door ej9driver » di 02 okt 2012, 17:27
de kans zit erin dat je een kenner hebt en dit ziet...
er zijn 2 manieren waarop ze je kunnen pakken:
1) ze merken de vtec solenoide op... (wat kan je hier aan doen? : niet veel, je kan het in ieder geval niet wegsteken... )
wat je wel kan doen is je origineel kleppendeksel van je d14 erop monteren als je naar de keuring gaat... op dat kleppendeksel staat in ieder geval geen VTEC geschreven,
dus minder kans dat het hun opvalt...
2) als ze naar je motorcode gaan kijken... (wat kan je hier aan doen? simpel, maar dat ga ik hier niet op het forum posten, omdat er misschien mensen meelezen die dit niet hoeven te weten) (kan je mij altijd eens voor pm'en)
En als je denkt dat de eerste manier nooit voorvalt dat ze dit zien... simpel voorbeeld:
ik reed met mijn ej9 met minime naar de keuring...
de controleur doet mijn motorkap open, en ziet daar een splinternieuw gepoedercoat kleppendeksel met het opschrift VTEC...
hij vraagt aan mij: ik wist niet dat er een 1.4 vtec bestond in die modellen civic...
ikke: ik heb hem zo gekocht hoor, vorig jaar hebben ze er niets van gezegd... volgens mij is dit geen vtec, maar is dat gewoon een ander kleppendeksel die erop zit...
zegt de controleur: maar wat is dat dan? (en wijst naar de vtec solenoide)
ikke stomverbaasd aan het denken: (fuck man, die kent er wat van :s)
de controleur haalt er een collega bij om er naar te kijken... vervolgens de keuringsmeester...
staan ze de hele tijd naar mijn blok te kijken, motorcode aan het vergelijken, op de computer aan het tokkelen...
10 minuten later zegt hij: je mag doorrijden... net als ik wil instappen zegt hij tegen mij:
ik weet dat er een andere cilinderkop opzit, maar kan het niet bewijzen omdat je motorcode overeenkomt... ik ga het zo laten...
ik ben er dus goed vanaf gekomen, maar voor het zelfde geld gaan ze je blok opmeten en laten controleren...
Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen.