Raad gevraagd! Rebuild B20a7

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Raad gevraagd! Rebuild B20a7

Berichtdoor Skid23 » wo 25 maart 2015, 12:25

Guys!

Ik zou de blok van mijn prelude willen rebuilden, better & faster...
't gaat over een B20a7
Afbeelding

Hij is van 1990, en het is niet de opstelling van de nieuwe b20 (waar men die frankenstein build me maakt) :twisted: dus een vtec kop erop is al uitgesloten..

Nu zou 'k graag eens willen horen of er hier IEMAND is die hier ervaring me heeft?
Wat ik graag zou willen weten :

Welke onderdelen heb ik nodig?

Is het beter pistons van een b18 vtec te steken?


Er zullen waarschijnlijk nog veel meer vragen komen, maar die zal ik hier wel neerposten dan.

tnx! :party:
Afbeelding
Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
When I'm in the mood, I apex the gutter.
Avatar gebruiker
Skid23
D17 Poster
 
Berichten: 284
Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
Advertenties:



  • Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor frits » wo 25 maart 2015, 16:32

    Ben benieuwd wa ge er van gaat make. Over ne build weet ik nie veel maar ik heb indertijd veel info gehaald van
    http://www.prelude3g.com
    http://www.preludepower.com/forums/index.php
    http://www.preludezone.com
    Op da forum denk ik wel da ge veel gaat vinde.
    Ze rijde nog veel rond in Amerika denk ik.
    Alvast veel succes.

    Grtz
    The time you enjoy wasting is not wasted time
    Growing old is mandatory, growing wise is optional

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    frits
    D16 Poster
     
    Berichten: 156
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:46
    Woonplaats: Korspel beverlo
    my honda: Accord euro r 2001
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 25 maart 2015, 22:01

    Skid, voor wat diene build u gaat kosten zou ik gewoon K-serie swappen! Of K24 bouwen... tis toch nen oldtimer. Ge gaat zoooveel meer power hebben N/A dan diene motor te bouwen op hoge compressie dan wss ? K-serie met bolt ons +-250pk, k24 +-320pk.. Of desnoods gewoon een goede b18c er in, dit gaat ook al minder kosten en ge weet wat ge gaat krijgen..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor jordicivic » wo 25 maart 2015, 22:37

    of steek een Frankenstein? Zag een tijdje terug ene op kapaza staan geloof ik?
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor Skid23 » wo 01 apr 2015, 10:56

    kenny_tmt schreef:Skid, voor wat diene build u gaat kosten zou ik gewoon K-serie swappen! Of K24 bouwen... tis toch nen oldtimer. Ge gaat zoooveel meer power hebben N/A dan diene motor te bouwen op hoge compressie dan wss ? K-serie met bolt ons +-250pk, k24 +-320pk.. Of desnoods gewoon een goede b18c er in, dit gaat ook al minder kosten en ge weet wat ge gaat krijgen..


    Ik weet niet of ge helemaal mee bent in het prelude 3rd gen verhaal.. Heel moeilijke "swapbare" wagens, H22 zou mogelijk zijn, maar hierbij heeft men t schijn't al veel te weinig plaats onderaan (onderkant wagen/blok).
    K24 of k20, daar vindk ni eens iets over op het net.. Veel geswapte BA4 preludes zijn er niet.. Ook niet op de prelude fora's

    Dit zal wel te maken hebben met het feit dat het bijna ondoenbaar is. hasport of dergelijke maakt hier ook geen steunen voor..

    1 van dees gaat de blok er uit, en gaan we'm is open maken.

    jordicivic schreef:of steek een Frankenstein? Zag een tijdje terug ene op kapaza staan geloof ik?


    Jammer genoeg is de frankenstein de b20 onderblok van de nieuwere blokjes.. Mijne is niet passend voor een vtec kop op te leggen.
    De nieuwe opstelling van b20 onderblokken is trouwens ongeveer t zelfde als h22 geloof ik, dus makkelijker zal het zeker niet zijn.
    Afbeelding
    Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
    Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
    When I'm in the mood, I apex the gutter.
    Avatar gebruiker
    Skid23
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
    Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
    my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor HondaNickx » ma 06 apr 2015, 14:14

    Hebt ge al gekeken bij de Accord blokken ? De Accord CB7 met de F18 F20 en F22 blokken vind ge tegenwoordig meer onderdelen voor om te bouwen ,en de F22 kop heeft veel meer potentieel.
    Is van hetzelde jaartal en H22 blokken worden ook geswapt in de cb7 accords, dus misschien dat je zo'n F20 of f22 blok erin kan swappen...?
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor Eatmydust » ma 06 apr 2015, 20:55

    Afbeelding

    K swap na 2 minuten Google.

    Dus onmogelijk zoals jij beschrijft is het al zeker niet, er zijn al wel K's gelegd in minder evidente wagens.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor Skid23 » di 07 apr 2015, 13:02

    Tnx voor da op te zoeken guys, ma foto'kes vindt ik ook na 2 minuten google. Een foto, daar moet ge niet zomaar vanuit gaan hé..
    waar heeft em die steunen gehaald, wa moet er aangepast worden, ...

    Er staat trouwens geen motorkap op die wagen, zou dat een reden hebben? Tja, ik zou liever men motorkap er op houden :D

    Ik heb namelijk ook niet de know-how om eigen motorsteunen te maken, ik zou deze graag willen kunnen kopen.. Kzal er nog eens achter zoeken..
    Hier meer info over de k swap in de 3rd gen. : http://www.preludepower.com/forums/show ... hlight=k20

    edit; een greep uit de qoutes van op prelude fora :

    " nobody makes motor mounts for this, so you would have to come up with them yourself. And it sounds like you would need a custom rear crossmember as well."

    "It would be cool, but will not fit at all with the hood in the car. At all. Like, the engine on the ground still goes higher than the hood. This car has one of, if not the lowest hood line of any production car ever. Not to mention, there isn't really a reason to do that when an H swap will work better. More torque, better power curve. "

    "I'm going to tell you from experience is planning this project in depth. its insanely hard, if not seriously impossible. its not just gonna be a few custom fabs and some mounts. you'll end with HARDLY a prelude front clip. I'm not trying to trash talk your idea. i'm just being real with you. All my k20 stuff is now for sale because i came to reallity on the project."


    :goed: Dan zal menne lude binnen 5 jaar nog ni rijden :no: :no:


    F of h22 is idd wel een optie ja, daar ben ik ook nog steeds niet verder mee bij het zoeken van steunen...

    tnx!
    Afbeelding
    Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
    Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
    When I'm in the mood, I apex the gutter.
    Avatar gebruiker
    Skid23
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
    Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
    my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
    Advertenties:

    Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

    Berichtdoor Nols81 » do 04 jun 2015, 12:24

    Het "probleem" met deze auto's is idd dat er maar weinig aftermarket stukken voor beschikbaar zijn.
    Je kan een H22 of F blok swappen maar dan heb je motormounts nodig en zit je nog met het hoge extra gewicht van de motor en dat uw grondspeling en afstand tot de motorkap erg klein word.
    Deze verkoopt motorsteunen enz voor deze swap:
    http://www.1funryd.com/projects.html

    Voor K swap zal je alles zelf moeten maken.

    Verder kan je hier eens kijken voor mogelijkheden om uw B20 op te voeren (oa B series pistons en intake manifold) :
    http://www.b20a.org/b20a-and-b-series
    Nols81
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: do 02 apr 2015, 20:12
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten