Rotor ontsteking vervangen

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Rotor ontsteking vervangen

Berichtdoor G402 » di 10 dec 2013, 22:38

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Dit is nu al de 5e keer dat ik mijn ontsteking open doe om te proberen de rotor te vervangen, maar ik zie niet hoe ik deze er af krijg.
Overal op internet lees ik dat het gewoon het boutje los draaien is, en zo heb ik het vroeger ook al gedaan, maar bij deze ontsteking zit dit boutje niet.
Het gaat om een originele EG6 ontsteking TD-44U.
In de nieuwe rotor zit het gat voor het boutje wel.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee?
スーパーチャージャーホンダシビック
Stronger + Lighter + Cooler = Faster
G402
B20 Poster
 
Berichten: 576
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Rotor ontsteking vervangen

    Berichtdoor JDM-civic » di 10 dec 2013, 22:43

    Vastgelijmt? :-) Wat scheelt aan de ontsteking btw?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Rotor ontsteking vervangen

    Berichtdoor Jdm_Whore » di 10 dec 2013, 22:51

    "Believe it or not, my JDM sir 2 distributor (off the vehicle by the way) came with a push in rotor. The push in rotor has no opening for the insertion of a screw, although the distributor does have the screw insertion holes. No screw was holding it in place...I found this very strange. I assumed this had something to do with JDM rotors. I had to use a puller to remove the rotor since it was stuck tight to the distributor. I think it was hammered in....."
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Rotor ontsteking vervangen

    Berichtdoor G402 » di 10 dec 2013, 23:05

    JDM-civic schreef:Vastgelijmt? :-) Wat scheelt aan de ontsteking btw?


    Gelijmd of geperst denk ik ook. Auto start heel slecht als hij een tijd stil gestaan heeft. Ik heb alles al vervangen, behalve de rotor van de distributie.
    Dus hopen dat dat het is.

    Jdm_Whore schreef:"Believe it or not, my JDM sir 2 distributor (off the vehicle by the way) came with a push in rotor. The push in rotor has no opening for the insertion of a screw, although the distributor does have the screw insertion holes. No screw was holding it in place...I found this very strange. I assumed this had something to do with JDM rotors. I had to use a puller to remove the rotor since it was stuck tight to the distributor. I think it was hammered in....."


    Ah voila, dat is eigenlijk het antwoord dat ik zocht. Morgen eens kijken of ik iets heb om hem er af te trekken.
    Toch een beetje schrik om de originele ontsteking te beschadigen. :oops:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast