:
Ik zelf rij nu met begrenzer op 8000rpms maar denk echt dat dit niet hoog genoeg is..

Hier is het 8600:
B18C4
VTEC
Found in:
1996–2000 UK Civic
VTi 5-door Hatch (MB6)
1996–2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996–2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998–1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998–1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@5,900 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (126 kW) @ 7600 rpm & 128 lb·ft (174 N·m) @ 6200 rpm
Limit: 8,600 rpm
Transmission: S9B 4.26 final drive TORSEN LSD.
ECU code: P9K

Hier weer 8100:

B18C4

* VTEC
* Found in:
o 1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
o 1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
o 1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
o 1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
* Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
* VTEC engagement@4,400 rpm
* IAB open@5,750 rpm
* Compression: 10.0:1
* Power: 169 hp (124 kW) @ 7600 rpm & 117 ft?lbf (158 N?m) @ 6200 rpm
* Limit: 8,100 rpm
* Transmission: S9B w/Torsen LSD.
If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor DelSolTypeR » wo 18 apr 2012, 19:51

    ik dacht dat die ergens rond de 8400 lag?
    piek kracht ligt op 7600 en afhankelijk van de mods is de winst vanaf dat punt niet zo groot meer, dus als je hem zelf kan instellen kan je altijd eens kijken wat het geeft. Let wel op dat je niet TE ver gaat, want de c4 blokken kan je makkelijk kapot rijden als je echt TE hoog gaat in toeren (bv.9000toeren).
    bij een Accord Type R ligt de rev limit ook rond de 8000 toeren omdat de H22 blokken meer op koppel dan op toeren gebaseerd zijn, mss dat dit ook zo is bij b18c4
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor punanied9 » wo 18 apr 2012, 19:57

    ik zou kijken tot waar hij vermogen blijft maken (bank) en daar max 500 rpm over gaan

    zo ist toch bij mij :denk:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 18 apr 2012, 20:50

    Binnen een 3 weken wordt hij opnieuw gemapt dus miss even afwachten en horen wat Rob voorstelt, laatste keer op de testbank had het vermogen zijn piek op de begrenzer bij 8300rpms, maar omdat ik overal wat verschillende rev limieten vind weet ik niet goed meer wat veilig is en wat niet. Als ik een std mapping in de hondata steek van een gsr blok is de rev-limiter 8100 maar dit is dan ook een b18c1 blok en hier vind je ook overal dezelfde waardes van op het net. En omdat het max vermogen ook tegen de begrenzer ligt momenteel dacht ik miss kan er nog wat extra uit geperst worden :D

    Even wat gegevens van de laatste dyno:
    rpm ehp
    honda civic kenny verstrepen open 135 8208,0 207,1
    honda civic kenny verstrepen open 136 8254,1 207,6
    honda civic kenny verstrepen open 137 8300,2 208,4
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor dentette » wo 18 apr 2012, 20:52

    mijne B16 stond op 8750 dacht ik , vermogen bleef stijgen tot 8500 dacht ik
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 18 apr 2012, 20:57

    dentette schreef:mijne B16 stond op 8750 dacht ik , vermogen bleef stijgen tot 8500 dacht ik


    B16a2 ? Dit zou std op 8400 moeten staan.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor dentette » wo 18 apr 2012, 20:58

    jep B16A2
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Rev limiter b18c4?

    Berichtdoor kenny_tmt » do 19 apr 2012, 20:36

    8175 is OEM begrenzer, klepveren kunnen tot 8400rpms veilig volgen, kunnen tot 8600 zelfs gaan maar voor echt veilig te blijven is 8400 aangeraden. Verder heb ik nog dit gevonden:

    http://scht.us/showthread.php?3764-Honda-B-series-motor-s-and-tranny-s
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten