hondata s200

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: hondata s200

Berichtdoor pitoe2 » wo 26 okt 2011, 05:03

hoy beste honda lovers :goed:
ja tijdje weg geweest hier op het forum ,lijkt dat jullie al het een en ander hebben gepost
Beste Bekerom tunning heb u al meerdere mails gestuurd voor het afstellen van mijne honda
maar spijtig genoeg geen antwoord
ik bezit sinds kort een hondata s200 voor mijn b16a2 blokie

graag had ik via pm wat meer info willen delen :party:
Del Sol Vti B16A2
Crx ED9 D16Z5
Civic EC9 D15Z6 Carbed
Crx EE8 B16A1
R.I.P ED9 14/08/2012

Nissoku Asian Car Fanatics
http://www.nissoku.be/
Avatar gebruiker
pitoe2
B20 Poster
 
Berichten: 569
Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
Woonplaats: Ronse
my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
Advertenties:



  • Re: hondata s200

    Berichtdoor Massi » ma 07 nov 2011, 21:57

    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor pitoe2 » ma 14 nov 2011, 08:54


    Hey Massi,
    ja zou misschien gaan voor de s300 schijnt beter te zijn?
    grtz
    ma niet is beslist hoor zien wel :D
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Massi » ma 14 nov 2011, 18:32

    ja den s300 is beter idd maar as ge voor prijske deze kon of kunt kope, denk dan eve goed is hoor :D
    s300 zit in de ecu en s200 is da blauw doosje buite de ecu
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor jordEG » wo 14 dec 2011, 09:33

    Hallo,had je doe motorspecs al toen ik eens mee geweest ben met je? In Kortemark daar?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor pitoe2 » wo 03 apr 2013, 11:58

    nee Jordy stond toen nog op de oem box he ;)
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » do 04 apr 2013, 09:47

    ik gaan dit weekend naar ons buurland bij Leo Van Drie voor een afstelling, Leo werkt met eC-tune.
    na beetje research is dit quasi hetzelfde als nep-tune en een gevorderde vorm van Chrome.

    zoals bekerom-tuning zei, haal je zo goed als alles uit je motor met gewoon straattuning tenzij je turbo etc gaat dan heb je best straat en bank.

    dit zijn mijn specs :

    5-Zigen 4-2-1 header
    testipe
    spoon B-pipe
    spoon N1 muffler
    BMC carbon airbox

    --> tip voor het testen : verse olie, nieuwe bougies en luchtfilter

    dynosheet gaat er niet zijn, zal enkel mijn persoonlijke ervaring zijn die ik kan delen.
    bank verslag komt later wel :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Vteclover » do 04 apr 2013, 09:53

    Een bijkomend vraagje hierover voor de toekomst voor mij??.
    Tegenwoordig doen ze een obd2-scan op de keuring,in ieder geval toch voor verkoop.
    Wat als je een obd-1 ecu steekt en ze willen je daarna op de jaarlijkse keuring een obd2 scan maken ??
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor R200TEG » do 04 apr 2013, 17:31

    eventueel kan je voor de keuring uw oem ecu terugsteken he.. ik heb nog nooit geweten dat ze met zo'n spel afkomen :D
    ze hebben daar volgens mij ook geen affaire mee ?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Vteclover » do 04 apr 2013, 18:44

    Bij verkoop van mn 2007 civic fk2 hebben ze hem aan de obd-scanner gehangen op de keuring.
    En weet van mn verkoper dat ze het bij zijn 1999 civic dus ook hebben gedaan.
    Staat zelfs nog een groene stempel met(SCAN Ok) op mn gelijkvormigheidsattest
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Jordyke190 » do 04 apr 2013, 19:56

    Vteclover schreef:Een bijkomend vraagje hierover voor de toekomst voor mij??.
    Tegenwoordig doen ze een obd2-scan op de keuring,in ieder geval toch voor verkoop.
    Wat als je een obd-1 ecu steekt en ze willen je daarna op de jaarlijkse keuring een obd2 scan maken ??


    Allez das het eerste dat ik daarvan hoor.

    Als je je ECU's gaat zitten wisselen zal je wagen ook wel weer anders gaan rijden en ... emissie of CO meting geven zeker. Normaal met de stock ECU zou je er toch zeker wel moeten doorgeraken hé.
    Moet je dan elk jaar de ECU wisselen als je naar de keuring gaat met gemapte wagens? Misschien vraagje aan iedereen die met een gemapte Honda heeft.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor WhiteSol » do 04 apr 2013, 21:46

    Vteclover schreef:Staat zelfs nog een groene stempel met(SCAN Ok) op mn gelijkvormigheidsattest


    Dit staat ook op mijn gelijkvormigheids attest van de sol en op da van den ex itr van solleke, en bij mijn weten heeft dieje zo gene scan gehad :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » vr 05 apr 2013, 04:41

    Bij mij staat er ook op dat de scan "ok" is, ik denk dat dit is voor de "echtheid" van u GVA....denk ik....alst ni xo is hebbe ze dan voor elk merk van wagen een scanapparaat? Denk niet dat bmw of VW met een obd harnas werlt niet? :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 05 apr 2013, 13:36

    Bekerom Tuning schreef:Ik heb jaren ervaring met zowel het programmeren van Honda Ecu's (systemen als Hondata) en standalone ecu's (DTA, AEM, enz). Een systeem op Honda OBD1 ecu is voor het merendeel van B/D/H/F serie Honda's (zeker bij straatgebruik) absoluut de beste optie, wat betreft prijs, functionaliteit en betrouwbaarheid.


    hier het tegendeel perfect straatlegaal..
    Afbeelding

    sow true..


    Antwoorden op veelgestelde vragen:


    Ik wil graag het vermogen van mijn auto wat vergroten. Wat kost dat?

    Zo simpel ligt het helaas niet. Elke manier van tuning heeft zijn eigen nadelen, voordelen en kosten die daaraan verbonden zijn. Bepaal voor jezelf daarom serieus hoeveel geld je over hebt voor tuning en dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn. Daarbij beloven wij geen pk's. We kunnen hooguit een indicatie geven. Er zijn teveel variabele invloeden die het voorspellen van het uiteindelijke vermogen onmogelijk maken. Laat staan dat we daar garanties op kunnen geven.



    Ik heb een open luchtfilter gekocht en geinstalleerd in mijn auto, hoeveel pk heb ik nu?

    Dat is niet te zeggen, het hangt van veel factoren af hoeveel vermogen een auto heeft, denk bijvoorbeeld aan slijtage door veel kilometers. Elke aanpassing die je doet kan gevolgen hebben voor het vermogen. Maak een afspraak en kom langs om een vermogensrun uit te laten voeren. Meten is weten! Gissen is missen! De resultaten van het speciale luchtfilter zullen we dus gaan bepalen!



    Mijn auto is veel sneller dan die van een vriend van mij. Hij zegt dat zijn auto 160 pk heeft, dan heb ik dus ongeveer 200 pk?

    Het kan zijn dat zijn auto veel zwaarder is en dus trager. Daarnaast is overbrenging erg belangrijk; krijgt deze auto het vermogen wel op de weg? Kan de bestuurder wel goed omgaan met de auto? Het zou ook kunnen dat die andere auto minder koppel heeft dan jij. Koppel zorgt er immers voor dat de auto kan versnellen. Wil je echt weten hoe het zit? Doe dan een run op de vermogensbank en bewijs dat je die 200 pk misschien inderdaad wel hebt...



    Ik hoor vaak dat het erg slecht is voor de auto om op de rollenbank gemeten te worden. Is dat zo?

    Het maximale van je auto vragen heeft natuurlijk altijd slijtage tot gevolg. Gelukkig is een gemiddeld 'stoplichtsprintje' slechter voor je auto dan een gecontroleerde vermogensrun. Er worden veel meetgegevens tijdens de run bijgehouden, zodat de run afgebroken kan worden als er iets niet goed functioneert. Uiteraard is het risico van schade aan de motor voor jezelf, de kans is echter klein dat een dergelijk defect zich juist voor zal doen op de rollenbank en niet op straat of op het circuit.



    Ik wil meer vermogen uit mijn motor halen, waar begin ik?

    Voldoende geld is essentieel om de motor te tunen. Echte tuning is niet goedkoop. Zorg allereerst dat de motor in goede conditie is, dat wil dus zeggen dat alle beurten netjes moeten worden uitgevoerd. Vervolgens kun je denken aan een goede koude luchttoevoer en een goede freeflow-uitlaat. Bepaal daarna of je echt meer geld wilt uitgeven aan motortuning. Als dat zo is, dan kun je ervoor kiezen om het motorblok door ons uit elkaar te laten halen om de interne optimalisatie van diverse onderdelen te verzorgen. Denk bijvoorbeeld aan het flowen van de cilinderkop of het afdraaien van het vliegwiel. Geheel naar je eigen wensen uiteraard.



    Ik wil 20 pk meer vermogen, wat kost dat?

    Uiteraard kan je 20 pk extra uit je motor halen, maar hoeveel dat kost is slechts bij benadering te zeggen. Beter is om van tevoren een bedrag te bepalen wat je over hebt voor het tunen. Vervolgens kunnen wij dan in overleg bepalen wat de beste aanpak is. In het algemeen kun je stellen dat je per pk tussen de EUR 50 en EUR 150 kwijt bent. De eerste extra pk's zijn bij een standaard motorblok relatief simpel te vinden, hoe verder een motorblok getuned is, hoe lastiger (en dus duurder) het wordt om er meer vermogen uit te halen.



    Wat kost het reviseren van mijn motorblok?

    Dat hangt er onder meer vanaf wat je wilt reviseren, om welk motorblok het gaat, wat er moet gebeuren en wat de onderdelen kosten. Soms is een revisie van een cilinderkop voldoende om weer 100.000 km te kunnen rijden, het onderblok hoeft in dat geval niet uit elkaar, wat een hoop geld scheelt. Reken in ieder geval op een stevig bedrag, wat sowieso in de honderden, zoniet duizenden euro's loopt.
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op di 09 apr 2013, 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » ma 08 apr 2013, 09:37

    aight! :D

    resultaat van dit weekend :

    - launch control
    - shiftlight
    - VTEC op 4100RPM
    - etc....

    mijn mening over Ec-Tune : auto rijdt veel soepel, draait zachter VTEC -crossover is volledig weg :shock: en trek in 1 lijn mooi door tot 8750 RPM met een kleine trap in de kont op 6000RPM :lol:

    ik vindt het zijn geld dik waard, auto rijdt volledig anders!!
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten