Bizarre CEL Concerto 1.6i Automaat

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Bizarre CEL Concerto 1.6i Automaat

Berichtdoor Solleke » wo 12 dec 2012, 03:59

Heb een vreemde check engine light op m'n Concerto.

Bij het rijden gaat soms na enkele minuten, soms pas na een half uur de check engine light aan.
Als ik de motor afzet en terug start is deze weer weg.
Honda kon ze niet uitlezen daar hij telkens verdwijnt.

Waarschijnlijk is het niets, tzal gewoon die LPI computer zijn is mij verteld, of een simpele misfire.

Nu gaat hij morgen binnen voor een LPG onderhoud en afstelling en automatische kopsmering.

Nu de kleppen moeten wel nog geregeld worden.

Nu heb ik erop gelet en telkens als het check engine light opspringt schiet hij ongeveer 300 toeren omhoog en gaat hij 300 toeren hoger draaien dan normaal, maar verder wel perfect normaal rijden.
En echt op willekeurige momenten. 90% van de tijd is het al na een minuut of 2 als ik aan het optrekken ben naar kruissnelheid, maar dat is vaak op het gemakske optrekken. Maar heb ook al ritten gehad dat hij pas na een half uur opsprong, maar dat zijn echter uitzonderingen. Meestal is het zo rond de 60-90/u dat hij het voorheeft.

Ik heb het even nagekeken en aan 120u doet hij met de CEL aan 4000 toeren, zonder CEL 3700 toeren.
Verklaart dus ook waarschijnlijk mijn ietwat hoge verbruik.

Maar aan wat kan dit liggen?
Hij heeft het op zowel gas als benzine.

Toch de LPI computer ondanks hij het ook op benzine heeft?
De kleppen dat niet zijn afgesteld?
De automatische boite olie die nog niet ververst is? (heeft net een groot onderhoud gehad met nieuwe oliefilter, brandstoffilter, nieuwe olie, koel- en remvloeistof, enkel de automatische boite olie moet ik nog verversen)

Ik vind het gewoon erg bizar.
Zou het toch graag opgelost hebben daar met mijn kilometers dat verbruikverschil toch wel kan oplopen op lange termijn. En gewoon een CEL wil ik niet hebben als het blijkt dat het toch niet gewoon de LPI computer is die interfereert...

Is ne Concerto 1.6i uit 1994, D16Z2 112pk automaat.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Solleke
HCB Veteraan
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
Woonplaats: Antwerpen
my honda: FN3/ED4
Advertenties:



  • Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten