d16 in ej9?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d16 in ej9?

Berichtdoor kennytje0 » ma 01 okt 2012, 19:42

beste,

ik heb enkele maanden geleden al een topic gepost,
b16 in ej9, maar door de reactie van de mensen begon ik te twijfelen.
nu na lange tijd goed nadenken heb ik besloten om voor een d16 te gaan.
ik wil hier voorlopig even terug aan wennen aan een snellere auto.
en dan kijk ik nog wel verder.
75-> 125pk gaat al enorm wennen zijn.


nu had ik enkele vragen.

welke is beter d16y8 (gezien deze obd2 is) of d16z6, om in te bouwen in ej9?
zien ze dit op de keuring (in belgië er vanuitgaande dat het geen hondakenners zijn).
wie kan ik het beste contacteren om me de motor te helpen inbouwen gezien ik 0,0% ken van electronica?

alvast bedankt!
Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
kennytje0
D17 Poster
 
Berichten: 204
Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
Woonplaats: Westmalle
my honda: civic ej9
Advertenties:



  • Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor dom » ma 01 okt 2012, 20:34

    de koppen van een D14 en een D16 zien er hetzelfde uit maar als je iets of wa honda kenner op de keuring hebt ben je genaaid.
    Je kan je D14 al makkelijker van 75 naar 90 pk gooien heh.
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor unleashed civic » ma 01 okt 2012, 23:03

    Wat gemakkelijker is, en "meer keuringproof" is een mini-me

    Dat is dan de culasse van een SOHC VTEC op je non VTEC zetten.
    De keuring moet dan echt wel een kenner zijn om te weten dat je een VTEC solenoide hebt.

    Grtz
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor kennytje0 » di 02 okt 2012, 05:31

    beste,

    mensen mini-me oid zal het niet worden.
    ik wil ofwel gewoon d16z6 of d16y8.
    mini me kost meer geld (inclusief afstellen)
    is helemaal niet uniek, en heb ik op langere termijn minder aan.

    mvg
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor oggear » di 02 okt 2012, 11:25

    een D16 swappen is ook niet meer zo uniek hoor :D Voor uniek moet ge al iet zwaarder gaan denk ik :D
    Volgens dat ik al hoort heb is de Z6 de meeste die ze gebruiken.

    succes met het swappen zelf ;)

    grts
    drive your life
    Avatar gebruiker
    oggear
    K20 Poster
     
    Berichten: 804
    Geregistreerd: ma 21 jun 2010, 13:12
    Woonplaats: Alveringem
    my honda: civic 1.4Is
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor unleashed civic » di 02 okt 2012, 14:13

    oggear schreef:een D16 swappen is ook niet meer zo uniek hoor :D Voor uniek moet ge al iet zwaarder gaan denk ik :D
    Volgens dat ik al hoort heb is de Z6 de meeste die ze gebruiken.

    succes met het swappen zelf ;)

    grts


    Mja Y8 is iets duurder en moeilijker te vinden.
    Wel is Y8 makkelijker te swappen omdat deze OBD2 is.
    Met Z6 is het OBD1 blok in OBD2 chassis.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor kennytje0 » di 02 okt 2012, 17:02

    beste,

    ik denk tochwel dat deze unieker is als b16/ mini-me
    en over een h22 vind ik niet veel info.

    verder wil ik binnen enkele jaren turbo rijden, en voor zover ik zie heeft een h22 niet zoveel potentie daarvoor.

    is er hier toevallig iemand met ervaring van d16 in ej9?

    mvg
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor ej9driver » di 02 okt 2012, 17:08

    als je een d16 in je ej9 wil monteren, gebruik dan een d16y8, is veel simpeler, zeker als je er niet veel van kent...
    anders moet je behoorlijk veel in je kabelboom beginnen aanpassen...

    d16y8 is voor zover ik weet compleet plug en play in een ej9...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor ej9driver » di 02 okt 2012, 17:10

    ej9driver schreef:als je een d16 in je ej9 wil monteren, gebruik dan een d16y8, is veel simpeler, zeker als je er niet veel van kent...
    anders moet je behoorlijk veel in je kabelboom beginnen aanpassen...

    d16y8 is voor zover ik weet compleet plug en play in een ej9...

    enkel de draadjes van je vtec solenoid en oil pressure switch zal je moeten bijtrekken...

    denk dat dit het enige is dat je zal moeten doen...
    wat heb je dan nodig om deze swap te doen:

    enkel de motor zelf, met inlaat systeem bij, vacuumdarmpjes, en benzineslangetje als ik niet mis ben...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor ej9driver » di 02 okt 2012, 17:12

    en ecu natuurlijk...
    de ecu van een del sol (waar een d16y8 inligt) is wel gecodeerd met sleutel, maar jonas van de R garage kon die er dacht ik uit halen...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor kennytje0 » di 02 okt 2012, 17:15

    beste,

    denk jij dat ze dit zien op de keuring?

    mvg
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: d16 in ej9?

    Berichtdoor ej9driver » di 02 okt 2012, 17:27

    de kans zit erin dat je een kenner hebt en dit ziet...

    er zijn 2 manieren waarop ze je kunnen pakken:
    1) ze merken de vtec solenoide op... (wat kan je hier aan doen? : niet veel, je kan het in ieder geval niet wegsteken... )
    wat je wel kan doen is je origineel kleppendeksel van je d14 erop monteren als je naar de keuring gaat... op dat kleppendeksel staat in ieder geval geen VTEC geschreven,
    dus minder kans dat het hun opvalt...

    2) als ze naar je motorcode gaan kijken... (wat kan je hier aan doen? simpel, maar dat ga ik hier niet op het forum posten, omdat er misschien mensen meelezen die dit niet hoeven te weten) (kan je mij altijd eens voor pm'en)


    En als je denkt dat de eerste manier nooit voorvalt dat ze dit zien... simpel voorbeeld:

    ik reed met mijn ej9 met minime naar de keuring...
    de controleur doet mijn motorkap open, en ziet daar een splinternieuw gepoedercoat kleppendeksel met het opschrift VTEC...
    hij vraagt aan mij: ik wist niet dat er een 1.4 vtec bestond in die modellen civic...
    ikke: ik heb hem zo gekocht hoor, vorig jaar hebben ze er niets van gezegd... volgens mij is dit geen vtec, maar is dat gewoon een ander kleppendeksel die erop zit...
    zegt de controleur: maar wat is dat dan? (en wijst naar de vtec solenoide)
    ikke stomverbaasd aan het denken: (fuck man, die kent er wat van :s)
    de controleur haalt er een collega bij om er naar te kijken... vervolgens de keuringsmeester...
    staan ze de hele tijd naar mijn blok te kijken, motorcode aan het vergelijken, op de computer aan het tokkelen...
    10 minuten later zegt hij: je mag doorrijden... net als ik wil instappen zegt hij tegen mij:
    ik weet dat er een andere cilinderkop opzit, maar kan het niet bewijzen omdat je motorcode overeenkomt... ik ga het zo laten...

    ik ben er dus goed vanaf gekomen, maar voor het zelfde geld gaan ze je blok opmeten en laten controleren...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast