Verschil tussen headers DC Sports

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Verschil tussen headers DC Sports

Berichtdoor SOL » vr 05 apr 2013, 18:49

Aangezien ik op het gebied van motoren een vrij grote leek ben vroeg ik mij af waar het verschil zit in volgende 3 headers voor de B-series.
Nu het verschil tussen 4-1 (pk winst hoge toeren) en 4-2-1 (pk winst middel toeren) heb ik reeds geleerd.

Maar het verschil tussen een 4-1 Ceramisch/Rvs of een 4-1 2.5 inch ceramisch vind ik zo direct niet.

Nu aangezien ik op het punt sta van een nieuwe header te kopen had ik graag wat tips gehad want ik kan niet kiezen tussen 4-2-1 of 4-1.

Zijn deze headers plug and play met een invidia testpipe en G200?
SOL
Camino user
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo 24 aug 2011, 20:47
my honda: EG2
Advertenties:



  • Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor vvtlike » za 06 apr 2013, 18:24

    Normaal zijn deze headers plug en play
    it's not how you stand by your car,but how you drive it...
    Avatar gebruiker
    vvtlike
    B16 Poster
     
    Berichten: 332
    Geregistreerd: wo 29 aug 2012, 12:01
    Woonplaats: mechelen
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor Jordyke190 » za 06 apr 2013, 20:31

    Headers komen altijd uit op de conische kop van de catalysator of een testpipe met conische kop.
    Alleen kan de lengte van die headers wel eens anders zijn.
    Ik heb bij de plaatsing van mijn header gekozen voor een verstelbare testpipe.
    Je kan die testpipes in lengte aanpassen en de flenzen dus ook verdraaien.
    Daardoor past het boeltje altijd hé.

    Ik had vroeger een Invidia systeem op een eerder wagen en da was een 'merde' om die stukken te combineren met andere merken.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor krissedc2 » ma 08 apr 2013, 09:24

    4-2-1 ,is niet voor pk winst op mid-toeren maar voor koppel.... ;)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor vince_ek9 » wo 24 apr 2013, 14:32

    heb een dc-sports 4-2-1 te koop ligge moest je interesse hebbe, over de prijs kan zelfs nog n beetje gepraat worde, al is m al heel goedkoop tov de andere die je te koop vind, maar hij ligt in de weg, dus jah... ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 24 apr 2013, 14:52

    beste header is gewoon 4-2-2-1 ofwel 4-1 ..4-2-1 wint ook vermogen in top tegenover std collector,maar vooral in koppel toename..de 4-1 is eigelijk de beste keuze als je echt gaat voor top vermogen,maar dan geef je koppel toe denken erveel en dat is helaas niet zo. de meeste vergissen zich hierin ! koppel is arbeid x kracht ..dus geen van deze twee enkel de 4-2-2-1 is dan de beste keuze.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor vince_ek9 » vr 26 apr 2013, 08:22

    Volledig akkoord, als je de hoogst vermogenpiek wilt, dan is een 4-1 de juiste keuze.
    Maar als je resultaten over de volledige vermogencurve gaat bekijken, zal een 4-2-1 en een 4-2-2-1 een mooier resultaat geven.

    Daarom ook dat je bij honda-specifieke, en/of high-end japanse merken, als Spoon, Toda, Bloodsports e.d. zo goed als geen 4-1 zal vinde.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 26 apr 2013, 08:44

    4-2-2-1 header ? fotoke hoe verlopen deze runners dan ?
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 26 apr 2013, 08:59

    Afbeelding

    dit is 4-2-2-1 Blox type


    Afbeelding

    dit is 4-2-1 Tegiwa type

    Afbeelding

    dit is 4-1 DC sports type
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op vr 26 apr 2013, 17:40, in totaal 5 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor vince_ek9 » vr 26 apr 2013, 12:28

    Da's 't tri-Y principe toch he? Dan is dieje dc die ik heb ligge eigelijk ook 4-2-2-1
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 26 apr 2013, 13:16

    geloof ik niks van ! die zullen wel vroeger samenkomen .. dan onder de carterpan .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 26 apr 2013, 13:35

    kenny_tmt schreef:4-2-2-1 header ? fotoke hoe verlopen deze runners dan ?


    jij hebt zo1 zitten kenny :P die high end performance replica dat je van mij overgekocht hebt is ook 4-2-2-1 :P
    en die komt heel zeker WEL samen onder de carterpan ;)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 26 apr 2013, 20:39

    Kenny post is nen foto van uwen collector dan kunnen we u beter helpen..?
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 26 apr 2013, 20:49

    jonas (R-garage) schreef:Kenny post is nen foto van uwen collector dan kunnen we u beter helpen..?



    Zal ik direct eens doen se jongens, dees is mijn headerke. Dus idd 4-2-2-1 maar in pricipe is dit toch gwn 4-2-1 met langere primaire runners ?

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Verschil tussen headers DC Sports

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 26 apr 2013, 21:05

    klopt ..maar dit is oud type ,dit is een 4-2-2-1 maar in horizontale aaneenzetting ..in een stuk gelast je hebt ze ook in twee delen ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast