stotteren van motor

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

stotteren van motor

Berichtdoor STEFMARIS » za 12 jan 2013, 16:40

hallo, heb vandaag mijn crx 1600i 16v nog eens gestart(crossauto), hij startte van de eerste keer en draaide mooi. Eventjes laten warmlopen en toen lichtjes gas gegeven op rolantie, hem in achteruit gezet en kleine stukjes voorruit en achterruit gereden en toen viel plots de motor stil. Toen ik de motor terug wilde starten ging het redelijk moeizaam en viel telkens terug uit, enkel met gas geven kon ik de auto laten draaien. na enkele malen gas geven bleef de auto wel draaien maar heel onregelmatig. ik zat misschien te denken aan ontsteking of zou de koppakking hier ook iets mee te maken kunnen hebben ? moet ook zeggen dat ik er wel antivries heb ingekapt een tijd geleden maar de motor nog niet ontlucht hebt, ik hoop dat iemand misschien zou kunnen zeggen wat er aan kan schelen, want voor dit draaide de motor als een klokje.
STEFMARIS
B16 Poster
 
Berichten: 355
Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
Woonplaats: Bekkevoort
my honda: Honda Crx Del Sol
Advertenties:



  • Re: stotteren van motor

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 12 jan 2013, 17:10

    awel dat hebben we hier ook voor zo iets gelijkaardigs en bijmijn weten is't de koppakking last van krimpen en uitzetten koude aluminium nu met dit weer cilinderlekages van de eene naar de andere gebeurt vaker nu .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: stotteren van motor

    Berichtdoor STEFMARIS » za 12 jan 2013, 17:26

    jonas (R-garage) schreef:awel dat hebben we hier ook voor zo iets gelijkaardigs en bijmijn weten is't de koppakking last van krimpen en uitzetten koude aluminium nu met dit weer cilinderlekages van de eene naar de andere gebeurt vaker nu .


    heeft het dus gewoon te maken met de koude en gaat het over als het warmer weer is, of is er iets kapot ? gr
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: stotteren van motor

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 12 jan 2013, 17:32

    STEFMARIS schreef:
    jonas (R-garage) schreef:awel dat hebben we hier ook voor zo iets gelijkaardigs en bijmijn weten is't de koppakking last van krimpen en uitzetten koude aluminium nu met dit weer cilinderlekages van de eene naar de andere gebeurt vaker nu .


    heeft het dus gewoon te maken met de koude en gaat het over als het warmer weer is, of is er iets kapot ? gr


    dikwijls is de koppakking nu stuk ! de koppakingen van zulke motor kunde eigenlijk ook geen koppaking noemen dat noemt bijmij een stuk karton ..dat heel snel rot is!
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: stotteren van motor

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 28 jan 2013, 17:46

    heb vandaag de bougies vervangen, echter heb ik er maar 3 kunnen vervangen, de 4de was er echt niet uit te krijgen, WD40 ingespoten , warm laten draaien maar niet los te krijgen dus heb ze er voorlopig maar laten inzitten om geen brokken te maken. toen ik de wagen echter startte draaide hij weer als een zonnetje, had niet verwacht dat nieuwe bougies en nieuwe benzine zoveel verschil konden maken.
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten