nokkenassen.. pro's en contra's?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

Berichtdoor kriz » za 12 jul 2014, 15:31

Ah ja dan moet je uw blok niet weg doen, de mijn heeft er 236 000 km en drinkt wel een slok olie :-)
Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
Avatar gebruiker
kriz
B18 Poster
 
Berichten: 493
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
Woonplaats: landen, vl brabant
my honda: FN2 Type R, CRX EE8
Advertenties:



  • Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 12 jul 2014, 17:15

    OEM B16A1 kan makkelijk 185pk draaien zonder problemen ..moet je enkel de software veranderen ,ecu,chip,etc..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor lowflyer » za 12 jul 2014, 17:41

    kriz schreef:Ah ja dan moet je uw blok niet weg doen, de mijn heeft er 236 000 km en drinkt wel een slok olie :-)


    op 236.000km mag je nog blij zijn dat het maar een slok is :D
    maarja hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar ermee omging he.. heb blokken gehad die een liter olie op 1000km zopen (80.000km!)
    en blokken met +/- 200.000km en geen druppel verbruikten

    jonas (R-garage) schreef:OEM B16A1 kan makkelijk 185pk draaien zonder problemen ..moet je enkel de software veranderen ,ecu,chip,etc..


    motor dat er inligt is een JDM B16A 2nd gen, buiten het kaal blok en een aangepaste kabelboom is ALLES nog OEM B16A1
    wat mij een beetje stoort dus :p heb nu maar 150pk terwijl er theoretisch 170 beschikbaar zouden kunnen zijn :teehee:
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor jack70 » za 12 jul 2014, 23:12

    hé lowflyer, voor baangebruik best geen andere assen monteren, origineel is het beste compromis, probeer luchtinlaat wat sportiever te maken, zo-ook uitlaat, en beetje laten afdraaien van het vliegwiel..enz.. dat zijn eenvoudige klussen, je auto gaat dan wat sneller.

    Maar nokkenassen veranderen is eerder wat moeilijker werk, goede timing afstellen is niet zo eenvoudig, andere kleppen, ecu aanpassen enz.. kortom niet zo simpel.
    Ik heb 20jaar geleden met race-motorfietsen ervaring kunnen opdoen, mijn mening is ja voor circuitgebruik, maar nee voor op de openbare weg.
    Turbo op niet al te hoge druk is wel heel interessant, maar dat is dan weer een probleem met de keuring enz...

    grtn jack70
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 13 jul 2014, 11:36

    nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor lowflyer » zo 13 jul 2014, 11:42

    jonas (R-garage) schreef:nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .


    :nono:

    denk dat ik miss idd beter uitkijk naar een andere OBD0 ecu ofzo.. en zo laten mappen? ik weet het ff allemaal niet meer.. ik vrees dat het kabelaanpasverhaal een straat zonder einde wordt
    best klote dat je van zulke dingen afhankelijk bent van andere mensen aangezien ik er geen kaas van heb gegeten (om het even in het Nederlands te omschrijven)
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor vince_ek9 » di 15 jul 2014, 14:37

    lowflyer schreef:
    jonas (R-garage) schreef:nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .


    :nono:

    denk dat ik miss idd beter uitkijk naar een andere OBD0 ecu ofzo.. en zo laten mappen? ik weet het ff allemaal niet meer.. ik vrees dat het kabelaanpasverhaal een straat zonder einde wordt
    best klote dat je van zulke dingen afhankelijk bent van andere mensen aangezien ik er geen kaas van heb gegeten (om het even in het Nederlands te omschrijven)


    Ik heb n speed limit defencer van hks liggen, die de snelheidsbegrenzing van die ecu uitschakelt. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

    Berichtdoor krissedc2 » ma 01 sep 2014, 20:52

    ik zou doen gelijk de meeste, I/H/E veranderen en laten afstellen , en geloof me, dan merk je het al hoor :) is dit nog niet gng dan kan je verder denken :p

    jammer van sommige reacties, wss is dit 1 van de reden dat ik pas na 3 maand nog eens op het forum kom...en ik vrees dat het 1ste topic dat ik doorlees (jaaa het was het uwe :p) dan weer zo een reactie moet lezen...
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten