d14a1 dual carb turbo

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d14a1 dual carb turbo

Berichtdoor pitoe2 » ma 19 nov 2012, 17:55

wegens het willen turbo rijden op de d14a1 dualcarb zou ik willen swappen naar im FI voor het kunnen afstellen motor voor turbo :denk:
en overal lees ik dat turbo+carburator niet zou lukken?
iemand ervaring mee
hoeveel pk draaien die motors eigenlijk mee open lijn en collector?
thanks en grtz ;)
Laatst bijgewerkt door pitoe2 op ma 19 nov 2012, 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Del Sol Vti B16A2
Crx ED9 D16Z5
Civic EC9 D15Z6 Carbed
Crx EE8 B16A1
R.I.P ED9 14/08/2012

Nissoku Asian Car Fanatics
http://www.nissoku.be/
Avatar gebruiker
pitoe2
B20 Poster
 
Berichten: 569
Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
Woonplaats: Ronse
my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
Advertenties:



  • Re: d14a1 dual carb naar fi

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 19 nov 2012, 18:49

    turbo met carbu's gaat inderdaad niet, wat je dan best doet is de kop van een 16/16 plaatsen erop.. en dan verder gaan !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb naar fi

    Berichtdoor pitoe2 » ma 19 nov 2012, 19:20

    ik heb hier nen kop liggen van d16a9 past die er dan op ,ook de naftpomp +leidingen dan?
    welke winst mag ik met zo iets verwachten :denk: http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=54&t=6804
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor Bell_Sol » ma 19 nov 2012, 22:32

    jonas (R-garage) schreef:turbo met carbu's gaat inderdaad niet, wat je dan best doet is de kop van een 16/16 plaatsen erop.. en dan verder gaan !

    past een 16i16 (d16a9) kop op een gewoon D-series onderblok?? :shock:

    turbo op carbu is idd BIJNA onmogelijk, tis te doen met doorstroom carbs heb ik ergens gelezen, ma kzou der me alleszinds nie mee bezig houden :D
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 20 nov 2012, 11:38

    op de D14a1 dus crx onderblok ..daar past de crx kop op van een 16/16 en op de generatie ervoor ook ! de ec reeks ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor pitoe2 » di 20 nov 2012, 17:40

    hey ,
    heb zelf wat zitten zoeken en idd die kop past ,zelf de zuigers kunnen vervangen worden door de d16 pm7 wat de compressie de hoogte in stuurd ;)
    één probleem is de benzine aanvoer moet dan ook gans worden geswapped :roll:
    zou ik de im van de d16 kunnen verkorten en zo'n rail van moto der op ?dan blijft nog het probleem van de mechanische benzine pomp,past niet op de d16 kop
    grtz
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 20 nov 2012, 17:49

    ja dat kan allemaal ..alleen even ellekpomp plaatsen en of een tank van een 16/16 onder je auto hangen !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor pitoe2 » di 20 nov 2012, 19:15

    oke dus besluit staat vast we gaan dat even proberen maar hoop op een beetje hulp van jullie daar weet ook niet alles daar de motor zo beetje voor mijn tijd is :D
    dus de plannen:
    d14a1 onderblok
    pm7 zuigers,
    doch 16/16 kop
    eventueel moto rail carbu en of d16 emfi conversie

    doel 150-180pk :shock: :denk:
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 20 nov 2012, 21:27

    komt wel goed !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor HondaNickx » di 11 dec 2012, 22:41

    Dohc kop op ne sohc blok vraagt om problemen.
    Het past ..... na x aantal aanpassingen ja en dan nog bolt het nooit tegoei.
    Beter een d16a1 kop erop zetten dan.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d14a1 dual carb turbo

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 12 dec 2012, 11:14

    dat is niet waar HondaNickx heb al enkele gezien en eentje mede gemaakt ooit vroeger kop is plug and play als je weet welke onderblok te nemen en problemen zijn er nooit mee geweest ,in tegendeel zelfs enkele jaren provincial kampioen antwerpen rally ! "charel stevens honda expert"

    kijk hier is voor meer info moet je u wel inloggen: http://nzhondas.com/phpBB2/ef7-hybrid-z ... 39747.html and click try a search.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten