uitlaat Integra R

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

uitlaat Integra R

Berichtdoor hondatju » di 13 sep 2016, 15:55

Heb momenteel ne Invidia N1 catback onder de Integra. Sinds mijn verlaging eronder zit raakt deze met de middendemper geregeld de grond al eens en aangezien ik ook geen brug of put heb moet ik steeds naar de garage om te laten wisselen voor de keuring.
Daarom ben ik op zoek naar een einddemper (kan ik nog zelf verwisselen indien nodig). Welke raden jullie aan, liefst niet zo luid als de Invidia maar mag wel een mooi brommetje geven (dat eventueel overgaat in een snerpend geluid bij VTEC :D ) en ook liefst met een niet te opvallende eindtip. Dus niet zo'n dikke buis als bij de Invidia.
Laat maar horen.

Thx.

Grtz,
Hondatju R.
:twisted: Red R kicks ass !!! :twisted:
hondatju
D14 Poster
 
Berichten: 51
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:47
Woonplaats: Temse
my honda: Integra Type R
Advertenties:



  • Re: uitlaat Integra R

    Berichtdoor Jordyke190 » wo 14 sep 2016, 19:21

    Welke verlaging is dat dan?
    De middenbuis laten raken aan de grond ... Bij vluchtheuvels bedoel je toch eerder denk ik?
    Te fel verlagen is eigenlijk toch ook niet echt goed voor eender welk voertuig ...
    Maar ja, je kiest er zelf voor hé...

    Ik rijd rond met een tanabe medaillon touring.
    Is een OEM look uitlaat met een mooie passende eindtip.
    Zeer discreet van look en ook van sound maar in Vtec net luid genoeg om er vaak plezier van te kunnen hebben ... je wordt er zeker niet doof van ... in tegenstelling met zo'n invidia N1 ... ;)

    Heb ik vroeger ook op mijn civic mee rondgereden ... amaai ...

    Ik heb nu momenteel wel een fujitsubo Rm01A steken.
    Is een stuk luider maar valt nog mee ... op constante snelheid is die weer wel erg aanvaardbaar ... dus die blijft nog even eronder hangen :)
    En neen mijn tanabe is niet te koop :nee:

    Ben benieuwd naar de andere meningen ... maar blijft een erg persoonlijke keuze toch hoor ... ;)

    succes ermee
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: uitlaat Integra R

    Berichtdoor White-ITR » wo 14 sep 2016, 21:16

    voor uitlaat te wisselen heb je toch geen brug of put nodig :mrgreen: en toch al zeker nie door de garage late doen (onnodige werkuren betalen)
    (ik wissel al 13 jaar men uitlaat gewoon op pootjes ;) )
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: uitlaat Integra R

    Berichtdoor hondatju » do 15 sep 2016, 07:58

    Is verlaagd met schroefset van AP staat dacht ik op -3,5. Is enkel de middendemper die soms raakt en idd meest op vluchtheuvels.
    Zowel tanabe als fujitsobo zijn op de OEM-lijn te bevestigen dan?

    Grtz,
    :twisted: Red R kicks ass !!! :twisted:
    hondatju
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:47
    Woonplaats: Temse
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: uitlaat Integra R

    Berichtdoor Leplatje » do 15 sep 2016, 18:31

    Tanabe en Fujitsubo zijn volledige catback dacht ik? Als je iets stiller wil en enkel einddemper, dan zou ik een Spoon Street of Mugen Twinloop zoeken.
    Beide zijn wel redelijk moeilijk te vinden tegenwoordig, soms wel op Ebay of UK fora te vinden.

    Je kunt ook gewoon een E-gekeurde uitlaat onder uw Integra hangen, zat onder onze EP3 en vroeger onder mijn EK4 een Invidia G200 met attesten van bij AVB.
    Zeker minder luid als die N1, maar nog altijd een mooie ronk. Is een heel deftige catback eigenlijk en de 'verbrande' eindtip was ook wel netjes.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: uitlaat Integra R

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 16 sep 2016, 07:01

    Ja met de tanabe en met de fujitsubo heb ik telkens een passende decat pijp erbij gemonteerd zitten op de middenbuis, passend op mijn header uitgang.
    De tanabe is echt oem vergelijkbaar van geluid hoor.
    Alleen in Vtec iets luider als oem maar echt aangenaam en goed aanvaardbaar.
    De fujitsubo is idd wel weer nog wat luider maar zoals ik zei alleen bij optrekken.
    Op cte snelheid rijden is die ook echt stil te noemen.
    Ze zijn beide nog wel te verkrijgen maar met enige wachttijd waarschijnlijk.
    'Supertune' Gerdy de Moor en of Jorn Daneels moet je er maar eens voor contacteren.
    Prijzen kunnen ze je wel geven.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten