start niet na mini me... help!

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

start niet na mini me... help!

Berichtdoor Lange » za 29 sep 2012, 22:15

Heujj,,

Ik zit dus met een probleem, ik heb een 'mini me' gedaan,, D14A4 - D16Z6.
Kop van Z6 was gereviseerd. nieuwe pakkingen en dergelijk gevlakt,, noem maar op,
heb er een verstelbaar nokkenas tandwiel van AEM op zitten.
Kabelboom is aangepast voor de swap en op OBD1 gezet door Bekerom. staat op een P28 ECU.

Nu het probleem,
na alles aan te sluiten, kleppen stellen, riem juistleggen, olie erop, koelvloeistof enz,,,
willen we gaan starten, maar dat deed hij dus niet,
wat hij wel doet is rond gaan, inspuiten, en ontsteking heeft hij ook,
foutcode die hij geeft is 1lang..

na lang zoeken hebben we het probleem nog niet gevonden,
alles gecheckt,, dubbel gecheckt,, komen er niet aan uit.
misschien dat hier iemand mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Grtz
Laatst bijgewerkt door Lange op do 11 okt 2012, 15:04, in totaal 3 keer bewerkt.
Afbeelding
Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
Avatar gebruiker
Lange
HCB Veteraan
 
Berichten: 1034
Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
Woonplaats: bree
my honda: Civic HB Ej9 '97
Advertenties:



  • Re: start niet na mini me

    Berichtdoor tchonda » za 29 sep 2012, 23:10

    is foutcode 10, ta sensor zit achteraan de im.

    grtz
    "slow as f*ck"
    Avatar gebruiker
    tchonda
    B20 Poster
     
    Berichten: 532
    Geregistreerd: di 07 sep 2010, 15:36
    Woonplaats: leuven
    my honda: eg hb
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 30 sep 2012, 07:41

    Onsteking niet goed gebeurd deze op het juiste moment? Of TPS sensor omgewisseld met MAP sensor aangezien deze stekkers hetzelfde zijn. Probeer eens deze om te wisselen.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor ej9driver » zo 30 sep 2012, 09:59

    kenny, kan volgens mij niet, want als je die sensoren omwisselt zou hij wel degelijk moeten starten, maar enkel op de gas duwen zou hem doen doodvallen...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 30 sep 2012, 11:42

    Wss timing van de ontsteking dan denk ik.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Lange » zo 30 sep 2012, 16:33

    ontsteking ga ik eens proberen dan maar, op hoop van zegen..
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Lange » di 02 okt 2012, 17:21

    Ontsteking was goed,, nu hebben we waarschijnlijk de fout gevonde,
    we dachten dus dat hij in spoot maar dat is dus toch niet! :doh:
    oké verder zoeke.. in 2e stand van de sleutel beginne de injectors al te tikken..
    injectors laten testen zijn nog perfect in orde,, dus vermoede een fout in de kabelboom in verband met de injectors,
    nu willen we ff de stekkers doormeten, maar weet iemand welke waardes deze moete doorgeven?
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor ej9driver » di 02 okt 2012, 17:32

    kabelboom niet goed gewired? maar dat zou me verbazen als martijn hem heeft gedaan...
    ben je zeker dat je de fiches van je injectoren goed hebt gemonteerd? en niet de verkeerde stekkers op de verkeerde injectoren geplaatst?
    en dat je injectoren beginnen tikken als je enkel het contact oplegt is raar...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Lange » di 02 okt 2012, 17:43

    ej9driver schreef:kabelboom niet goed gewired? maar dat zou me verbazen als martijn hem heeft gedaan...
    ben je zeker dat je de fiches van je injectoren goed hebt gemonteerd? en niet de verkeerde stekkers op de verkeerde injectoren geplaatst?
    en dat je injectoren beginnen tikken als je enkel het contact oplegt is raar...

    ja zou me ook verbazen maar op dit moment ben ik alles ant bekijke dusja :) alles kan..
    fiches van de injectoren zitten goed ja,

    dat vind ik dus ook raar,, dus ik denk ergens een kleine kortsluiting waardoor dat gebeurd..
    mss een slecht massapunt ergens?
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Jorre » di 02 okt 2012, 22:55

    ej9driver schreef:kenny, kan volgens mij niet, want als je die sensoren omwisselt zou hij wel degelijk moeten starten, maar enkel op de gas duwen zou hem doen doodvallen...


    Toch wel gert,hangt er soms een beetje vanaf want bij sommige start hij niet of draait hij volledig int vierkant door deze om te wisselen,ook kan de transistor op u ecu met de code Q31 doorbranden,eerst gaat ge dit ni merken maar deze regelt deels u emissie en dat kan nog wel wat gezeik geven voor de volgende keuring...

    Om de lange nog wa verder te helpen :

    Ik heb dit probleem ook gehad,blok ging rond en had ontsteking en naft tot in de fuelrail en bij het rondgaan van het blok werkten de injectoren zoals het hoorde maar toch leken deze verstopt te zijn (alle 4! :dom: )

    Dus mijn suggestie : eens proberen met andere injectoren aangezien dit niet veel werk is en mss ook wel het proberen waard..
    Wat de correcte waarde moet zijn als ge deze door meet da weetk ni maar als ze nog tikken zit er ook wel een grote kans in dat het ergens ligt aan ofwel u ecu ofwel de bekabeling van u injectoren een simpele manier om da te testen is gewoon op een schema kijken waar het eindpunt is van de bekabeling van de injectoren en met een multimeter de ene kant op de fiche zette en de andere kant op het eindpunt,piept deze door dan is alles ok maar meet dan ook is effe door dat hij niet lichtjes doorgeeft op de massa om zeker te zijn..

    Als ge da schema hebt dan kunde eveneens ook zien dat elke injector zijn bekabeling op de juiste plaats uitkomt...

    Om gelijkaardige problemen en oplossinge te chekken en om aan da schema te geraken kunde altij is zien op www.d-series.org da barst daar van de info! :goed:
    *Supatune Garage*
    Avatar gebruiker
    Jorre
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1137
    Geregistreerd: ma 17 jan 2011, 21:48
    my honda: Civic EJ2 + EG4
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor ej9driver » wo 03 okt 2012, 09:15

    Ah wist ik niet jorre :) bij mij startte die wel, maar draaide gwn slecht als ik ze had omgewisseld :)
    En idd zoals jorre zegt, weerstand doormeten van aan de pinnen van de injectoren naar de pinnen van de ecu... Moet normaal lukken...

    En ook je massapunten nakijken ;)
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Lange » wo 03 okt 2012, 12:05

    pff Injector bekabeling klopt helemaal,,
    ook ff de MAP en TPS en IACV enz doorgemete enz en klopt ook allemaal
    hoofdrelais gecheckt, bolt ook,
    groot deel van de kabelboom gecheckt klopt allemaal
    en zoals jorre zegt is die Q 31 doorgebrand..
    wrm is da probleem toch zo moeilijk te vinde verdomme! word er ram gek van;...
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me

    Berichtdoor Lange » wo 03 okt 2012, 12:13

    Trouwens, heeft iemand iets veranderd hier aan de druk van het brandstofsysteem met een mini me?
    want bol nu op 240cc injectors,, en daarvoor had ik 190cc...
    lijkt me zelf ook sterk dat het zoiets gaat zijn, maar ik sta open voor alles..
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me... word er crank van.

    Berichtdoor Lange » wo 03 okt 2012, 12:47

    schrap dat laatste,,
    probleem waarschijnlijk gevonden,,
    injectoren krijgen geen stroom,,
    maar op de ECU stekker kloppen de aansluitingen wel als ik het schema volg..
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: start niet na mini me... word er crank van.

    Berichtdoor Jorre » wo 03 okt 2012, 17:06

    Ok als de bekabeling volledig klopt zit het hem in de sturing en die gebeurt door de ecu dus mss eens een andere proberen?
    ik heb niks veranderd aan de brandstofdruk en wat de inhoud van de injectoren betreft denk ik niet dat dit zone grote rol speelt om te kunne starte....

    was de massa van de injectoren goe toen ge ze hebt doorgemeten lange?
    en komt er naft uit de overloop van de fuelrail als ge u contact opzet of hem laat rondgaan?
    *Supatune Garage*
    Avatar gebruiker
    Jorre
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1137
    Geregistreerd: ma 17 jan 2011, 21:48
    my honda: Civic EJ2 + EG4
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten