olie vraag

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

olie vraag

Berichtdoor Green eg htch » do 22 dec 2011, 13:17

Hallo , ik heb een klein vraagske i.v.m de olie die in een integra motor moet. Momenteel heeft deze altijd gereden op 5w40 full syn., maar als ik overschakel naar 10w40 half syn. en daar bij blijf kan dit dan kwaad? De motor heeft nog maar 138.000km. Bij de vorige auto heb ik altijd op Valvoline 10w40 gereden. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!
Green eg htch
B16 Poster
 
Berichten: 331
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
my honda: EG4
Advertenties:



  • Re: olie vraag

    Berichtdoor punanied9 » do 22 dec 2011, 13:22

    Als em nu geen olie drinkt en alles goed gaat met de motor waarom zou je dan willen veranderen.

    En als ik me niet vergis is 5w40 beter voor de koude start dus zou ik daar gewoon bij blijven
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: olie vraag

    Berichtdoor Green eg htch » do 22 dec 2011, 13:31

    punanied9 schreef:Als em nu geen olie drinkt en alles goed gaat met de motor waarom zou je dan willen veranderen.

    En als ik me niet vergis is 5w40 beter voor de koude start dus zou ik daar gewoon bij blijven


    Ja over olieverbruik hebk tot nu toe niet te klagen ;) , de auto staat wel altijd buiten en start wel altijd heel mooi en rustig.
    Maar ik had ergens geleze dat 5w40 de top van de cilinderwanden aantast? Daarmee dat die vraag stelde ;)
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: olie vraag

    Berichtdoor punanied9 » do 22 dec 2011, 13:46

    Volgens mij is dat maar een fabeltje zolang je maar kwaliteitsolie gebruikt van Castrol, Motul, Valvoline ect.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: olie vraag

    Berichtdoor Green eg htch » do 22 dec 2011, 14:02

    punanied9 schreef:Volgens mij is dat maar een fabeltje zolang je maar kwaliteitsolie gebruikt van Castrol, Motul, Valvoline ect.


    Deze is altijd bij Wuyts (hechtel) op onderhoud geweest daar gebruiken ze Elf dacht ik , maar ik heb altijd Valvoline gehad dus daar blijf ik bij ben der content over.
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: olie vraag

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 22 dec 2011, 14:27

    kan zijn want deze olie is dan ook dunner dan de 10w of de 15w.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast