b16a1 turbo build info

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

b16a1 turbo build info

Berichtdoor ee8project » zo 12 jun 2011, 16:14

ik ben er dus uit geraakt ik zal voor een b16a1 turbobuild gaan
maar kan iemand mij vertellen wat ik best alemaal zou verandere
en welk het zeer goed turbo kitje is
ik wil zeker safe gaan rijden ma wel met de nodige pk's ik gok voor straat gebruik op een wide body crx
met 18 a 19 inchers 300 a 350 pk moet wel volstaan denk ik
wat zou ik dan hiervoor alemaal moeten aanpassen en verandere
is geen low buget project dat moete wel vanuit gaan als ge met pk's bezig bent :D

grts
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:



  • Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 12 jun 2011, 17:06

    waarom geen dart blok B20 turbo ,en waarom geen + 500pk ? ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor Massi » za 18 jun 2011, 00:31

    ik hem al eens gezien op stock b16 er 300pk safe te doen was
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 18 jun 2011, 11:05

    Massi schreef:ik hem al eens gezien op stock b16 er 300pk safe te doen was


    bring him to me ,and i will race him to .. we shell see of it takes what it got ......
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor Nasty » za 18 jun 2011, 11:58

    jonas (R-garage) schreef:
    Massi schreef:ik hem al eens gezien op stock b16 er 300pk safe te doen was


    bring him to me ,and i will race him to .. we shell see of it takes what it got ......


    uw engels is altijd zo fantastisch he :lol:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor Massi » do 23 jun 2011, 09:15

    jonas (R-garage) schreef:
    Massi schreef:ik hem al eens gezien op stock b16 er 300pk safe te doen was


    bring him to me ,and i will race him to .. we shell see of it takes what it got ......



    in den tijd van tbm e paar jaaare terug, den tom zijne b16blok had iets over 300 en er na de blok in deet zijn civic coupe gegaan en zat nog over de 300pk op stock blok
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: b16a1 turbo build info

    Berichtdoor Al-X » za 25 jun 2011, 14:03

    Als je safe 300-350pk wilt draaien, heb je sowieso het volgende wel nodig:
    - Lage compressie zuigers (Wiseco)
    - gesmede drijfstangen (Eagle)
    - block guard
    - grotere injectoren (440/525cc is genoeg)
    - grotere benzinepomp (Walbro 255 L/u)
    - carterpan aanpassen voor olieretour van de turbo
    - bougies (NGK Iridium met hittegraad 7, zijn zeer goed!)

    Tussen haakjes heb ik wat voorbeelden genoemd, maar zijn veel andere mogelijkheden ook hiervoor!
    Voor de rest kan je ook je kop nog aanpassen. Zo schijnen GSR nokken het heel goed te doen in een B16T setup, voor relatief weinig geld. Ook je inlaatspruitstuk kan je nog veel winst uithalen, bijvoorbeeld ook met een GSR (Skunk2 dus) inlaat. Als geld geen probleem is: Edelbrock Victor X. Je kunt ook nog andere kleppen/klepveren en die zooi steken, maar is niet direct nodig. Met een T3/T4 turbo, welke genoeg is voor dit vermogen, heb je niet heel veel meer aan om 9500rpm te draaien.

    Qua turbo is het lastig. Sommige mensen hebben goeie ervaringen met XS Power turbokitjes van eBay. Dan heb je voor €1000 een complete kit, met turbo/IC/piping/spruitstuk/wastegate/blowoff/leidingen. Bij de een gaat dit bij wijze van spreken 100.000km mee, maar bij anderen kapt het spulletje er binnen 1000km al mee.
    Persoonlijk ben ik over die turbo's niet zo te spreken, aangezien ik er 1 gesloopt heb. Maar voor lagere boost zijn ze meestal wel redelijk betrouwbaar.
    Je kunt natuurlijk ook alles custom laten doen, dus een Garrett turbo (T3/T4 is goed genoeg), en dan alle piping zoals downpipe, spruitstuk, screamerpipe en intercoolerpiping op maat laten maken. Kost wel een smak geld, maar dan heb je ook wat!
    Voor het custom maken van uitlaatonderdelen en dergelijke is JelFab (uit Eindhoven, NL) aan te raden! Levert heel net werk, tegen een schappelijke prijs vind ik :)

    Mocht je nog vragen hebben, of iets niet begrijpen, hoor ik 't wel! :)
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast