D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

Berichtdoor Solke » vr 28 sep 2012, 19:20

Kan je de kabelboom gebruiken in een D16Y8 sol (>96) voor de swap naar een D16Z6 (94) blok?

D16Z6 is nog OBD1 maar de D16Y8 is een OBD2 dus vermoedelijk meer sensoren voor zover ik kan vinden,
Bedoeling is volledig blok, boite en ECU te wisselen maar ik zou me het swappen van de kabelboom willen uitsparen :doh:
Misschien kent hier iemand de juiste aanpassingen aan de kabelboom of zijn er te veel verschillen?
(motor en ecu kant?)
Indien ik toch de kabelboom moet wisselen is enkel deel motor tot ECU voldoende of moet de ganse nest eruit :?

Alvast bedankt :goed:
Avatar gebruiker
Solke
D16 Poster
 
Berichten: 168
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
my honda: S2000
Advertenties:



  • Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor WhiteSol » vr 28 sep 2012, 19:27

    waarom wil je uberhaupt swappen naar een z6 ipv een y8 ? :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor Solke » vr 28 sep 2012, 19:36

    Omdak zo eentje heb in een huidige sol, wil deze overplaatsen naar een betere kas van een overleden Y8...
    Een volledige Y8 swap is niet zo snel te vinden jammergenoeg.....

    Dan maar hopen dat het geen problemen gaat geven op de keuring ook want is een andere motor code :mrgreen:
    Denk eigenlijk als ik door de uitstoot waarden raak dat het niet zal opgemerkt worden.
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor Solke » do 18 okt 2012, 11:02

    Voor wie dit later ooit hoeft te doen;

    Kabelboom van de OBD2 mag blijven zitten.
    Wireharnass OBD2 -> OBD1 ertussen.
    OBD1 sturing met het Z6 blok mee overbouwen.
    Gaskabel mee vervangen (Z6 is korter dan de Y8).
    Starten en rijden, Key herkenning is uitgeschakeld door de OBD1 sturing, knipper wel even groen maar gaat dan uit.

    :goed:
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor Solke » vr 19 okt 2012, 19:10

    Nog een probleempke, het motorstorings lampje licht nog steeds op als de sleutelherkenning uitgaat ook al werkt de motor perfect op de OBD1 mcu.
    Blijkbaar zit er nog een stuk van die blokkering aan de bestuurderskant ook die de error veroorzaakt :dom:
    Zal toch de ganse kabelboom vervangen worden en alles eruit gooien vrees ik, iemand ervaring mee wat er juist allemaal uit moet?
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 19 okt 2012, 19:14

    als ge nog moteurkabelboom moet hebben,kom maar af é :)
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor HondaNickx » vr 19 okt 2012, 21:10

    Dat conversie harnas dient normaal om een obd1 ecu aan te sluiten op een obd2 kabelboom en blok.Als je dan het blok ook nog omwisselt naar obd1 klopt er vanalles weer niet natuurlijk.Ik vermoed dat nu de pingel sensor van de d16y8 kabelboom die foutcode geeft.Een D16y8 heeft een pingelsensor op de oliepomp een d16z6 heeft die niet.
    Maar het beste is die foutcode uit te lezen dan weet je precies wat het is.
    De code uitlezen moet je doen door het kleine blauwe stekkertje boven de ecu door te verbinden.Staat hier ook ergens een how to van dacht ik.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor Solke » za 20 okt 2012, 06:44

    Heb dit ook al gedaan maar het lampje blijft altijd constant branden, toont dus geen foutcode,

    Dit is wat je ziet als je het contact opzet,
    SRS / motor / olie lampje aan
    Motor lampje gaat uit
    SRS lampje gaat uit
    Sleutelherkenning knippert en gaat uit
    Motor lampje komt op en blijft branden

    Je kan starten en alles werkt wel correct op eerste zicht.
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor kenny_tmt » za 20 okt 2012, 07:38

    Even uitlezen die handel en de code hier posten dan kunnen we je helpen!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

    Berichtdoor Solke » ma 22 okt 2012, 08:19

    @kennyTMT - Dat was net deel van het probleem, als ik de fische voor uitlezing kortsluit knipperde niks van lichtjes op de teller, er was dus eigenlijk helemaal geen fout.
    Probleem lag bij een deel van de sleutelherkenning die nog actief was maar niet aan de kant van de ECU.

    @matsuchi-san - Uwe sol bolt terug rond, gaat deze week naar de keuring dus je kan hem binnekort terug spotten ;)
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast