B16A2

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

B16A2

Berichtdoor Jebus » wo 21 apr 2010, 17:27

Ik heb een b16a2 in mijn EJ2 liggen en vroeg mij af hoe je deze et best "tuned"
zit momenteel al met volledig open uitlaatlijn (collecteur srs, katvervanger, catback apexi n1) en de CAI van Injen is besteld
weet er soms iemand of een fuelrail, lichtere pulley,... zoveel uitmaken of het wat weg gesmeten geld is
en wat kan je zoal nog veranderen voor meer vermogen
grtz
Afbeelding

Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
Avatar gebruiker
Jebus
HCB Veteraan
 
Berichten: 1126
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
Woonplaats: Wetteren
my honda: EP3
Advertenties:



  • Re: B16A2

    Berichtdoor dentette » wo 21 apr 2010, 19:15

    fuel rail ziet er mooi uit
    maar pk s ga je er niet mee winnen
    lichter vliegwiel
    gasklep connisch uitdraaien
    hondata
    ik had op mijn B16
    DC sportcollecteur
    rechte lijn incl catvervanger
    AEM V2 cold air
    connisch uitgedraaide gasklep ( principe spoon)
    fuel rail AEM
    hondata
    187 PK op de testbank ;)
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Blitz » do 22 apr 2010, 11:53

    Veel, maar de main questions zijn ; wat is je budget, wat is je doel en wil je N/A of F/I rijden?
    Blitz
    D16 Poster
     
    Berichten: 192
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 19:01
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 22 apr 2010, 12:04

    hangt inderdaad van je budjet af en wat je wil berijken met je B16A2 .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Jebus » do 22 apr 2010, 20:10

    budget hangt af van de pk's ik er mee win ik ga bijvoorbeeld geen 500€ betalen voor 5pk
    en voor turbo twijfel ik nog aangezien die altijd moet afgebouwd worden voor de keuring en ik moet al opletten op de keuring :P
    als hij gespoten is gaat hij al binnen bij rws voor kleppen en ontsteking te regelen zodat ik toch al een schone basis heb
    en ik toch al weet hoeveel pk hij nu heeft

    dus fuelrail maakt niet zoveel uit?

    grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 23 apr 2010, 08:46

    binnen bij rws voor kleppen en ontsteking te regelen zodat ik toch al een schone basis heb

    is den basis van honda niet goed ofwa ? zie maar dat er niet minder uit komt dan nu, achteraf bekeken.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Jebus » vr 23 apr 2010, 23:15

    bij mijn weten kan het zeker geen kwaad de kleppen te laten regelen
    zeggen ze zelf bij honda zelf dat het af en toe moet gebeuren
    dus minder pk zal hij er allesinds niet van hebben
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Blitz » wo 28 apr 2010, 11:13

    Jebus schreef:budget hangt af van de pk's ik er mee win ik ga bijvoorbeeld geen 500€ betalen voor 5pk
    en voor turbo twijfel ik nog aangezien die altijd moet afgebouwd worden voor de keuring en ik moet al opletten op de keuring :P
    als hij gespoten is gaat hij al binnen bij rws voor kleppen en ontsteking te regelen zodat ik toch al een schone basis heb
    en ik toch al weet hoeveel pk hij nu heeft

    dus fuelrail maakt niet zoveel uit?

    grtz


    Dan toch weer de vraag wat je budget is? Met 1000 euro kan je minder als met 5000 euro.

    Ik kan je een advies geven (als je wilt natuurlijk ;) ) maar dat doe ik altijd basis op;
    1. budget
    2. doel/toepassing
    3. wensen
    Blitz
    D16 Poster
     
    Berichten: 192
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 19:01
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Jebus » wo 28 apr 2010, 15:30

    Blitz schreef:
    Jebus schreef:budget hangt af van de pk's ik er mee win ik ga bijvoorbeeld geen 500€ betalen voor 5pk
    en voor turbo twijfel ik nog aangezien die altijd moet afgebouwd worden voor de keuring en ik moet al opletten op de keuring :P
    als hij gespoten is gaat hij al binnen bij rws voor kleppen en ontsteking te regelen zodat ik toch al een schone basis heb
    en ik toch al weet hoeveel pk hij nu heeft

    dus fuelrail maakt niet zoveel uit?

    grtz


    Dan toch weer de vraag wat je budget is? Met 1000 euro kan je minder als met 5000 euro.

    Ik kan je een advies geven (als je wilt natuurlijk ;) ) maar dat doe ik altijd basis op;
    1. budget
    2. doel/toepassing
    3. wensen


    1. budget: voorlopig iets van 1000€ maar kan natuurlijk oplopen (en het zal waarschijnlijk wel oplopen :P )
    2. doel: sprinten en gewoon voor de fun
    3. ben niet van plan 1000€ uit te geven voor 5pk te winnen alsje begrijpt wat ik bedoel
    mss dat ik nog voor een turbo ga maar daar twijfel ik nog voor aangezien het een pak geld is en de keuring ook weer lastiger word,
    had zelf al gedacht aan motor laten afstellen, race koppeling, andere pulleys, lichter vliegwiel, die tandwielen van de nokkenassen (ben de naam nu juist vergeten) eigelijk dingen die niet opvallen op de keuring
    had ook gewoon graag geweten of dit allemaal iets uitdoet of dat het zijn geld niet waard is
    grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor vti-specr » do 29 apr 2010, 08:08

    De delen die ge wilt steken zoals vliegwiel, camgears ... zijn ni slecht.
    Je zal wel een verbetering merken maar verwacht geen wonderen.
    Voor meer vermogen en op je gemak de keuring door te komen zou ik gaan voor N/A tuning.
    Dus cilinderkop gaan tunen, als je nog centen hebt ook het onderblok en dan afstellen.

    Maar je begint best eerst met een licht vliegwiel en een sportkoppeling, dat lijkt mij logisch. ;)
    Avatar gebruiker
    vti-specr
    D14 Poster
     
    Berichten: 78
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 19:26
    my honda: EG6 & EK4
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 29 apr 2010, 12:35

    vti-specr schreef:De delen die ge wilt steken zoals vliegwiel, camgears ... zijn ni slecht.
    Je zal wel een verbetering merken maar verwacht geen wonderen.
    Voor meer vermogen en op je gemak de keuring door te komen zou ik gaan voor N/A tuning.
    Dus cilinderkop gaan tunen, als je nog centen hebt ook het onderblok en dan afstellen.

    Maar je begint best eerst met een licht vliegwiel en een sportkoppeling, dat lijkt mij logisch. ;)



    allemaal fouten boel.. ,spaar nu is eerst even door tot je het minimum kunt doen aan een motor setup: dat houd in ,klepveren,schotels,stand-alone ecu,kabelboom,een goede inlaat en uitlaat als basis kom je al een eind verder mee ! maar dit heb je zelfs al niet voor 1000 € laat staan voor 2000 € ,de meesten kopen vanalles dat ze nog niet kunnen toepassen !!
    je kiest eerst voor het vlotte vermogen te winnen niet voor de laatste pk's te verkrijgen zoals al dieje rommel van vliegwielen tot regelbare poully's dat zijn nou één maal de dingen voor de laatste pk eruit te halen . vele snappen het nog altijd niet prezies vooral al je als doelstelling autosport zoekt te doen ,voor de show ogen poully's wel mooi maar hij loopt echt geen meter beter met een oem honda ecu vergeet dat maar .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Sinister » do 29 apr 2010, 12:41

    Wie zegt dat em motorsport wilt gaan doen? Het is voor street use neem ik aan.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor vti-specr » do 29 apr 2010, 16:42

    jonas (R-garage) schreef:allemaal fouten boel.. ,spaar nu is eerst even door tot je het minimum kunt doen aan een motor setup: dat houd in ,klepveren,schotels,stand-alone ecu,kabelboom,een goede inlaat en uitlaat als basis kom je al een eind verder mee ! maar dit heb je zelfs al niet voor 1000 € laat staan voor 2000 € ,de meesten kopen vanalles dat ze nog niet kunnen toepassen !!
    je kiest eerst voor het vlotte vermogen te winnen niet voor de laatste pk's te verkrijgen zoals al dieje rommel van vliegwielen tot regelbare poully's dat zijn nou één maal de dingen voor de laatste pk eruit te halen . vele snappen het nog altijd niet prezies vooral al je als doelstelling autosport zoekt te doen ,voor de show ogen poully's wel mooi maar hij loopt echt geen meter beter met een oem honda ecu vergeet dat maar .



    Foute boel? :roll:
    Een vliegwiel is leuk omdat je motor vlotter door zijn toeren gaat. En een sportkoppelling heb je gewoon nodig als je wilt gaan opdrijven.
    Waarom altijd stand-alone ecu? Tis maar voor straatgebruik hoor, OBD1 conversie, chippen en afstellen zal het ook wel doen hoor.
    En kleppen stellen en ontsteking regelen is ook ni nodig zeker. :lol:
    Dan zeggen da ik het ni snap kerel toch... lees grondig.

    De delen die ge wilt steken zoals vliegwiel, camgears ... zijn ni slecht.
    Je zal wel een verbetering merken maar verwacht geen wonderen.
    Voor meer vermogen en op je gemak de keuring door te komen zou ik gaan voor N/A tuning.
    Dus cilinderkop gaan tunen, als je nog centen hebt ook het onderblok en dan afstellen.

    Maar je begint best eerst met een licht vliegwiel en een sportkoppeling, dat lijkt mij logisch. ;)
    Avatar gebruiker
    vti-specr
    D14 Poster
     
    Berichten: 78
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 19:26
    my honda: EG6 & EK4
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 29 apr 2010, 17:41

    ach ja..ik kan wel lezen ik zeg ook niet dat dat jij helemaal fout zit maar wel kwa setup starts en ik lees dat ie wil sprinten/dragracen een wagen motorisch tune je niet met 1000 € ,kun je beter alles stock laten vindt ik anders is het zonde van jou dure euro's erin te steken en binnen een half jaar je autoke te verkopen zekers .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: B16A2

    Berichtdoor Sinister » do 29 apr 2010, 18:06

    Nou ja het is ook zonde om moeite te steken in jullie website, want gelijk die er nu uit ziet :lol: kan je beter geen website in je tag zetten.
    Daar liggen we ook niet over te zeveren dus laat die jongen gewoon zn zin doen.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast