Welke gasklep grootte b16a1

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Welke gasklep grootte b16a1

Berichtdoor Jettn » za 11 mei 2013, 20:20

Simpele vraag ,
Welke gasklep grootte zou het 'beste' zijn om op een b16a1 teplaatsen?
Ikzelf dacht 64 maar tch ng eens de meningen vragen?
Enige mods aan de motor zijn ( indien da nodig zou zijn) volledige uitlaatlijn, header, inlaat..
Grtz
Avatar gebruiker
Jettn
B20 Poster
 
Berichten: 549
Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
Woonplaats: Brugge
my honda: Ee9
Advertenties:



  • Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 12 mei 2013, 10:46

    Groter = altijd beter ..behalve met oem ecu dan is't slechter .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor Jettn » zo 12 mei 2013, 11:27

    jonas (R-garage) schreef:Groter = altijd beter ..behalve met oem ecu dan is't slechter .

    Gwn stock laten dan?
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor V-tje integra » zo 12 mei 2013, 11:41

    ik zou gaan voor stock intake en gasklep an een itr! heb daar al veel goeie dingen van gelezen en gehoord op stock b16a1... en prijs valt nog mee in occasie
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 12 mei 2013, 12:29

    V-tje integra schreef:ik zou gaan voor stock intake en gasklep an een itr! heb daar al veel goeie dingen van gelezen en gehoord op stock b16a1... en prijs valt nog mee in occasie


    ik rij graag mijn motor stuk..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor V-tje integra » zo 12 mei 2013, 15:20

    jonas (R-garage) schreef:
    V-tje integra schreef:ik zou gaan voor stock intake en gasklep an een itr! heb daar al veel goeie dingen van gelezen en gehoord op stock b16a1... en prijs valt nog mee in occasie


    ik rij graag mijn motor stuk..



    en waarom dan wel?? ik heb er geweten die zo jaren gereden hebben zonder miserie en was goed voelbaar! ik spreek natuurlijk nie tegen da afstellen het beste is natuurlijk! maarja wie ben ik he! gij zij enkel DE kenner e jonas ;)
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor Jettn » zo 12 mei 2013, 16:41

    V-tje integra schreef:ik zou gaan voor stock intake en gasklep an een itr! heb daar al veel goeie dingen van gelezen en gehoord op stock b16a1... en prijs valt nog mee in occasie


    Heb dat ook al vaker gelezen, gehoord. Daarom ik het nog eens vraag van de gasklep want van itr is deze groter he. Afstellen moet zoiezo gebeuren..
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor Mol » ma 13 mei 2013, 17:05

    moet dan het gat van de intake niet groter worden gemaakt?
    of is dit zowiezo oversized?

    wil ook wat meer pit halen uit men b16a1 door simpele aanpassingen....
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor krissedc2 » di 14 mei 2013, 08:20

    grotere gasklep is niet altijd beter, op racewars met iemand gepraat die op zijn B18 een grotere gasklep had gestoken resultaat : voor de gasklep 213pk en na de grotere gasklep 203 pk :D dure update als je het mij vraagt....

    en had niks te maken met mappen...had een volledig stand alone systeem

    grotere gasklep komt pas van pas als ge andere nokken etc begint te steken, dan hebt ge echt meer lucht nodig....
    en op nen b16 de gasklep van nen itr steken is hetzelfde als op nen itr een grotere gasklep steken imo...
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 14 mei 2013, 09:29

    krissedc2 schreef:grotere gasklep is niet altijd beter, op racewars met iemand gepraat die op zijn B18 een grotere gasklep had gestoken resultaat : voor de gasklep 213pk en na de grotere gasklep 203 pk :D dure update als je het mij vraagt....

    en had niks te maken met mappen...had een volledig stand alone systeem

    grotere gasklep komt pas van pas als ge andere nokken etc begint te steken, dan hebt ge echt meer lucht nodig....
    en op nen b16 de gasklep van nen itr steken is hetzelfde als op nen itr een grotere gasklep steken imo...


    aa ja ,ge kunt beter het is zelf proberen.. inplaats van al die zever te geloven van anderen die de meeste op het verkeerde pad sturen!
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor krissedc2 » wo 15 mei 2013, 12:22

    ik ben content van mijn gasklep :D , en ben er persoonlijk van overtuigd da grotere gasklep/im niet de moeite is zonder nokken en veren te veranderen.
    ma da is mijn mening, wa anderen daarvan denken weet ik niet. uit hetgeen ik gelezen en gehoord heb merk ik op dat het dure pk's zijn.

    intake manifold : 400 €
    gasklep : 300€

    is 700 € voor materiaal waar ge zonder mappen eigelijk niks mee zijt....telt dan nog eens een stand alone systeem bij en ge zit aan 2000€ euro
    en laat ons zegge da de im/gasklep samen u 15 pk opleveren....das 133.33333333€ per pk.
    steekt dan nen turbo he :lol:
    wat wel is , is da ge met im wel koppel wint maar ook geen wonderbaarlijke getallen ;)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 15 mei 2013, 17:51

    er wordt gevraagd grotere gasklep wat heeft daar een andere intake mee te maken ? oem intake kan evengoed (poorten)..en een gasklep kost zeker geen 300 euro de skunk replica's kosten maar den helft de rest is voor de naam ! en wat doen klepveren en retainers aan vermogenwinst langer in toeren gaan wil niet perse zeggen vermogens toename ..andere nokken welke dan ? want de meeste die ik ken zijn slechter als oem ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor DelSolTypeR » wo 15 mei 2013, 18:49

    idd een simpele vraag, maar jammergenoeg is er geen simpel antwoord hiervoor :)
    een grotere gasklep is idd beter, verhalen dat je vermogen verliest met een grotere gasklep weiger ik te geloven! NA AFSTELLING heb je zeker wel wat winst met een grotere gasklep :)
    vergeet niet dat je idd zoals jonas zegt je inlaat ook wat moet porten, want wat ben je met een gasklep van bv 80mm als de doorgang in je IM bv maar 78mm is (portMATCHEN dus) ;-) daar gaan er veel mensen in de fout en heb je idd geld verspild :)

    enige wat ik kan aanraden is om zeker af te stellen zodat de lucht/brandstof verhouding juist blijft, want als er verlies is zal dit wel de boosdoener zijn ;-)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor krissedc2 » wo 15 mei 2013, 19:07

    Zoals ik zei dus, als je je gasklep veranderd, neem dan de im mee....en ik heb nooit gezegd dat het nutteloos is.
    Ik zeg enkel da het de moeite ni waard is ( lees : geld) voor mij toch ni :D
    En als je gasklep, im , en een kitje van jun koopt met andere nokken en kleppen erin denk ik niet dat je slechter zit als oem...anders boor je hier effe alle deftige aftermarketwinkels de grond in :denk:
    En als je me een spoon gasklep vind van minder als 300 nieuw mag je me dat zeker zegge, die winkel slaag ik op
    :D

    Alles werkt ineen motor werkt same en als da ni afgesteld is op elkaar gaat ge nooit deftig vermogen winne :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Welke gasklep grootte b16a1

    Berichtdoor HondaNickx » wo 15 mei 2013, 20:47

    Er zit nog een heeel traject tussen uw gasklep en uw verbrandingskamer ,dus die zever dat groter Altijd beter is, is zever.
    Uw inlaat spruitstuk ,de lengte , de vorm , de opening van de kleppen ,de nokkenas ,de duration enz die dingen bepaald hoeveel lucht je er uiteindelijk inkrijgt.
    Je kan meer vermogen krijgen met alleen een grotere gasklep (en afstellen natuurlijk) ,en in mijn ogen wilt dat dan zeggen dat die gasklep compenseerd voor een slecht inlaat traject voor die motor.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten