Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)
door ee8project » vr 10 jun 2011, 21:52
ik heb een crx ee8 ik zou hem wss widebody zette met iets grotere wielen
ma dan met extra gewicht en grotere wielen ga ik minder goed presteren
dus was men vraag met wat zou ik het beste opschieten
men stock b16a1 turbo build zette en zeker goed aangepast voor geen stukken te rijden
of een b18 ombore naar ne 2.0L en andere nokjes enz
heeft er iemand al ervaringen mee
en is dat zo als je turbo gaat rijden dan de vtec B blokjes dat niet zo graag hebben
en kun je als ge naar de keuring gaat gwn turbo er af halen en stock colecteur steke en zo gaan en daarna trg wissele ?
het moet gewoon goed presteren
als iemand mij beter uileg kan geven over turbo enz..
en kan een stock boit ee8 dit aan of best verstevigen of andere boit van b18 ofz
-
ee8project
- B20 Poster
-
- Berichten: 548
- Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
- my honda: ep2 & ee8
- Advertenties:
door Bell_Sol » vr 10 jun 2011, 22:41
ee8project schreef:ik heb een crx ee8 ik zou hem wss widebody zette met iets grotere wielen
ma dan met extra gewicht en grotere wielen ga ik minder goed presteren
dus was men vraag met wat zou ik het beste opschieten
men stock b16a1 turbo build zette en zeker goed aangepast voor geen stukken te rijden
stock kunnen die dik 240pk aan dacht ik, sommige zegge zelfs 300of een b18 ombore naar ne 2.0L en andere nokjes enz
kunt ge beter een B20 zoeken(ev met B16 of B18 kopheeft er iemand al ervaringen mee
en is dat zo als je turbo gaat rijden dan de vtec B blokjes dat niet zo graag hebben
en kun je als ge naar de keuring gaat gwn turbo er af halen en stock colecteur steke en zo gaan en daarna trg wissele ?
voor keuring is dat idd nie zo makkelijk, kan ev wel via via, ma kost wel wa
en zo simpel als gwn turbo afhalen is het nie ze denk da ge best eerst nog wa verder onderzoekt voor ge verder denkt hieraan het moet gewoon goed presteren
als iemand mij beter uileg kan geven over turbo enz..
en kan een stock boit ee8 dit aan of best verstevigen of andere boit van b18 ofz
boite geen idee van
'94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
'93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
-
Bell_Sol
- HCB Veteraan
-
- Berichten: 3743
- Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
- Woonplaats: Machelen (Zulte)
- my honda: '94 Del Sol Esi
- Advertenties:
door integradical » za 11 jun 2011, 09:17
stock b20 is goed genoeg,blokjes kosten ook niet zoveel,op cch was er iemand die met een geturbode b20 toch 3 a 400 pk had
EGferiosquad
four door for more whores
sedan=business in the front,party in the back
bompabak ftw
-
integradical
- HCB Veteraan
-
- Berichten: 2722
- Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
- my honda: civic eg9
- Advertenties:
door Bell_Sol » za 11 jun 2011, 09:58
integradical schreef:stock b20 is goed genoeg,blokjes kosten ook niet zoveel,op cch was er iemand die met een geturbode b20 toch 3 a 400 pk had
idd, B20 heeft stock een lagere compressie dan B16 of B18.
'94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
'93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
-
Bell_Sol
- HCB Veteraan
-
- Berichten: 3743
- Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
- Woonplaats: Machelen (Zulte)
- my honda: '94 Del Sol Esi
- Advertenties:
door jonas (R-garage) » zo 12 jun 2011, 14:38
ervaring genoeg hier....
-
jonas (R-garage)
- HCB Veteraan
-
- Berichten: 1626
- Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
- Woonplaats: kempen,tielen
- my honda: civic,crx
- Advertenties:
-
Keer terug naar B-Series
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten