b16a1 info? builder?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

b16a1 info? builder?

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » ma 06 dec 2010, 16:34

een vriend van mij doet zijn a1 blok weg die uitgeboord is tot max ...juist de onderblok ......is pas geboord geweest en onderblok zit samen.
nu is mijn vraag wat mag ik hier voor geven ?kop enz heb ik zelf wel maar is het niet beter van de rest ook mee te veranderen nokkenassen enz.... want kan er bij krijgen van b18c4
wil gewoon de verschillende mogelijk heden weten voor het blok .....en vooral wat ik er mag voor geven
Laatst bijgewerkt door lifebeginsat8000rpm op do 27 jan 2011, 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
lifebeginsat8000rpm
H22 Poster
 
Berichten: 625
Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
my honda: eg6
Advertenties:



  • Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor who_carez » ma 06 dec 2010, 17:52

    Enkel geboord of inclusief nieuwe sleeves enzo? Prijs hangt natuurlijk af van wa er allemaal gedaan is he ;-)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 06 dec 2010, 19:44

    wat is de borings diameter ? welke pistons en drijfstangen zitten erin ? dan kunnen we meer info geven ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » di 07 dec 2010, 17:10

    jonas (R-garage) schreef:wat is de borings diameter ? welke pistons en drijfstangen zitten erin ? dan kunnen we meer info geven ..


    ok zal ik hem vragen .
    maar dacht originele drijfstangen juist andere pistons denk ik ....maar zouden ook oem zijn dacht ik ...
    als ik mij niet vergis zijn het geen sleeves maar gewoon geboord denk ik ....
    heb gebeld hij kijkt het morgen na maar hij denkt 82.... dus?
    en wat kost dat eigenlijk blok boren ...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 07 dec 2010, 20:42

    als dat 82mm is zou ik ervan af blijven zeker als die al gedraaid heeft en nu terug open ligt "zonder kop",het probleem zit in de compressi afdichting van de joint de cullase minder opervlakte .. en de cilinderbus die nu dunner is .. 81.50 is zowat de max met aftermarket pistons voor een save werking !
    boren kost mijn 500 euro !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 08 dec 2010, 04:16

    jonas (R-garage) schreef:als dat 82mm is zou ik ervan af blijven zeker als die al gedraaid heeft en nu terug open ligt "zonder kop",het probleem zit in de compressi afdichting van de joint de cullase minder opervlakte .. en de cilinderbus die nu dunner is .. 81.50 is zowat de max met aftermarket pistons voor een save werking !
    boren kost mijn 500 euro !


    zoals hij zij was het max geboord ... ik vraag hem nog meer info ...
    heeft al eens gedraaid 4u maar is dan terug open gegaan zat een drijfstang verkeerd op piston gemonteerd ....motor draaide maar presteerde niet goed.
    ik die onderblok kopen voor de helft nog niet van wat het boren gekost heeft daarvan dacht ik intressant mischien? oja drijfstangen en pistons zitten nu al in blok en juist gemonteerd :d
    en iemand een ideee hoeveel cc je dan hebt? en met wat voor stukken ik hem best verder monteer moest ik hem kopen ...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor HondaNickx » wo 08 dec 2010, 19:56

    82mm is toch maar 1mm overboor ...? Da zal wel de max zijn op stock sleeves dat kan wel.
    Cc's zijn van 1595cc naar 1635cc gegaan.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 08 dec 2010, 21:54

    HondaNickx schreef:82mm is toch maar 1mm overboor ...? Da zal wel de max zijn op stock sleeves dat kan wel.
    Cc's zijn van 1595cc naar 1635cc gegaan.

    ja stock sleeves en van welk type zouden die pistons dan zijn itr of zo ?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor HondaNickx » wo 08 dec 2010, 23:42

    lifebeginsat8000rpm schreef:
    HondaNickx schreef:82mm is toch maar 1mm overboor ...? Da zal wel de max zijn op stock sleeves dat kan wel.
    Cc's zijn van 1595cc naar 1635cc gegaan.

    ja stock sleeves en van welk type zouden die pistons dan zijn itr of zo ?



    Stock is normaal 0.25 en 0.50 mm overboor. Als de kop eraf is ziet ge direct welke pistons erin zitten ,gewoon ff op de zuiger bovenaan zien bij een oem zuiger staat daar een nummer in gegoten.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » do 09 dec 2010, 11:44

    HondaNickx schreef:
    lifebeginsat8000rpm schreef:
    HondaNickx schreef:82mm is toch maar 1mm overboor ...? Da zal wel de max zijn op stock sleeves dat kan wel.
    Cc's zijn van 1595cc naar 1635cc gegaan.

    ja stock sleeves en van welk type zouden die pistons dan zijn itr of zo ?



    Stock is normaal 0.25 en 0.50 mm overboor. Als de kop eraf is ziet ge direct welke pistons erin zitten ,gewoon ff op de zuiger bovenaan zien bij een oem zuiger staat daar een nummer in gegoten.


    heb hem gehoord het juiste type wist hij niet van buiten wist juist dat het hoge druk pistons zijn ....
    nu voor de prijs dat ik maar moet geven zal ik het blok kopen maar nu is mijn vraag....
    welke kop ,nokkenassen, en wat weet ik nog .....zou ik best gebruiken ...
    van een b18c of ?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 vraagske

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » do 27 jan 2011, 18:11

    heb het blok gaan halen is een b16a1 geboord naar 82mm zou moeten 11:1 compr hebben
    pistongs zijn er bij sigmenten ook maar zitten er nog niet in en nog niet op de drijfstangen ...
    die man heeft geen tijd nog zin om dit verder samen te steken nu zoek ik iemand die dit blok kan samen steken en beetje raad kan geven met wat ik er nog verder beter voor koop ....heb een 2de blok voor onderdelen bv drijfstangen krukas enz...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 info? builder?

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » do 27 jan 2011, 20:34

    niemand ? of iemand die heel het boeltje overneemt :D
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 info? builder?

    Berichtdoor ep3bp » do 27 jan 2011, 21:50

    miss eens informeren bij omi performance of sneaky tuning of.... er zijn er genoeg dit dit kunnen doen je vindt de meeste wel op cch enz ;)
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: b16a1 info? builder?

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » vr 28 jan 2011, 18:57

    itr03627 schreef:miss eens informeren bij omi performance of sneaky tuning of.... er zijn er genoeg dit dit kunnen doen je vindt de meeste wel op cch enz ;)

    zou graag in belgie blijven :d
    is vooral om drijfstangen te monteren en krukas op te meten enz...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: b16a1 info? builder?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 29 jan 2011, 19:54

    lifebeginsat8000rpm schreef:
    itr03627 schreef:miss eens informeren bij omi performance of sneaky tuning of.... er zijn er genoeg dit dit kunnen doen je vindt de meeste wel op cch enz ;)

    zou graag in belgie blijven :d
    is vooral om drijfstangen te monteren en krukas op te meten enz...


    bring that pieces to me we will help you :goed:
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten