Pagina 2 van 2

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012, 16:19
door krissedc2
Bij mij mijn voorste schijve scheef...:s staat ver in orde nu juist de velge nog :p
Ze verbruike allemaal ewa ze, kan ni anders aja met zo een hoge toere ma t moet binne de perken blijven zeker :(

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012, 16:25
door Sinister
Wel, mijn pa zijn M3 begon pas te verbruiken na 200000 km, 10w60 :)
Ik ken weinig hondas dat niets verbruiken vanaf 100000 km, dus ergens moet er wel een verschil zijn.
En remmen scheef idd, laten afslijpen dan, of gewoon stoptechs steken. Honda remmen is echt brol.

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012, 16:29
door krissedc2
Gewoon nieuwe gekocht van mtec :p en diene m3 zalwss beter behandeld zijn as sommige honda's :p

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012, 16:35
door Sinister
Das wel waar zo had ik het nog ni bezien :)

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 12:27
door R200TEG
je mag dan ook geen M3 blok vergelijken met een B18 hé... das waanzin.. die M3's liggen standaard op 10W60 (en zoek nu nog maar eens 5 andere merken die standaard 10W60 aanraadt)
geen enkele type R blok heeft dit nodig.. zelfs niet als je af en toe op circuit gaat.
5/10W30/40 is iedereen zijn persoonlijke keuze hé, elke motor is anders en alles hangt af van hoe die motor behandeld is in zijn leven.
iemand die zegt dat zijn itr geen olie verbruikt verklaar ik zot (tenzij hij zeer weinig kilometers heeft dan, welteverstaan).
Mijn itr heeft nu 160000km en heb nu 1 liter verbruikt op 10000km. Hij rijdt al gans zijn leven op 5W30, dus ga ik dit ook niet veranderen, misschien als ik er 5W40 in kap dat hij nog minder zal verbuiken, maar ik zie niet in waarom ik ze zou veranderen voorlopig.

Re: 10W40 ?

BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2012, 09:15
door Sinister
Zo verschillend zijn de K blok en M blokken van bmw niet buiten dat het een zescilinder is.
Ze hebben beiden hoogtoerig karakter, vrij veel koppel onderin, variabele kleppentiming en lifthoogte en zijn.
De ene is wel ne zes in lijn de ander maar ne 4. Ik blijf bij mijn 10w40, al 3 weken op liggen knallen en nog geen mm gezakt, en presteren doet em ook altijd, zelfs op B naft.