stationair 3000t/m

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

stationair 3000t/m

Berichtdoor FlushApproved » ma 22 sep 2014, 18:42

Heb even een klein probleem, misschien nog al iemand voor gehad.

Gaat om een b16a2/ skunk2 IM/ edelbrock gasklep.
Plastic dichting tussen blok en inlaat lekte water, dus heb deze vervangen door een OEM dichting.
Geen stekkers los gehad of dergelijke, gewoon vijzen los en achterruit.

Alles terug gemonteerd, wil hem nu ontluchten maar blijft na 4a 5 minuten nog steeds op 3000 tpm draaien.
bij plots gas geven zakt het toerental ook heel even, houd eerst even in.

iemand een idee? gewoon nog lucht op de iacv?
FlushApproved
B16 Poster
 
Berichten: 357
Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
my honda: ek
Advertenties:



  • Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor FlushApproved » ma 22 sep 2014, 19:20

    nog even geprobeerd, temp. blijft mooi rond de 90° hangen, ventilator springt op, chauffage geeft goed warme lucht, dus begin stillaan te denken dat er geen lucht meer op de leidingen gaat zitten :denk:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor WhiteSol » ma 22 sep 2014, 21:45

    Vacuumlek ergens .. Als ge ge't gedaan hebt zoals gij zegt gaat er waarschijnlijk ergens nog iets van resten hangen op de blok op de plaats waar de dichting moet .. ja afdichten :D Da moet ge heel goed zuiver maken voor ge een nieuwe pakking installeerd
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor FlushApproved » ma 22 sep 2014, 21:50

    inlaatcollector opgeschuurd en ontvet, idem ditto met de culas...
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor HondaNickx » di 23 sep 2014, 17:38

    De juiste inlaatpakking gebruikt ?Er is zoiezo een vacuumlek als em op 3K rpm blijft gaan .Heeft nix met water te maken.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor FlushApproved » di 23 sep 2014, 20:01

    deels gevonden, intake was blijkbaar krom getrokken :?

    vandaag laten vlakken en al pakken beter
    enkel nog schommeld toerental, volgend mij te maken met de edelbrock gasklep en een hoop shit dat verwijdert is geweest vroeger.

    morgen ff alles terug OEM plaatsen en dan kijken wat het geeft ;)
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor HondaNickx » wo 24 sep 2014, 17:55

    Check de gasklep pakking of dat die overal goed afdicht .Met een grotere gasklep en eventueel een andere gasklep kunt ge ergens een open plekske hebben waar uw gasklep nie afdicht.Of gasklep pakking omgedraait monteren kan hier ook voor zorgen. ;)
    Laatst bijgewerkt door HondaNickx op zo 28 sep 2014, 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor FlushApproved » wo 24 sep 2014, 18:52

    all good... raar is dat hij me de iacv afgekoppeld wel mooi op zen 450-500 tpm draait, en koud ook netjes draait...
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor HondaNickx » zo 28 sep 2014, 17:45

    Is de pakking van uw IACV dan wel nog goed ? 450-500 met sensor losgekoppeld is goed .Met sensor aangekoppelt moet die 750-800 zijn.
    Of de iacv ff doormeten ,moet tussen de 8 - 15 ohm zijn ,zoniet is em kapot.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: stationair 3000t/m

    Berichtdoor FlushApproved » ma 29 sep 2014, 10:09

    alle sensoren en shit uitgemeten, pakkingen vernieuwd, ... wat je maar kan bedenken :D alles zou goed moeten zijn...

    koud draait hij zeer mooi, warm begint hij pas de problemen te hebben...1500-2000-1500-2000....


    :zot:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten