Pagina 1 van 1

Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 12:25
door Skid23
Guys!

Ik zou de blok van mijn prelude willen rebuilden, better & faster...
't gaat over een B20a7
Afbeelding

Hij is van 1990, en het is niet de opstelling van de nieuwe b20 (waar men die frankenstein build me maakt) :twisted: dus een vtec kop erop is al uitgesloten..

Nu zou 'k graag eens willen horen of er hier IEMAND is die hier ervaring me heeft?
Wat ik graag zou willen weten :

Welke onderdelen heb ik nodig?

Is het beter pistons van een b18 vtec te steken?


Er zullen waarschijnlijk nog veel meer vragen komen, maar die zal ik hier wel neerposten dan.

tnx! :party:

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 16:32
door frits
Ben benieuwd wa ge er van gaat make. Over ne build weet ik nie veel maar ik heb indertijd veel info gehaald van
http://www.prelude3g.com
http://www.preludepower.com/forums/index.php
http://www.preludezone.com
Op da forum denk ik wel da ge veel gaat vinde.
Ze rijde nog veel rond in Amerika denk ik.
Alvast veel succes.

Grtz

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 22:01
door kenny_tmt
Skid, voor wat diene build u gaat kosten zou ik gewoon K-serie swappen! Of K24 bouwen... tis toch nen oldtimer. Ge gaat zoooveel meer power hebben N/A dan diene motor te bouwen op hoge compressie dan wss ? K-serie met bolt ons +-250pk, k24 +-320pk.. Of desnoods gewoon een goede b18c er in, dit gaat ook al minder kosten en ge weet wat ge gaat krijgen..

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 22:37
door jordicivic
of steek een Frankenstein? Zag een tijdje terug ene op kapaza staan geloof ik?

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 10:56
door Skid23
kenny_tmt schreef:Skid, voor wat diene build u gaat kosten zou ik gewoon K-serie swappen! Of K24 bouwen... tis toch nen oldtimer. Ge gaat zoooveel meer power hebben N/A dan diene motor te bouwen op hoge compressie dan wss ? K-serie met bolt ons +-250pk, k24 +-320pk.. Of desnoods gewoon een goede b18c er in, dit gaat ook al minder kosten en ge weet wat ge gaat krijgen..


Ik weet niet of ge helemaal mee bent in het prelude 3rd gen verhaal.. Heel moeilijke "swapbare" wagens, H22 zou mogelijk zijn, maar hierbij heeft men t schijn't al veel te weinig plaats onderaan (onderkant wagen/blok).
K24 of k20, daar vindk ni eens iets over op het net.. Veel geswapte BA4 preludes zijn er niet.. Ook niet op de prelude fora's

Dit zal wel te maken hebben met het feit dat het bijna ondoenbaar is. hasport of dergelijke maakt hier ook geen steunen voor..

1 van dees gaat de blok er uit, en gaan we'm is open maken.

jordicivic schreef:of steek een Frankenstein? Zag een tijdje terug ene op kapaza staan geloof ik?


Jammer genoeg is de frankenstein de b20 onderblok van de nieuwere blokjes.. Mijne is niet passend voor een vtec kop op te leggen.
De nieuwe opstelling van b20 onderblokken is trouwens ongeveer t zelfde als h22 geloof ik, dus makkelijker zal het zeker niet zijn.

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 14:14
door HondaNickx
Hebt ge al gekeken bij de Accord blokken ? De Accord CB7 met de F18 F20 en F22 blokken vind ge tegenwoordig meer onderdelen voor om te bouwen ,en de F22 kop heeft veel meer potentieel.
Is van hetzelde jaartal en H22 blokken worden ook geswapt in de cb7 accords, dus misschien dat je zo'n F20 of f22 blok erin kan swappen...?

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 20:55
door Eatmydust
Afbeelding

K swap na 2 minuten Google.

Dus onmogelijk zoals jij beschrijft is het al zeker niet, er zijn al wel K's gelegd in minder evidente wagens.

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015, 13:02
door Skid23
Tnx voor da op te zoeken guys, ma foto'kes vindt ik ook na 2 minuten google. Een foto, daar moet ge niet zomaar vanuit gaan hé..
waar heeft em die steunen gehaald, wa moet er aangepast worden, ...

Er staat trouwens geen motorkap op die wagen, zou dat een reden hebben? Tja, ik zou liever men motorkap er op houden :D

Ik heb namelijk ook niet de know-how om eigen motorsteunen te maken, ik zou deze graag willen kunnen kopen.. Kzal er nog eens achter zoeken..
Hier meer info over de k swap in de 3rd gen. : http://www.preludepower.com/forums/show ... hlight=k20

edit; een greep uit de qoutes van op prelude fora :

" nobody makes motor mounts for this, so you would have to come up with them yourself. And it sounds like you would need a custom rear crossmember as well."

"It would be cool, but will not fit at all with the hood in the car. At all. Like, the engine on the ground still goes higher than the hood. This car has one of, if not the lowest hood line of any production car ever. Not to mention, there isn't really a reason to do that when an H swap will work better. More torque, better power curve. "

"I'm going to tell you from experience is planning this project in depth. its insanely hard, if not seriously impossible. its not just gonna be a few custom fabs and some mounts. you'll end with HARDLY a prelude front clip. I'm not trying to trash talk your idea. i'm just being real with you. All my k20 stuff is now for sale because i came to reallity on the project."


:goed: Dan zal menne lude binnen 5 jaar nog ni rijden :no: :no:


F of h22 is idd wel een optie ja, daar ben ik ook nog steeds niet verder mee bij het zoeken van steunen...

tnx!

Re: Raad gevraagd! Rebuild B20a7

BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 12:24
door Nols81
Het "probleem" met deze auto's is idd dat er maar weinig aftermarket stukken voor beschikbaar zijn.
Je kan een H22 of F blok swappen maar dan heb je motormounts nodig en zit je nog met het hoge extra gewicht van de motor en dat uw grondspeling en afstand tot de motorkap erg klein word.
Deze verkoopt motorsteunen enz voor deze swap:
http://www.1funryd.com/projects.html

Voor K swap zal je alles zelf moeten maken.

Verder kan je hier eens kijken voor mogelijkheden om uw B20 op te voeren (oa B series pistons en intake manifold) :
http://www.b20a.org/b20a-and-b-series