meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtec (110pk)

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtec (110pk)

Berichtdoor bram_ep » di 25 sep 2012, 19:41

ik heb sins kort nen ep2 1.6 16v vtec
nu is mijn vraag ik wil meer pk en koppel in zou wille beginnen met motor tuning
ik ben nog een leek dus kan mat hulp gebruiken

met wat kan ik best beginnen
en kan iemand mij zeggen wat de prijs van de stukken zijn en hoeveel pk ongeveer da ge er mee kunt winne

wil wel wa moeite doen maar geen motor swap of tubo steken

gtz bram
Laatst bijgewerkt door bram_ep op wo 26 sep 2012, 11:39, in totaal 1 keer bewerkt.
bram_ep
Dax rookie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di 25 sep 2012, 19:08
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Connix » di 25 sep 2012, 19:55

    1. tis VTEC !! grove fout die anderen ook zullen zeggen :D
    2. hier staan topic over meer vermogen enzo
    Voor de ep is er weinig momenteel nog, mini-me weet ik nog altij niks, kzie op engels forum wel meer turbo's geplaatst worden maja da mag hier wee rni en valt op in onze engine bay. wat ge kunt doen: CAI + rechte lijn steken, dc sports header (mag niet voor keuring) en gewichtbesparing. Onze goede vriend Nasty, de EP kenner bij uitstek hier zal dit bevestigen/verbeteren en meer info geven. Magnificient One was bezig met motorisch meer vermogen maar denk niet dat hij ooit daar iets van gepost heeft gehad en veel effect had.

    Uit eigen ervaring: Ik heb een short ram Simota (ej9 wel maar aangepast) steken met nieuwe kelk en vergeleken met de OEM filter hebt ge toch enig verschil van optrekken, in ieder geval het gevoel. Of het iets uithaalt aan de pk en koppel, daar moet ik ze nog eens voor op de testbank zetten
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor backer_6 » di 25 sep 2012, 20:51

    ik heb op de mijnen een zelfgemaakte shortram gemaakt , header en cvv zitten en ik had 3pk winst getest op de bank
    Afbeelding
    backer_6
    K24 Poster
     
    Berichten: 939
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
    Woonplaats: stekene
    my honda: civic ep2
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor S4mmi » di 25 sep 2012, 21:00

    Ik denk dat Nasty gaat komen vertellen dat ge véél centjes gaat uitgeven en relatief weinig pk/koppel gaat winnen...
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1119
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor vtiprelude » di 25 sep 2012, 21:01

    steek ne VTEC he!

    zal al sneller zijn dan vtech! :bonk:


    verander da ies rap kerel :D :D

    en nen ep is nie echt op te peppen! zitten te neig genepen!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Vaelen » di 25 sep 2012, 21:07

    Ik heb hier ook al veel over opgezocht :
    - CAI of coolchamber (heb ik zelf en vind ik beter meevallen als de Cai)
    - aftermarket uitlaatspruitst (heat wrapped)
    - rechte lijn
    - een andere intake manifold bestaat niet voor de ep1-2 maar ik engeland passen ze wel d16y8 aan hiervoor maar is niet simpel. Meer pk maar je leverd wel koppel in. Staat op Epcivic.com
    - andere cams moest je ze kunnen vastkrijgen
    - dastek unichip
    - zijn er ook die een lichter vliegwiel steken (exedy,...),....
    - er was ergens ook iemand die een benzine chip deed voor 9pk extra maar of dat veilig is......'
    - turbo? (Niet legaal..)
    Dit als je er heel wat geld in wilt steken...
    Grtzzz t
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor kenny_tmt » di 25 sep 2012, 22:25

    k20 swap..of Nos. Nos is opzicht niet zoveel werk.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor R200TEG » wo 26 sep 2012, 04:42

    Vaelen schreef:Ik heb hier ook al veel over opgezocht :
    - CAI of coolchamber (heb ik zelf en vind ik beter meevallen als de Cai)
    - aftermarket uitlaatspruitst (heat wrapped)
    - rechte lijn
    - een andere intake manifold bestaat niet voor de ep1-2 maar ik engeland passen ze wel d16y8 aan hiervoor maar is niet simpel. Meer pk maar je leverd wel koppel in. Staat op Epcivic.com
    - andere cams moest je ze kunnen vastkrijgen
    - dastek unichip
    - zijn er ook die een lichter vliegwiel steken (exedy,...),....
    - er was ergens ook iemand die een benzine chip deed voor 9pk extra maar of dat veilig is......'
    - turbo? (Niet legaal..)
    Dit als je er heel wat geld in wilt steken...
    Grtzzz t


    Koppel inleveren, maar wel vermogen winnen ?
    Uw koppel is afhankelijk van uw vermogen en kan niet dalen door pk's te winnen.
    Om het simpel uit te leggen:
    Vermogen = koppel x toerental
    Laatst bijgewerkt door R200TEG op wo 26 sep 2012, 09:35, in totaal 1 keer bewerkt.
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor maze » wo 26 sep 2012, 09:18

    veel tijd en geld voor meer pk's uit te halen. aan jou de keuze of je dit wil doen. als de turbo route een optie is kan je wel gemakkelijk(er) extra pk's uithalen.
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Vaelen » wo 26 sep 2012, 09:38

    Koppel inleveren, maar wel vermogen winnen ?
    Uw koppel is afhankelijk van uw vermogen en kan niet dalen door pk's te winnen.
    Om het simpel uit te leggen:
    Vermogen = koppel x toerental

    Was de ondervinding van ene die het gedaan had in Engeland, Misschien bedoelde hij daarmee minder koppel in lage toeren.

    Grtz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor R200TEG » wo 26 sep 2012, 09:48

    Vaelen schreef:
    Koppel inleveren, maar wel vermogen winnen ?
    Uw koppel is afhankelijk van uw vermogen en kan niet dalen door pk's te winnen.
    Om het simpel uit te leggen:
    Vermogen = koppel x toerental

    Was de ondervinding van ene die het gedaan had in Engeland, Misschien bedoelde hij daarmee minder koppel in lage toeren.

    Grtz


    dat kan wel kloppen :D
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Nasty » wo 26 sep 2012, 18:11

    Het meeste is hier al gezegd he, dus k ga niet meer verder uitweiden. Wil je meer info kan je best de search nekeer gebruiken. Deze vraag is er al ongeveer 12464x voorbij gekomen.

    In tegenstelling tot de oudere D-blokjes zijn de D16V1 (EP2) en de D14Z1 (EP1) erg moeilijk aan pk's te helpen. Ze zijn meer gebouwd voor economisch en efficient rijden.

    Zoals Backer6 als zei, 3pk is niet veel voor de honderden euro's dat het al gekost heeft.

    Rigo (R200TEG) heeft rond de 130pk gehad op zijn EP2. Dit was met custom uitlaatlijn, header, catvervanger en intake. Maar dit alles kostte massa's geld.

    Dan heb je Magnificant One nog die het op de "britse" manier probeerde. In de UK zijn ze nu volop D16Z en D16Y intake manifolds aant omlassen voor onze blokken. Dit gaf inderdaad een fijne vermogensboost, maar een serieuze vrije val van de koppelkromme!

    In de UK zijn er nog jongens die de wagen enorm licht hebben gemaakt, of turbo's gemonteerd, maar het komt erop neer dat je voor duizenden euro's niet verder komt dan een kleine 140pk.

    Als je wil tunen en sneller gaan. Verkoop je EP, en koop een EK3 of een EK4 ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Nasty » wo 26 sep 2012, 18:22

    Vaelen schreef:
    Koppel inleveren, maar wel vermogen winnen ?
    Uw koppel is afhankelijk van uw vermogen en kan niet dalen door pk's te winnen.
    Om het simpel uit te leggen:
    Vermogen = koppel x toerental

    Was de ondervinding van ene die het gedaan had in Engeland, Misschien bedoelde hij daarmee minder koppel in lage toeren.

    Grtz


    Magnificant One had dit ook bevestigd gezien na testbankverslag
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor bram_ep » wo 26 sep 2012, 21:02

    bedankt voor da uitleg al ma ik heb mij late wijsmaken om da nokkenassen vliegwiel kopeling te vervangen
    en dan een 4-1 of een 4-2-1 en uitlaat

    mss hier wat meer info over iemand ervaring met nokken assen
    prijs en pk dat je er van kunt hebben
    en een lichter vliegwiel is dat de moeite om te varanderen
    bram_ep
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: di 25 sep 2012, 19:08
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: meer pk en koppel voor civic ep2 1.6 16v vtech (110pk)

    Berichtdoor Vaelen » wo 26 sep 2012, 21:34

    bram_ep schreef:bedankt voor da uitleg al ma ik heb mij late wijsmaken om da nokkenassen vliegwiel kopeling te vervangen
    en dan een 4-1 of een 4-2-1 en uitlaat

    mss hier wat meer info over iemand ervaring met nokken assen
    prijs en pk dat je er van kunt hebben
    en een lichter vliegwiel is dat de moeite om te varanderen


    De enige nokkassen die ik ben tegengekomen die passen zijn de volgende:
    http://www.crower.com/civic-ex-d17a2-vt ... shaft.html
    Ze zijn voor een d17 maar ze passen volgens sommige ook op de d16. Google maar eens even op camshaft ep2 ofzo , je vind meer dan genoeg hierover ;)

    Grzzzzzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten