lichter vliegwiel b16

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

lichter vliegwiel b16

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » di 16 nov 2010, 10:13

ik heb op mijn b16a2 een lichter vliegwiel zitten en ben er niet tevreden van ...
eerste paar meters trek hij harder maar ik vin dat je veel van snelheid moet inleveren ...
auto is een civic 88-91 met a2 swap met a1 boite en vliegwiel van integra...
blok is vernieuwd geweest, is opnieuw open geweest want rookte ....ben em week kwijt geweest en zou weer nieuwe sigmenten en valve seals gekregen geen rook meer... blok loopt als zonnetje maar mis power en steek het op het vliegwiel ....trekken al wat je wilt maar eenmaal je rond de 180 begint te raken begint het trager te gaan .... nogtans vorige ging mooi door de 200 en trok zeker even hard maar met gewoon vliegwiel .
nu is mijn vraag blok heeft altijd met licht vliegwiel gelopen sinds hij vernieuwd is. kan da geen kwaad om nu weer zwaarder te steken ....en als ik het steek zal ik mijn gewenst efect hebben want is toch weer even werk ....
Avatar gebruiker
lifebeginsat8000rpm
H22 Poster
 
Berichten: 625
Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
my honda: eg6
Advertenties:



  • Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor vtiprelude » di 16 nov 2010, 21:50

    da zwaarder terug steken zal geen problemen opleveren! ;)
    en of je het gewenste resultaat zult hebben,ja jong ik vrees da je het zal moeten testen om het te weten! :?
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor Nasty » di 16 nov 2010, 22:53

    Licht vliegwiel bezorgt je snellere sprint, tragere opbouw van snelheid.

    Vergelijk als je aant fietsen bent, lichte of zware versnelling. Zwaarder vliegwiel zorgt ervoor dat die minder moeite moet doen om door te trekken ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 17 nov 2010, 10:13

    vtiprelude schreef:da zwaarder terug steken zal geen problemen opleveren! ;)
    en of je het gewenste resultaat zult hebben,ja jong ik vrees da je het zal moeten testen om het te weten! :?

    was ik al bang voor ....
    en is er groot verschil kwa verhouding tegenover a2 boite?
    moest ik ander vliegwiel steken of het dan niet beter is met a2 boite?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 17 nov 2010, 10:15

    Nasty schreef:Licht vliegwiel bezorgt je snellere sprint, tragere opbouw van snelheid.

    Vergelijk als je aant fietsen bent, lichte of zware versnelling. Zwaarder vliegwiel zorgt ervoor dat die minder moeite moet doen om door te trekken ;)


    ja maar als je op u fiets een te lichte vernelling hebt trap je jezelf gek en maak je geen snelheid....
    wat nu het geval is met auto toeren toeren maken maar weinig snelheid tegenover ....
    voel me zo een met een 50cc brommerke die om de 10per u moet schakkelen ( bij manier van spreken e )
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor Sinister » wo 17 nov 2010, 10:41

    Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als wat je hier kan lezen: viewtopic.php?f=9&t=717
    De final drive veranderen geeft hetzelfde effect als jouw lichter vliegwiel en is dus net hetzelfde verhaal.
    Komt er op neer dat je je auto geen sikkepit sneller maakt met een lichter vliegwiel, mss zelfs integendeel zoals je zelf nu ondervindt. Beste is gewoon het origineel te steken denk ik ja.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 17 nov 2010, 10:45

    Sinister schreef:Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als wat je hier kan lezen: viewtopic.php?f=9&t=717
    De final drive veranderen geeft hetzelfde effect als jouw lichter vliegwiel en is dus net hetzelfde verhaal.
    Komt er op neer dat je je auto geen sikkepit sneller maakt met een lichter vliegwiel, mss zelfs integendeel zoals je zelf nu ondervindt. Beste is gewoon het origineel te steken denk ik ja.

    oef ben niet alleen die da denkt :d ik had gewoon nog nooit ergens licht vliegwiel op gehad en dacht ga eens proberen .... ka beter in men broek gesk#ten
    en zou ik niet beter a2 boite steken of scheelt dat de wereld niet?
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor Sinister » wo 17 nov 2010, 10:49

    Daar weet ik eigenlijk nix van of da past enzo, maar vermoed van wel. Of die beter is van gewicht weet ik ook niet. Misschien dat de Gerdy van GDM da wel weet. Belt daar is heen, die heeft veel ervaring in die zaken als ge het rap moet weten.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 17 nov 2010, 10:58

    Sinister schreef:Daar weet ik eigenlijk nix van of da past enzo, maar vermoed van wel. Of die beter is van gewicht weet ik ook niet. Misschien dat de Gerdy van GDM da wel weet. Belt daar is heen, die heeft veel ervaring in die zaken als ge het rap moet weten.

    passen enz weet ik da da gaat.maar is meer de verhouding dat ik wil weten op het gevoel is a2 verhouding langer...
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor Sinister » wo 17 nov 2010, 11:08

    Ik vind alleen dat de A2 flywheel 8,1 kg weegt. Volgens mij zorgt het lager gewicht voor het gevoel dat je een kortere verhouding hebt. Mss ook best is checken of uw final drive origineel is?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 17 nov 2010, 11:24

    Sinister schreef:Ik vind alleen dat de A2 flywheel 8,1 kg weegt. Volgens mij zorgt het lager gewicht voor het gevoel dat je een kortere verhouding hebt. Mss ook best is checken of uw final drive origineel is?

    iemand die hiermee kan vertalen
    http://www.ff-squad.com/tech/temp/Bgears.htm
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » vr 19 nov 2010, 11:23

    heb gisteren avond om een ee9 geweest met volledig stock blok juist spruitstuk en vooral stock vliegwiel ...
    en er is toch wel een groot verschil .....
    zal dit weekend eens filmke maken van verschil ...
    licht vliegwiel 135-145 in 3de 8000rpm
    gewoon 150-160in 3de 8000rpm
    met gewoon vliegwiel moet je wel vroeger terug schakelen maar kan je langer doortrekken
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor who_carez » vr 19 nov 2010, 17:16

    Uw vliegwiel heeft der ni veel mee te make ze in welke versnelling ge hoe rap kunt rijde. Uw vliegwiel dient er gewoon voor om uwe motor beter in balans te houde + om uwe motor in gang te krijge (starterkrans) dus door uw vliegwiel te verlichte gaat ge het uwe motor simpeler maken om in gang te komen (minder te bewegen massa) waardoor ge sneller ga kunne optrekke. Maar kwa topsnelheid gaat da normaal toch allemaal het zelfde blijve.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor wikkes » vr 19 nov 2010, 17:27

    who_carez schreef:Uw vliegwiel heeft der ni veel mee te make ze in welke versnelling ge hoe rap kunt rijde. Uw vliegwiel dient er gewoon voor om uwe motor beter in balans te houde + om uwe motor in gang te krijge (starterkrans) dus door uw vliegwiel te verlichte gaat ge het uwe motor simpeler maken om in gang te komen (minder te bewegen massa) waardoor ge sneller ga kunne optrekke. Maar kwa topsnelheid gaat da normaal toch allemaal het zelfde blijve.

    ge gaat rapper de toere in dus ge moet snelheid inlevere

    is zoals bij ne fiets zoals al eerder gezegt :)
    zware versnelling ge vertrekt traag ma ge kunt harder rijde
    lichte versnelling ge kunt rapper vertrekke ma echt snel kunt ge er ni mee gaan
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: lichter vliegwiel b16

    Berichtdoor who_carez » vr 19 nov 2010, 17:48

    wikkes schreef:ge gaat rapper de toere in dus ge moet snelheid inlevere

    is zoals bij ne fiets zoals al eerder gezegt :)
    zware versnelling ge vertrekt traag ma ge kunt harder rijde
    lichte versnelling ge kunt rapper vertrekke ma echt snel kunt ge er ni mee gaan


    Da's flauwe kul he. Als uw vliegwiel nu 1killo weegt of 50killo... als de overbrengings verhouding het zelfde is gade bij alle 2 eve snel zijn me het zelfde toerental. Dus het kan ni zijn da ge me een stock vliegwiel in 3e bij 140 in uwe begrenzer gaat en me een verlicht vliegwiel in 3e bij 120 in uwe begrenzer gaat. In het gewoon optrekke gade me uw verlicht vliegwiel sneller optrekke maar trager gade daar door ni gaan. Vergelijk maak de facelift versie van nen ep3 met de niet facelift versie. De facelift versie had voor zover ik weet motorisch enkel een verlicht vliegwiel (god weet hoeveel lichter da is) maar hem gaat officieel wel 0.2 seconde rapper naar 100 terwijl zen topsnelheid het zelfde blijft.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten