b16a2 turbo info

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: b16a2 turbo info

Berichtdoor Al-X » zo 04 jan 2015, 20:17

jonas (R-garage) schreef:en uwen "tuner" heeft toch de ex auto van michael ? zitten degelijk sleeves is ! of heeft u plots weer nen andere tuner gevonden..

Volgens mij weet je megod niet tegen wie je het hebt..

Ik ken geen ene Michael, of je zou toevallig Holleman moeten bedoelen. En dan zit je er nog compleet naast, maar prima, jij zegt het dus het is waar.

Maar mijn nederige excuses dat ik Zijne Grote Tjoeningsheid Jonas heb beledigd, door hem tegen te spreken met eigen ervaringen, waarvan ik nooit gezegd heb dat het de enige echte waarheid is.
Het was enkel als toevoeging voor de TS, want ondanks dat ik niet in zijn portemonnee kan of hoef te kijken, weet ik vrijwel zeker dat hij het een goed idee vindt om ruwweg €1000 minder uit te hoeven geven voor iets wat, relatief gezien met zijn doelen, nog steeds even veilig is.
Avatar gebruiker
Al-X
D17 Poster
 
Berichten: 200
Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
Woonplaats: Goes, ZLD, NL
my honda: EK B16turbo
Advertenties:



  • Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 05 jan 2015, 09:33

    1000 euro voor sleeves waar vind u die dan ? en dan nog plaatsingswerk "machinebewerking".. dan zou ik is willen weten "welke en waar"en o ja darton's noem ik geen goede sleeves ! dus dat is al geen optie ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor FlushApproved » ma 05 jan 2015, 17:21

    this is a useful thread !!!!








































    Afbeelding
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor driver.tim » ma 05 jan 2015, 20:31

    best post ever :D
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor FlushApproved » ma 05 jan 2015, 21:13

    :teehee:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor Skid23 » di 06 jan 2015, 10:08

    Leplatje schreef:
    jonas (R-garage) schreef:en als u een blok heeft met stock sleeves aan 500 pk breng dat is tot bijmij zal ik een filmpje maken voor je om te bewijzen dat ie het niet zal uithouden onder mijn rechtse voet !


    Amai, en wij zouden dan de cowboys zijn...
    Wel super reclame voor uwen winkel zo'n uitspraken :|



    :lol:
    Afbeelding
    Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
    Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
    When I'm in the mood, I apex the gutter.
    Avatar gebruiker
    Skid23
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
    Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
    my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 06 jan 2015, 16:36

    Afbeelding
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor Al-X » wo 07 jan 2015, 07:08

    jonas (R-garage) schreef:1000 euro voor sleeves waar vind u die dan ? en dan nog plaatsingswerk "machinebewerking".. dan zou ik is willen weten "welke en waar"en o ja darton's noem ik geen goede sleeves ! dus dat is al geen optie ..


    - zoeken
    - "eens weten", niet is weten
    - Wat jij niet goed vind kan me niks schelen, het enige wat jij altijd aanraadt aan mensen zijn dingen die achterlijk duur zijn, en heeeeeel toevallig dingen die je zelf verkoopt


    Echt joh, van die pisvlekken zoals jou zijn de reden waarom ik amper meer op HCB kom.. Het was zo'n gezellig forum..
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 07 jan 2015, 09:23

    kom in't vervolg met nuttige info inplaats mensen op te zadellen met troep ,en denk in't vervolg na wat u uitspreekt op een openbaar fora ivm met mensen toelichten ..u praat maar wat raak over parts.. bedrijfszeker en betrouwbaar is helaas wat anders dan u aanhaald ..500pk met oem cilindersleeves noem ik niet echt betrouwbaar ,de rest moet je er niet bij verzinnen want aan mensen zoals u blijf ik mij verzetten jullie brengen steeds een oplossing van korte duur waardoor er veel tuners en of jonge mensen afhaken van het merk omwille van onduidelijke dingen die niet kunnen .
    1 ding weet ik jij blijkbaar niet ,en dat is als je geen geld hebt blijf er dan gewoon vanaf ! te veel mensen kijken op naar zo een dingen ..maar kunnen blijkbaar nieteens in hun eigen portefeuille kijken.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor driver.tim » wo 07 jan 2015, 12:26

    Jonas, vind ge nu zelf niet da ge een beetje vent aant overdrijven?
    Er zijn veel mensen die veel meer van het turbo gebeuren afweten dan gij.
    Gij hebt nog gene turbo blok rond rijden.
    Dus misschien den uitleg overlaten aan de mensen er WEL ervaring mee hebben.
    En er zelf mee rond rijden ;)
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 07 jan 2015, 16:24

    Ha Ha .. Tim :rotfl: ik geef toe dat er mensen zijn die meer weten ,maar die ken ik dan ook zelf beter dan jij..niet jij in mijn plaats ! ik ken ook pistoolschilders die beter zijn dan u, dus wat is uw punt ? en trouwens ervaring met turbo heb ik helaas wel dat is iets toen dat gij nog in de wieg lag te slapen jongen toen kende jij mij dus nog lang niet !

    als iedereen zo wat uit zen mauw slaagd om de mede merk rijders te verrijken zijn jullie goed bezig jullie eigen ruiten in te slagen,ik geef mijn ervaring niet zomaar prijs.. voor en tegenstaanders voor ,kan best boeit mij niet .
    wat u doet is iemand verdedigen die mensen aanpraat van iets te doen terwijl ik al van tervoren weet dat het gaat falen ,is daar iets mis mee als ik die kennis heb ik dacht het niet .

    als jij die vraag steld aan Reandly van sneaky lacht die jou gewoon uit ,dat is iemand met net iets meer turbo ervaring in optie mapping dus afstelling .een motor blijft een motor om te bouwen dat is een heel ander verhaal ! ik heb kennis en technisch onderlegt zijn genoeg in mijn marge, zelfs ik leer nog bij. maar er zijn toch maar weinig mensen die iets aan mij kunnen bijbrengen, kwestie van hoe een motor in elkaar hoort te zitten .

    16 jaar ervaring zit er hier in mijne kop ,en voordien reed ik al 2 jaar auto ,technische scholing "autotechnicus" gevolgt en alles wat je kan in denken..
    15 jaar binnen de belgische honda wereld hcb als lid en geen lid ,ten tijde van pink Danny's roosje en de gele crx van Rudy ,de blauwe rex van Alain van broeck AVB enz.. mensen uit die tijden weten wie ik ben ,zelf de opkomst van Fredje Nos met en zonder turbo zegt genoeg denk ik ..stages gelopen binnen het belgische autosport gebeuren ..mensen met zaken zelfstandigen ,kennis van op gedaan en zij ook van mij zoiets gaat wederzijds tot een bepaald niveau en dan gaat ieder voor zich in deze tak van dicipline mechanica.
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op wo 07 jan 2015, 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor Nasty » wo 07 jan 2015, 17:45

    jonas (R-garage) schreef: trouwens ervaring met turbo heb ik helaas wel dat is iets toen dat gij nog in de wieg lag te slapen jongen


    Dus toen was je 12?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 07 jan 2015, 17:54

    Ha Ha.. Nasty ,ik ben bijna 37 jaar jong ! van de oude generatie Honda rijders ..

    Jokkarilio ..heeft al het nuttige al verkregen van mij via PM ,die neemt zelf al de moeite om het positief te laten verlopen en te antwoorden dus wie verziekt hier een forum ?
    met ontoepasbare tips ! die jongen zal ik is helpen in hart en nieren ,kunnen jullie nog van leren binnen enkele jaren .
    einde verhaal wat jullie nu nog allemaal gaan zeggen boeit mij echt nietmeer PUNT.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor FlushApproved » wo 07 jan 2015, 19:10

    mag ik dan toch even 'moeien' en vermelden dat de Topicstarter ook helemaal geen 500 pk zocht? Of ben ik nu de enige die dit zo leest?

    als hij tevreden is met een 300 pk, denk ik dat dit met stock onderblok toch zeker moet kunnen, zijn DENK ik voorbeelden genoeg van ondertussen, dus geen echte nood aan sleeves et drijfstangen en stand alone en elektronische boostcontrollers en weet ik veel wat nog. Jonas, je bent meer autosport gericht denk ik, terwijl die gast maar gewoon een leuk turbosetje zoekt om lichtjes te boosten, en een beetje meer plezier aan de wagen wil hebben voor dagelijks gebruik.

    als die jongen 5000€ ertegenaan moet smijten om een een 'degelijk' turboblokje te bouwen, koopt die toch gewoon iets anders dat hard loopt...

    En mijn bescheiden mening, die niet alsof je 'bijna' alles weet... denk dat er veel mensen rondlopen met minstens dezelfde kennis van motoren dan jij :goed:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: b16a2 turbo info

    Berichtdoor Leplatje » wo 07 jan 2015, 19:55

    ^ Ach, waarom doe je nog moeite? Kunt beter tegen een muur praten...
    Tis ook niet de eerste topic hier die omslaat in een wedstrijdje om ter verst pissen en onemanshow :|

    Als iemand een andere mening heeft is het meestal een zeveraar of leugenaar, of je krijgt een hoop dwaze commentaar over je heen die niks meer met de vraag te maken heeft.
    Ik bespaar mij alvast de moeite om in dit subforum nog vragen te stellen waar kritiek of andere meningen in een eindeloze, vervelende discussie uitdraaien waar dezelfde persoon altijd het laatste woord moet hebben.

    Forums genoeg waar er op een normale manier gereageerd wordt door mensen die er evenveel en zelfs meer van kennen, zonder dat ze zichzelf de hemel in prijzen ;)
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast