Pagina 1 van 4

b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014, 23:37
door jokkarilio
beste,

ik zou normaal binnenkort een del sol vti hebben,
en ben eventueel van plan om hierop een turbo te zetten.

nu had ik enkele vragen: -wat zijn jullie meningen hierover?
-eventuele goede setups


alvast bedankt iedereen!

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 12:18
door jokkarilio
niemand?

mvg

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 13:06
door dennisc
Met alle respect, maar je hebt niet eens de delsol en je denkt al aan een turbo-kit? Turbo-kit vereist veel opzoek- en leeswerk...

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 13:16
door WhiteSol
Inderdaad, en er is zoveel info over te vinden zelfs gewoon via google...

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 18:10
door jokkarilio
Daarom dat ik er hier ook vragen over stel...

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 18:12
door WhiteSol
Volgens mij eerder wa gemakzucht .. Misschien eerst zelf wa opzoeken en dan hier eventueel een setup'ke plaatsen en zien of er mensen zijn die betere alternatieven kunnen geven

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 21:38
door jokkarilio
Dat wou ik zowieso ook doen, maar ik wou eigenlijk vooral weten of er bepaalde dingen waren waar ii op zou moeten letten, en wat ik zeker zou moeten veranderen of wat eerder optioneel is
Mvg

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 23:03
door WhiteSol
Hangt allemaal af van hoeveel pk ge voor ogen hebt .. lage boost kunde perfect rijden op stock blok, juist mss de segmentringen is vervangen ter preventie en klein revisie'ke doen en ARP kopboutjes

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 09:32
door jokkarilio
ok, daar ben ik wel al wat mee, had gisteren ergens gelezen dat zuigers vervangen ook handen kan zijn? dit is dan voor een hogere boost?

mvg

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 15:14
door FlushApproved
als ik het zo lees en begrijp, zou ik in jouw geval een 'goedkope' turbo set kopen zoals die van emusa...
zit vrijwel alles in wat je nodig hebt voor het mechanische gedeelte. Met wat opzoekwerk zal je er wel achter komen hoe je deze moet plaatsen, en wat de 'zwakke' punten van dergelijke setjes zijn.
Verder kan je al eens uitzoeken met welke tuner je zou willen werken, die zal je bijkomende informatie kunnen geven wat je best kan doen om een veilige setup te rijden ;)

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 16:12
door dennisc
- Ga je op stock ECU rijden? Welke OBD?

- Hoeveel pk wil je? Afhankelijk hiervan:

drijfstangen/pistons/nokkenassen+klepveren/benzinepomp/injectoren/uitlaat/metertjes voor olie+boost+.../blokventilatie

Eens je bovenstaande dingen weet kan je eens beginnen met kijken voor welke turbokit je wil.

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 19:08
door jokkarilio
Bedankt voor de info, zal een van volgende dagen een hier schrijven wat ik al wil vervangen en een turbokit eens plaatsen die mij interresseert.

Mvg

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 22:01
door jokkarilio
Hierbij even een vraagsje, ik ken momenteel enkel de websites fullcartuning en allforhonda,
Hier vind ik enkele turbokits, heeft er iemand nog andere betrouwbare sites waar ik een goede turbokit zou kunnen vinden en eventueel een merk, heb gelezen dat garret gt28rs wel goed zou zijn. Het zou eigenlijk zijn om rond de 350pk te halen zijn ben bereid om ook natuurlijk andere nodige onderdelen te vervangen.

Was zowieso al aan het denken om deze dingen te veranderen:
-Zuigers
-injectoren
-brandstofpomp
-inlaat
-andere ecu
-cilinderkop laten vlakken

Andere dingen weet ik niet direct

Alvast bedankt iedereen

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 23:14
door FlushApproved
hcn forum is ff checken, staan meer dan genoeg verschillende turboprojectjes op bij wie is wie, moet je zeker wat inspiratie en informatie kunnen uithalen. staan ook regelmatig TB onderdelen te koop ;)

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 23:22
door kenny_tmt
Kop laten vlakken om welke reden? (Tenzij hij warm gelopen is natuurlijk). Anders ga je hier een compressieverhoging met creëren dit kan een turbo setup wel net missen.. Als ik je een raad kan geven. In plaats van een b16 half te beginnen bouwen en hier massa's geld in te steken, koop u een volledig b18c4 blok incl versnellingsbak. Dan hebt ge nen "droom" setup, lange versnellingsbak met sper. Motor die op een relatief lage compressie draait en ze zijn nog eens goedkoop te vinden.. 300pk is safe te halen met deze blok..