turbo b

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

turbo b

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » ma 27 dec 2010, 20:47

ik had graag es turbo geprobeert op men civic ...low boost ...low budget ...
maar heb daar 0 ervaring mee met turbo..
turbo enz.... zou ik op de sloop halen juist spruitstuk kopen of origineel aanpassen dacht dat ergens gezien te hebben ....
maar nu is mijn vraag wat moet er nog allemaal gebeuren een olie leiding naar turbo en retour leiding in carter enz...
en best een met interne of externe wastgate? moet er meer benzine geheven worden ? 5de injector plaatsen of? ontsteking verlaten ook dacht ik?
alle tips welkom is voor op stock b16
Avatar gebruiker
lifebeginsat8000rpm
H22 Poster
 
Berichten: 625
Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
my honda: eg6
Advertenties:



  • Re: turbo b

    Berichtdoor itr233 » di 28 dec 2010, 20:03

    Waarom wilt ge eigenlijk turbo rijden als het niks mag kosten? Ge gaat ne B blok toch ni zo om zeep helpen, met zomaar iets in elkaar te smodderen eh? Als ge low budget turbo wilt rijden, kijk dan voor een xs power kitje, kant en klaar voor te monteren... Ectune of crome of neptune of zoiets derop voor em af te stellen, en ge kunt op low boost rijden...
    itr233
    D14 Poster
     
    Berichten: 69
    Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 22:23
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » di 28 dec 2010, 20:30

    itr233 schreef:Waarom wilt ge eigenlijk turbo rijden als het niks mag kosten? Ge gaat ne B blok toch ni zo om zeep helpen, met zomaar iets in elkaar te smodderen eh? Als ge low budget turbo wilt rijden, kijk dan voor een xs power kitje, kant en klaar voor te monteren... Ectune of crome of neptune of zoiets derop voor em af te stellen, en ge kunt op low boost rijden...


    wat kost zo een kit niet? dicht tegen de 1000euro denk ik ? en waarom zou ik al da geld geven als ik voor prakties niets een goede turbo kan hebben en intercooler? is maar wa vragen e... en heb nog mijn hondata liggen eventueel ..
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor wikkes » di 28 dec 2010, 20:46

    op honda's heb ik enkel nog ma externe wastegate gezien
    grotere injectore ook
    voor spruitstuk zou ik persoonlijk voor een aftermarket gaan
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 29 dec 2010, 09:20

    wikkes schreef:op honda's heb ik enkel nog ma externe wastegate gezien
    grotere injectore ook
    voor spruitstuk zou ik persoonlijk voor een aftermarket gaan

    waarom wel dacht voor low boost dat dit ging?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor Jebus » wo 29 dec 2010, 11:05

    Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 29 dec 2010, 12:05

    Jebus schreef:Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan


    ok maar turbo , intercooler en downpipe kan ik toch uitsparen en van sloop halen? blowoff valve en wastegate heeft een vriend van mij nog liggen en mag ik hebben :D
    en hoeveel druk zou je dan mogen draaien ?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor Jebus » wo 29 dec 2010, 13:28

    Het is niet zomaar te zeggen ik steek alles erop, alles moet wat afgestemd zijn op elkaar, dat hebben ze mij toch verteld
    spaar dan liever wat door dat je zeker bent dat het degelijk materiaal hebt, want met nu te besparen kan het je later duurder uitkomen
    of kijk eens op cch daar zie je geregeld nog kitjes te koop voor een goede prijs
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 29 dec 2010, 14:22

    Jebus schreef:Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan


    zo = het :goed:
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor Mr. Yakuza » wo 29 dec 2010, 15:30

    Voor 1500€ zijt ge gesteld als je Low boost wil draaien.

    Voor +-1500€ had ik een T3t04 Garette turbo,Tail WG,HKS Bov,Header,downpipe en een intercooler.
    Maar je moet zoeken,anders ga je rap boven de 2000€ zitten.

    Low boost op een stock B blok zou ik MAX 0,6bar rijden.
    Wil je meer,dan zou ik heel de blok aanpassen.

    Ik ben ook liever een voorstander,dat je je blok zo ie zo laat bouwen,maar dat is ieder zijn ding natuurlijk.
    Maar dan zal het totaal pakket wel rap over de 3000€ zitten.

    En tel er ook Hondata,eCtune,... of wat dan ook er nog bij.

    Mijn totaal pakket was +- 3800€.

    Maar Good Luck. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Mr. Yakuza
    H22 Poster
     
    Berichten: 642
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:09
    Woonplaats: PlopsaLand
    my honda: Integra Dc2
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 29 dec 2010, 21:58

    jonas (R-garage) schreef:
    Jebus schreef:Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan


    zo = het :goed:


    jah heb nog wel blok liggen maar is geboord naar 82mm en zitte hoge druk pistongs in dus dat en turbo komt niet goed denk ik :d of moet ik da blok verkopen (zou toch geen intresse voor zijn )en turbo blok bouwen ...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 31 dec 2010, 13:50

    lifebeginsat8000rpm schreef:
    jonas (R-garage) schreef:
    Jebus schreef:Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan


    zo = het :goed:


    jah heb nog wel blok liggen maar is geboord naar 82mm en zitte hoge druk pistongs in dus dat en turbo komt niet goed denk ik :d of moet ik da blok verkopen (zou toch geen intresse voor zijn )en turbo blok bouwen ...


    you need low compression pistons ;)
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 31 dec 2010, 14:18

    Low budget en turbo set-up is iets wat niet goed samengaat denk ik volgens mij.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor integradical » vr 31 dec 2010, 15:31

    zijn in nl toch veel wat het doen op stock blok,dus waarom zou dat niet gaan
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: turbo b

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » vr 31 dec 2010, 19:31

    jonas (R-garage) schreef:
    lifebeginsat8000rpm schreef:
    jonas (R-garage) schreef:
    Jebus schreef:Voor op low boost moet er ook nog veel verandert worden hoor, ik heb indertijd nekeer overal rondvraag gedaan low boost te rijden met mijnen b16a2 en tging mij 1500-2500€ kosten voor nen deftigen kit, want ge hebt toch redelijk wa nodig:
    Manifold, Turbo, Downpipe, Piping, Intercooler, Blowoffvalve, Wastegate en wat vacuumleidingen
    en andere kopbouten (ARP ofzo) voor uw koppakking nie kapot te rijden
    Ik ging dan ook wel nog andere drijfstangen en pistons steken voor zeker geen brokken te rijden dus mij ging het toch een goeie 3000€ kosten maar dan reed ik wel veilig turbo op lage druk wel te verstaan


    zo = het :goed:


    jah heb nog wel blok liggen maar is geboord naar 82mm en zitte hoge druk pistongs in dus dat en turbo komt niet goed denk ik :d of moet ik da blok verkopen (zou toch geen intresse voor zijn )en turbo blok bouwen ...


    you need low compression pistons ;)


    weet ik maar heb da blok nu en onderblok zit nu samen ....
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten