culasvraag

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

culasvraag

Berichtdoor jordEG » zo 05 feb 2012, 14:21

Ik heb nog een b16a2 culas liggen maar heb die bruggen niet meer voor op de nokkenassen ?
zou ik deze kunnen vinden ? of zijn het alleen maar deze die erbij waren die gaan passen ?omwille van slijtage van het aluminium? als je verstaat wat ik bedoel :D
JDM ALL THE WAY!!
Avatar gebruiker
jordEG
D17 Poster
 
Berichten: 247
Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
Woonplaats: werken
my honda: civic eg5(6)
Advertenties:



  • Re: culasvraag

    Berichtdoor del_zot » zo 05 feb 2012, 14:28

    jordEG schreef:Ik heb nog een b16a2 culas liggen maar heb die bruggen niet meer voor op de nokkenassen ?
    zou ik deze kunnen vinden ? of zijn het alleen maar deze die erbij waren die gaan passen ?omwille van slijtage van het aluminium? als je verstaat wat ik bedoel :D

    normaal gaat ge die nog wel vinden,
    hoor maar eens bij jonas van de r garage of bij de gerdy
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor jordEG » zo 05 feb 2012, 14:34

    zullen die dan passen ?omdat die culas inkepingen al kunnen versleten zijn toch?
    en a2 onderblok zoek ik ook nog ,gewoon kaal ,
    kzou graag eens een JUN blokje bouwen
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor del_zot » zo 05 feb 2012, 14:39

    als er iemand hier opt forum is dat iets kent over b blokken is het zeker wel jonas ;)
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 07 maart 2012, 13:16

    not only B-series ..for me is a engine .. engine/ wat je ervan kan maken is voor mij een weet voor jullie een raadsel, ik doe dit al vele jaren ..en het koste me aardig veel geld om dingen te weten en te onder vinden .. ik wil iedereen wel helpen maar ik heb zo mijn troeven die ik niet ga verspelen hier op een forum !
    zoals de meeste kom je gewoon tot een tuner toe ,ga je in zee met hem ja of nee dat stukje heb jij in de hand niet ik.. ik maak gewoon het gene jij wil in samenspraak met mij of het kan of niet ..prijzen kun je altijd opvragen maar bij sommige technische dingen hou ik mijn adem in en denk ik voor ik iets vertellen wil . teveel mensen willen wensen en het zelf gaan doen maar dan moeten ze wel weten hoe ik erover denk dan heb ik al zoiets van ik heb net hetzelfde lot moeten ondergaan als u bijna (alleen was dat even een duur iets ) wat ik niet doe voor een fiets !
    ik wil iedereen helpen als ze vol vertrouwen hebben in mij ..dat maakt mij ook blij ..zeker achteraf als ik jou zie rijden en goed weet dat je presteren kan dat maakt jou dan de man .
    in verre tuning mogelijkheden verzegel ik zelfs dingen van het blok zodat je dit niet open maken kan zonder de zegel te breken ,doe je dat toch moet je achteraf niet bijmij meer zijn voor zo gezegt de garantie.

    dit is wat ik even duidelijk wil maken naar al de gene die me overdonderen met vragen ,ik zit niet hier op een fora om u slimmer te maken en dingen te vertellen waar er voor mij jaren kapitaal in zit !

    mensen die serieus zijn gaan meestal een praatje maken (afspraak) met een desbetreffende tuner ,en van daaruit groeit er dan iets of niets .

    grtz Jonas
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor Black Dragon » vr 09 maart 2012, 16:02

    bij mijn weten moogt ge in feite nooit bruggen zetten van 'n andere blok.

    Die gaten worden waar je nokkenas in komt te liggen worden namelijk geboord, dus bruggen steken erop en zijn nog volledig vlak. Dan word pas de boring voor de nokkenas gedaan, zo zullen deze altijd maar op één plaats mogen komen en mag je ze ook niet uitwisselen want er is nooit 'n boring identiek. Ga je ze toch wisselen... is de kans op slijtage aan je nokkenas redelijk bestaande. Al dan niet op lange termijn....

    Je kan ze denk ik ook niet afzonderlijk kopen via honda, om bovenstaande reden. één brugje kwijt of stuk... duur grapje, kost je 'n nieuwe coulasse.

    dus ik versta wat je bedoeld :goed: :lol:
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor jordEG » zo 11 maart 2012, 10:00

    dacht het wel ,daarmee dak het vroeg, vond het al raar dat jonas zij van geen probleem :D
    had die culas eigenlijk gewoon gekocht van gerdy voor de klepveerschotels :D hij vroeg 75 eur voor de hele culas ,en zou mij voor nieuwe schotels ongeveer 200 eur kosten dusja, hebk nog de culas liggen,maar gebruik die eigenlijk om wa testjes op te doen (slijpen enz.. )en kunde die nie laten herboren met nieuwe bruggen?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 11 maart 2012, 13:50

    niet zeveren Jordy ik heb u dat nooit gezegt !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor Black Dragon » zo 11 maart 2012, 17:57

    nee ik vrees niet dat zoiets opnieuw te boren is. Of ze moeten de coulasse weer oplassen, dan gevulde bruggen erop, en dan de boring maken... maar dit klinkt me eigenlijk absurd, weegt totaal niet op tegen de kosten van zo'n 2dehands coulasse mocht men hier al aan beginnen.
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: culasvraag

    Berichtdoor jordEG » ma 12 maart 2012, 12:07

    ja nee maar ge hebt ook nie gezegd dat het niet kon toch? mijn excuses :D
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten