vraagske b16a2 en b18c

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

vraagske b16a2 en b18c

Berichtdoor ee8project » ma 07 nov 2011, 20:47

Vraag beantwoord? laat het topic open voor je mede-honda rijder (dus niet wijzigen in "mag dicht")
ik wil in men eg6 wat meer pk
wat zou eventueel het beste zijn

de b16a2 andere nokkenasjes geven en wat prul
of een b18c steken

wat raden jullie aan graaf jullie mening

en zo ja welke nokken zou ik steken in de b16a2

grts
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:



  • Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor honda-integra » di 08 nov 2011, 20:09

    ik persoonlijk (ik reed eerst met B18C6, nu met B18C) zou gaan voor een volledige B18C. Dan heb je een "betere" basis dan een B16, en kun je ook meer richtingen uit.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    honda-integra
    H22 Poster
     
    Berichten: 626
    Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor B series driver » zo 13 nov 2011, 19:59

    honda-integra schreef:ik persoonlijk (ik reed eerst met B18C6, nu met B18C) zou gaan voor een volledige B18C. Dan heb je een "betere" basis dan een B16, en kun je ook meer richtingen uit.


    2X ;)
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor JDM-civic » zo 13 nov 2011, 20:43

    Een b16 kunt ge toch ook heel wat extra vermogen uithalen, is al vaak bewezen.
    Relexe van cch heeft toch ook 200 pk dacht ik met zijn b16a2.. Hij heeft geloof ik de nokkenassen , kleppen etc gestoken van een b16b ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor B series driver » zo 13 nov 2011, 20:52

    JDM-civic schreef:Een b16 kunt ge toch ook heel wat extra vermogen uithalen, is al vaak bewezen.
    Relexe van cch heeft toch ook 200 pk dacht ik met zijn b16a2.. Hij heeft geloof ik de nokkenassen , kleppen etc gestoken van een b16b ;)

    ja dat is idd mogelijk maar dan moet de compresie enzo ook omhoog en de kostprijs van dit alles 16 titanium kleppen klepveren plus retainers dan nog de nokkenassen en plaatsing komt duurder uit dan een b18c en op een b18c heb je zovizo meer koppel
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 05 dec 2011, 18:05

    mijn keuze ligt bij B16a2 meer winst kan hier geboekt worden ook de cijfers zullen meer opbrengen dan B18c vanuit std motoren naar getunede exemplaren;vb 1600cc naar 220 pk ,daarin tegen 60pk gewonnen!
    een B18c optunen naar 250pk is evenredig kwa kosten dus waar zit jullie punt hier :?:

    mijn mening is gewoon B16 all the way ,the best engine ever from Honda.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor ep3bp » ma 05 dec 2011, 18:14

    liever dan 25O pk dan 22O pk :lol:
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor dave » ma 05 dec 2011, 18:24

    ik stel de volgende vraag, wat is de sterkste basis?

    en bij mijn weten is dat nog steeds een b16.. en geen b18.
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor Matthijs » ma 05 dec 2011, 19:06

    dave schreef:ik stel de volgende vraag, wat is de sterkste basis?

    en bij mijn weten is dat nog steeds een b16.. en geen b18.


    +1
    Dit is allessinds wat ze mij altyd verteld hebben :)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Matthijs
    H22 Poster
     
    Berichten: 623
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:29
    my honda: EJ9, EK4
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor Al-X » di 06 dec 2011, 17:49

    Aangezien je gaat boosten, dan is een B16A(1/2) een sterkere basis!
    B18GSR nokken doen het heel goed op boost, en zijn redelijk goedkoop! :goed:
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor CIVICSKE » di 06 dec 2011, 18:08

    Matthijs schreef:
    dave schreef:ik stel de volgende vraag, wat is de sterkste basis?

    en bij mijn weten is dat nog steeds een b16.. en geen b18.


    +1
    Dit is allessinds wat ze mij altyd verteld hebben :)



    X2 :goed:
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 07 dec 2011, 17:06

    Al-X schreef:Aangezien je gaat boosten, dan is een B16A(1/2) een sterkere basis!
    B18GSR nokken doen het heel goed op boost, en zijn redelijk goedkoop! :goed:


    a1 had dikkere cilinderwand dacht ik?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor who_carez » wo 07 dec 2011, 18:34

    Zoals Jonas al zegt. Ni te vergeten dat nen B16a2 een kortere slaglengte heeft ten opzichte van nen B18c dus is in mijn ogen voordelig als ge hoge toeren wilt gaan doen. En voor 200pk uit nen B16a2 te halen moet ge nog ni direkt me hoog compressie zuigers enzo gaan werken. Gewoon deftige intake, header, catback, deftige nokkenassen der in en afstellen en ge zou al rond uw 200pk uit komen. En zo schandalig veel geld hebt ge dan nog ni uit gegeven :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 20 dec 2011, 09:58

    who_carez schreef:Zoals Jonas al zegt. Ni te vergeten dat nen B16a2 een kortere slaglengte heeft ten opzichte van nen B18c dus is in mijn ogen voordelig als ge hoge toeren wilt gaan doen. En voor 200pk uit nen B16a2 te halen moet ge nog ni direkt me hoog compressie zuigers enzo gaan werken. Gewoon deftige intake, header, catback, deftige nokkenassen der in en afstellen en ge zou al rond uw 200pk uit komen. En zo schandalig veel geld hebt ge dan nog ni uit gegeven :goed:


    Pistons is wel degelijk nodig ..klepveren,schotels,DTA mangement systeem (ecu)of iets gelijkaardigs maar dan kan ik het vermogen niet in schatten wat ik bij een DTA systeem wel kan.
    gasklep,intake,ontsteking,nokkenassen,sensoren,enz...
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagske b16a2 en b18c

    Berichtdoor CIVICSKE » di 20 dec 2011, 17:01

    Ga ook als basis een A1 nemen en er wa van een B18C6 aan toevoegen ;)
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast