verschil B16a SIR-I & SIR-II

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: verschil B16a SIR-I & SIR-II

Berichtdoor Jdm_Whore » ma 19 aug 2013, 21:11

Leon is een Nederlander die gewoon Engelstalige quotes post hoor :lol:
Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
Avatar gebruiker
Jdm_Whore
HCB Veteraan
 
Berichten: 1863
Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
my honda: CL7 & EK4
Advertenties:



  • Re: verschil B16a SIR-I & SIR-II

    Berichtdoor lowflyer » ma 19 aug 2013, 21:40

    Jdm_Whore schreef:Leon is een Nederlander die gewoon Engelstalige quotes post hoor :lol:


    :oops:

    weten we dan ook alweer :lol2:
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:

    Re: verschil B16a SIR-I & SIR-II

    Berichtdoor Vteclover » di 20 aug 2013, 13:57

    Niks van aantrekken! Het is uw ee9 en ge doet er mee wat ge wilt! Zolang ge er maar gene VAG 2l diesel in legt :-)


    ]lol, in zoiets wil ik zelfs niet dood gevonden worden :dom:


    Het enigge wat je daar dood in wil zien liggen is de VAG 2l diesel :lol:
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: verschil B16a SIR-I & SIR-II

    Berichtdoor leon » di 20 aug 2013, 23:14

    lowflyer schreef:
    leon schreef:The BEST way to tell if the B16A is a first generation or a second generation is the harness plugs/connectors.[/b] If the engine has white/cream colored plugs it is OBD0 1st gen. If it has gray plugs it is OBD1+

    Also, 1st gen B16As will have "PGM-FI" on the intake manifold, while 2nd generation B16As don't.


    Hi Leon,

    thanks for your advice :)

    i'm certain now that the engine is a B16A SIR-II (so the same as a OEM B16A2?)

    thing is, the previous owner swapped the original B16A1 with the SIR-II but left/changed everything else original to B16A1 (headers, ECU...) to stay as OEM original as possible
    so basicly, accept for the engine, everything else is B16A1, even the tranny i think (Y2)
    now i'm stuck with the (maybe crazy) idea that the full potential of this engine isn't used due to this


    I think you are right about the last part, you should at least try to get the right ECU, or get it mapped. I know there is a difference between the EDM P30 ECU and the JDM P30 ECU for the B16a2, so definitely worth it to check it all out :goed:

    Jdm_Whore schreef:Leon is een Nederlander die gewoon Engelstalige quotes post hoor :lol:


    Ik dacht maar even helpen met het fenomeen google :P. Maar Nederlands gaat me beter af verder :teehee:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: verschil B16a SIR-I & SIR-II

    Berichtdoor lowflyer » wo 21 aug 2013, 17:51

    [/quote]Ik dacht maar even helpen met het fenomeen google :P. Maar Nederlands gaat me beter af verder :teehee:[/quote]

    haha, en ik m'n hele verhaal ff in het Engels gedaan :oops:
    maja, goed je zou de eerste Engelsman in Nederland niet zijn hé (heb bijna 3jaar met engelsmannen samengewerkt en veel van hen waren woonachtig in NL dusja...

    anyway, het lijkt mij ook het beste om alle paardjes ter beschikking te stellen, als ik het goed begrijp is enkel de motor veranderd, al de rest is gewoon B16A1 orgineel
    (voordeel is wel, ik heb alles wat een B16A2 nodig heeft, ECU, kabelboom, noem maar op) daar ik m'n vorige del sol vti-e in de prak heb gereden...
    dus zou al die zooi al niet moeten gaan kopen, heb het gewoon liggen..

    iig, het is zowiezo toekomstmuziek daar ik wss pas volgende zomer plezier zal beleven aan de EE9 dankzij de Belgische wetgeving.

    maja goed, bouw ik in tussentijd al m'n garage.. volgend jaar, eens ik perfect weet wat ik moet doen qua aanpassingen, ga ik vervroegd naar de keuring en diect erna de aanpassingen, kan ik een jaar lang genieten :D
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten