Welk vliegwiel?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Welk vliegwiel?

Berichtdoor G402 » do 08 jan 2015, 14:01

Ik ga binenkort met een stage3 6-puck koppeling rijden. Doel is 300+ PK
Welk vliegwiel past hier het beste bij? Standaard vliegwiel gewoon houden of is het beter een lichter vliegwiel te kiezen?
Misschien dat er hier wel wa mensen zitten die daar wa meer ervaring / kennis van hebben. Op internet vind ik ni echt een duidelijk antwoord.
スーパーチャージャーホンダシビック
Stronger + Lighter + Cooler = Faster
G402
B20 Poster
 
Berichten: 576
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Welk vliegwiel?

    Berichtdoor HondaNickx » do 08 jan 2015, 20:12

    Een object in beweging zal in beweging willen blijven :
    Het draait allemaal om momentum .

    A) Een vliegwiel met een diameter van 1 meter dat 100 kilo weegt
    B) Een vliegwiel met een diameter van 1 meter dat 10kilo weegt.

    Welke van de 2 blijft langer ronddraaien als je ze allebij 1000 toeren laat draaien? A natuurlijk ,meer momentum
    Als je bv. alle 2 wilt stoppen door een stok voor het wiel te steken bij welk wiel breekt uw stok het makkelijkst? A ook weer ,meer momentum.
    Het nadeel van A is dat dit langer duurt om op toeren te komen en dat is het voordeel van B sneller op toeren en breekt ook minder rap iets.


    Voordeel => een zwaarder vliegwiel gaat de wielsnelheid helpen
    Nadeel => Als om een of andere reden het toerental zakt ,zal het ook moeilijker worden dit terug omhoog te krijgen.
    Zwaardere objecten in beweging willen in beweging blijven en daarom gaan uw cardans en versnellingsbak meer te verduren krijgen.

    Met een zwaarder vliegwiel behoudt ge meer momentum en is de kans groter om cardans te breken.Visa versa met een lichter vliegwiel.
    Te licht is ook niet goed ,de echte zware turbo setups gebruiken twin discs koppelingen en die zijn zelfs lichter als een gewoon single disc koppeling.
    Ik zou iets lichter als origineel nemen of ergens iets tussenin.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Welk vliegwiel?

    Berichtdoor G402 » do 08 jan 2015, 21:44

    Merci Nick. :goed:
    Ik was aant denken aan een ACT streetlite, weegt ongeveer 5.5kg, dus lichter als standaard, maar geen 3kg zoals sommige vliegwielen.
    Te licht zag ik inderdaad niet zitten.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten