oem vs acl

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

oem vs acl

Berichtdoor kennytje0 » do 14 maart 2013, 18:52

beste,

ik weet dat dit een vraag is die best vaak gevraagd word maar waar eigenlijk nooit een antwoord op gegeven word waar ik iets mee ben.
ik ben op dit moment volop aan het sparen voor mijn blokje naar dymotrack te brengen. echter twijfel ik tussen oem lagerschalen en acl.
ik weet dat het merendeel een voorkeur heeft voor oem parts, en ik wil hier ook zoveel mogelijk voor gaan.
nu had ik prijsaanvraag gedaan voor oem lagers, de winkel zij dat acl ook een optie is.
op het eerste zicht was ik vastberaden voor oem te gaan maar het prijsverschil vind ik toch aanzienlijk groot.
is er hier iemand die al slechte ervaring heeft gehad met acl lagers? ik vind hier uberhaupt persoonlijk geen slechte commentaren over.

het blok zal ongeveer hetvolgende worden:

-b18c4 sleeved
- wiseco pistons lage comp
-eagle rods
-arp
-etc...

ik zal voor nu NA rijden, de sleeves etc is voor als ik ooit de behoefte krijg te boosten.

mvg
Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
kennytje0
D17 Poster
 
Berichten: 204
Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
Woonplaats: Westmalle
my honda: civic ej9
Advertenties:



  • Re: oem vs acl

    Berichtdoor Al-X » do 14 maart 2013, 20:49

    OEM heb je in meerdere maten (heeft wat met kleurcodes te maken, hoe dat precies zit kan ik niet zeggen...) en ACL maar 1 maat. Dus in geval van de laatste, komt het er op neer dat je blok/drijfstangen enzo bewerkt moeten worden om je lagers heen, even simpelgezegd. Nou heeft Dymotrack daar wel genoeg ervaring mee, daar niet van.

    Maar een laagcompressie blok bouwen (en zelfs sleeven?!) als je mísschien gaat boosten? Beetje overdreven als je 't mij vraagt hoor?
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor kennytje0 » do 14 maart 2013, 23:02

    dat de oem lagerschalen in 7 verschillende vormen komt wist ik al, maar daarentegen heb ik nog nooit iet slecht gehoord/gelezen over acl lagers.

    over het sleeven van het blok, dit heeft 2 redenen:

    -het was vele goedkoper dan ik dacht, want ik rekende de prijs dat iemand hier vertelde en volgens hem zou dat het dubbele kosten.
    -ik heb nog niet gelezen over een boosted blok op stock sleevens dat zonder problemen loopt, en mocht het ooit geboost worden, kan ik het blok lekker laten zitten.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 15 maart 2013, 09:01

    hier zit je volledig fout jongen,en goede sleeves kosten echt wel het dubbele ..de bewerking alleen al kost dan al 1000 euro incl boren en honen ,en ja degene die ik bedoel zul je niet op europese bodem vinden !
    acl is pas goed vanaf 750pk .
    gij weet het ,waarom dan alles nog even navragen he ,het mag geen geld kosten en dan zo gaan rondrijden met sleeves die niet voldoen en op lage compressie al klaar voor turbo te kunnen gaan rijden ..dan zijn uw sigmenten al versleten tegen dat jij gaat boosten ,en de acl lagers al lang terug aan vervanging toe ,en dan moet je al een ecuke hebben dat je al kan afstellen of hij loopt slecht met al die verbouwingen..

    zo staat hier nog nen auto (S2000) van bij tcc te nederland ,heeft enkel van nederland naar hier gereden en was nog in nederland toen ie stuk liep ..alles uitgevoerd bij een erkende dus !
    jongen is 20.000 euro armer en daar zaten volgens hen sleeves in ..na opening was het wel anders.
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op vr 15 maart 2013, 20:30, in totaal 2 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor kennytje0 » vr 15 maart 2013, 18:52

    jonas,

    ik ben ervan overtuigd dat dymotrack zeker wel sleeves kan plaatsen op een zéér degelijke manier, jij loopt altijd te ********** over dartblok in amerika dit sleeves daar plaatsen etc.
    en niet teveel kosten? sorry maar als jij met een offerte komt die ver over de 20000euro gaat voor 300pk, en alles hetbeste enal moet zijn etc, is dat jou probleem niet het mijne.
    en lol ik heb je offerte nog liggen, sleeves plaatsen incl sleeves 1800euro, daarbij komt nog honen waarvoor jij 700euro aanrekent.
    bij dymotrack kost dit me voor plaatsen en honen ( inclusief sleeves) etc 1200euro, pakt dat daar nog de nodige problemen bij komen en onvoorziene kosten 2000euro.

    maar het feit dat afkomt met wiseco pistons 800euro eagle rods 700euro. en als ik ze dan vind bij jappowerhoor heb ik ze voor 536euro en 376euro.
    en dan afkomen met " dat is chinese namaak" sorry hoor.

    Ik vraag het hier omdat ikzelf er niet genoeg verstand van heb.
    ik bepaal nog steeds zelf wat ik doe met mijn geld, en als ik geen zin heb om geld te steken in een 1000hp rated blok om dan met 300pk rond te rijden is dat mijn eigen keuze.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor punanied9 » vr 15 maart 2013, 19:06

    ik kan zeker 1 iemand aanraden,

    http://www.sneakytuning.nl/

    rijd met de snelste honda in de Benelux zover ik weet
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 15 maart 2013, 19:53

    kennytje0 schreef:jonas,

    ik ben ervan overtuigd dat dymotrack zeker wel sleeves kan plaatsen op een zéér degelijke manier, jij loopt altijd te ********** over dartblok in amerika dit sleeves daar plaatsen etc.
    en niet teveel kosten? sorry maar als jij met een offerte komt die ver over de 20000euro gaat voor 300pk, en alles hetbeste enal moet zijn etc, is dat jou probleem niet het mijne.
    en lol ik heb je offerte nog liggen, sleeves plaatsen incl sleeves 1800euro, daarbij komt nog honen waarvoor jij 700euro aanrekent.
    bij dymotrack kost dit me voor plaatsen en honen ( inclusief sleeves) etc 1200euro, pakt dat daar nog de nodige problemen bij komen en onvoorziene kosten 2000euro.

    maar het feit dat afkomt met wiseco pistons 800euro eagle rods 700euro. en als ik ze dan vind bij jappowerhoor heb ik ze voor 536euro en 376euro.
    en dan afkomen met " dat is chinese namaak" sorry hoor.

    Ik vraag het hier omdat ikzelf er niet genoeg verstand van heb.
    ik bepaal nog steeds zelf wat ik doe met mijn geld, en als ik geen zin heb om geld te steken in een 1000hp rated blok om dan met 300pk rond te rijden is dat mijn eigen keuze.


    en weer lul je wat ,ik zal u is hard op de feiten duwen.ik heb nooit aangehaald dat mijn sleeves van darton zijn ..en dartons zijn goed maar niet als je gaat voor een vermogen boven ...en het betrouwbaar moet blijven ..ga jij maar lekker voor die darton sleeves ooit na enkele km's zal je me gelijk geven en anders blijf jij koppig doen als jij jezelfs dat nog niet kunt aanspreken na het falen van .en dymotrack ken ik goed genoeg die kunnen inderdaad sleeves van darton plaatsen ..maar heb er ook al tegenslagen van gezien bij enkele die in geel ooit over de toonbank gingen bij ...jij kwam ook met een verhaal af naarmij toe van ik wil dit en dat dus moet je ook weten wat alles kost en dit heb ik je toen ook zo verteld .je moet wel weten dat ik douane kosten en al (invoerrechten) moet betalen en jappower niet waarschijnlijk.bestel het dan allemaal zelf dan zal je daar snel achterkomen .mij zwart maken omdat jij er niet zoveel van kent is ZEER laag van u .

    en hier nog een bewijs ..ik heb niets te verbergen daarom haal ik dit aan !

    Golden Eagle Manufacturing

    414 Borrego Court
    San Dimas, CA 91773
    909-592-4311 Fax: 909-599-4692
    http://www.goldeneaglemfg.com


    Quote #: nr......
    Quote Date: 12/14/2012
    Page: 1
    Customer #: 6701

    Quoted To:
    Wouters Jonas
    ADRES VERWIJDERD


    Valid Through: 1/13/2013

    Phone: Cust PO: Terms: Credit Card
    Reference: B18C1 Ship Via: UPS Ground Salesperson: KEN
    Stock Code Description Quantity Price Extended

    BORE & HONE Finish Bore & Hone - 4 Cylinder 1.00 220.00 220.00
    CORE B18C NO CRANK B18C Short Block/Core No Crank 1.00 550.00 + 1000.00 (RESHIP BLOCK)
    SLEEVE-B18A/B/C Engine Sleeving 1.00 1,180.00 1,180.00
    XORINGBLOCK Cut Oring Groove In Block - When decking Groove .030" 1.00 50.00 50.00
    Deep .040" Wide

    SubTotal: 3,000.00

    Tax: 0.00
    Shipping: 550.00 / 1000.00
    Total: 3,276.01

    EN DAN NOG DOUANE KOSTEN EN INVOERTAXEN !

    en het ging hier over lagers dus gij begint offtopic te gaan ..niet ik lees maar eens tegoei ik wou enkel maar wat raad geven maar jij geloofd uzelf terwijl ge beweerd dat er niet zo veel van kent goed bezig dus ..

    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op vr 15 maart 2013, 20:25, in totaal 2 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor kennytje0 » vr 15 maart 2013, 20:12

    jonas,

    ik besef egt niet wat jij probeert of wat dan ook,
    maar ik aanhaal gewoon de feiten, en als het mocht gebeuren dat het blok failed is het zo.
    daar leer ik dan ook uit!

    jij kan jezelf verdedigen wat je wil, maar jij bent het die in mijn topic de betweter komt uithangen.
    ik had gewoon een vraag en als jij daarom je fustraties wilt uitwerken mij niet gelaten.

    maar erg laag vind ik jou reactie op dat jappower goedkoper levert terwijl je letterlijk nog gezegd hebt " je mag van mij de spullen ergens anders bestellen, maar ik denk niet dat je er goedkoper aan geraakt".

    je zou net zoals andere mensen normaal moeten reageren.
    er zijn ook mensen die er meer van weten dan jou, deal with it!

    verder ga ik enige reactie van jou negeren, want daar heb ik absoluut niks aan.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 15 maart 2013, 20:18

    gij vraagd de pieren uit de grond ..denk jij nu echt dat ik alles open en blood geef aan iedereen ? en dan elke keer met nieuwe vragen me overwerpen terwijl ik er stilaan genoeg aan heb van jou te moeten informeren de meeste als u hoor ik nooit meer terug en die moeten vanmij ook nietmeer terug komen die kan ik best missen ! succes met uw plannen maak uzelf gelukkig jongen.
    grtz Jonas
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: oem vs acl

    Berichtdoor Al-X » di 26 maart 2013, 10:08

    MOD EDIT: beledigen doe je maar in't echt of via PM

    kennytje0 schreef:dat de oem lagerschalen in 7 verschillende vormen komt wist ik al, maar daarentegen heb ik nog nooit iet slecht gehoord/gelezen over acl lagers.

    over het sleeven van het blok, dit heeft 2 redenen:

    -het was vele goedkoper dan ik dacht, want ik rekende de prijs dat iemand hier vertelde en volgens hem zou dat het dubbele kosten.
    -ik heb nog niet gelezen over een boosted blok op stock sleevens dat zonder problemen loopt, en mocht het ooit geboost worden, kan ik het blok lekker laten zitten.


    Ah, duidelijk verhaal!
    Persoonlijk ken ik dan wel weer een aantal gevallen, die al langere tijd op stock sleeves goed gaan. Maar het is idd een feit, het risico blijft wel groter dat er iets fout gaat. En dat bedrag via Dymotrack valt nog alleszins mee!
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten