Pagina 1 van 1

stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2014, 18:42
door FlushApproved
Heb even een klein probleem, misschien nog al iemand voor gehad.

Gaat om een b16a2/ skunk2 IM/ edelbrock gasklep.
Plastic dichting tussen blok en inlaat lekte water, dus heb deze vervangen door een OEM dichting.
Geen stekkers los gehad of dergelijke, gewoon vijzen los en achterruit.

Alles terug gemonteerd, wil hem nu ontluchten maar blijft na 4a 5 minuten nog steeds op 3000 tpm draaien.
bij plots gas geven zakt het toerental ook heel even, houd eerst even in.

iemand een idee? gewoon nog lucht op de iacv?

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2014, 19:20
door FlushApproved
nog even geprobeerd, temp. blijft mooi rond de 90° hangen, ventilator springt op, chauffage geeft goed warme lucht, dus begin stillaan te denken dat er geen lucht meer op de leidingen gaat zitten :denk:

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2014, 21:45
door WhiteSol
Vacuumlek ergens .. Als ge ge't gedaan hebt zoals gij zegt gaat er waarschijnlijk ergens nog iets van resten hangen op de blok op de plaats waar de dichting moet .. ja afdichten :D Da moet ge heel goed zuiver maken voor ge een nieuwe pakking installeerd

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2014, 21:50
door FlushApproved
inlaatcollector opgeschuurd en ontvet, idem ditto met de culas...

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014, 17:38
door HondaNickx
De juiste inlaatpakking gebruikt ?Er is zoiezo een vacuumlek als em op 3K rpm blijft gaan .Heeft nix met water te maken.

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014, 20:01
door FlushApproved
deels gevonden, intake was blijkbaar krom getrokken :?

vandaag laten vlakken en al pakken beter
enkel nog schommeld toerental, volgend mij te maken met de edelbrock gasklep en een hoop shit dat verwijdert is geweest vroeger.

morgen ff alles terug OEM plaatsen en dan kijken wat het geeft ;)

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 17:55
door HondaNickx
Check de gasklep pakking of dat die overal goed afdicht .Met een grotere gasklep en eventueel een andere gasklep kunt ge ergens een open plekske hebben waar uw gasklep nie afdicht.Of gasklep pakking omgedraait monteren kan hier ook voor zorgen. ;)

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 18:52
door FlushApproved
all good... raar is dat hij me de iacv afgekoppeld wel mooi op zen 450-500 tpm draait, en koud ook netjes draait...

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014, 17:45
door HondaNickx
Is de pakking van uw IACV dan wel nog goed ? 450-500 met sensor losgekoppeld is goed .Met sensor aangekoppelt moet die 750-800 zijn.
Of de iacv ff doormeten ,moet tussen de 8 - 15 ohm zijn ,zoniet is em kapot.

Re: stationair 3000t/m

BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2014, 10:09
door FlushApproved
alle sensoren en shit uitgemeten, pakkingen vernieuwd, ... wat je maar kan bedenken :D alles zou goed moeten zijn...

koud draait hij zeer mooi, warm begint hij pas de problemen te hebben...1500-2000-1500-2000....


:zot: