d16 blokje esi del sol opvoeren

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d16 blokje esi del sol opvoeren

Berichtdoor andydelsol » vr 07 sep 2012, 07:20

hey honda liefhebbers......

Heb een d16 blokje esi del sol motegi ,graag zou ik deze wat heviger maken vooral in optrekken ,ben hier in het honda wereldje in motor tuning nogniet zo goed in ,dus graag wat info ,eigen ervaringen ivm met dit blokje wat agresiever te maken in optrekken .........

heb al aant denke geweest om een b blokje te steken ........maar geen ervering mee ,veel aanpassen??? keuring enz????

turbotje steken??? maar hoor hier veel slechte dingen over turbos opbouwen ,ben me erwel van bewust dat dit op termijn zonder aanpasingen in de blok problemen kan geven,maar mits aanpassingen in de blok ??? honda staat bekend om sterke motor tezijn die wel wel kan verdragen dus????


eventuweel mensen die kunnen helpen aan stukken of ideetjes altijd welkom laat maar horen thx


grtzzzzz
Avatar gebruiker
andydelsol
Dax rookie
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do 09 aug 2012, 20:40
Woonplaats: antwerpen
my honda: crx del sol
Advertenties:



  • Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor driver.tim » vr 07 sep 2012, 11:12

    Als ge meer power wilt is het beste van nen b blok te pakke dat is bijnz geen aan pas werk
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor ThomasDW007 » vr 07 sep 2012, 11:22

    Deze ga ik volgen. Als ik m'n civic houd wil ik ook graag nen B-swap laten doen... mja wat moet ge dan doen bij de keuring? :x
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ThomasDW007
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1656
    Geregistreerd: do 17 nov 2011, 17:44
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

    Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor andydelsol » vr 07 sep 2012, 12:17

    tja b blok ook al aan gedacht en daar aanpassingen aan doen ,en keuring tja elk jaar ombouwen voor keuring e ............ tis een hobby ;-)


    ben net bij avb geweest daar is gaan horen ,d blokje uitbouwen ,nokke ass ,pistons ,kleppen ,veren,zuigerstang veranderen en turbotje opbouwen prijs zal goed tegen de 6000euro lopen ,anders blower plaatsen en die ni te hevig zetten kostprijs 3000euro minstens ...........

    denk dak gewoon nen d of b blok zoek los en die zo uit de kast ,opvoer ,en dan elk jaar ff overzet in mijn del sol
    mijn d blokje dat er nu inzit gewoon wat rustig houw ,uitlaatcolector,feulrail,koude buis ,carterondluchtings filter,twister cat ,ngk bougiekes,apc sparkplug kabels plaats enz...

    en zal denk ik gewoon aan een blokje appart beginnen :? denk ik ......


    heb alvast vandaag wat inkopen bij avb sport gedaan and it feels good! :-p :-) :-)
    Avatar gebruiker
    andydelsol
    Dax rookie
     
    Berichten: 13
    Geregistreerd: do 09 aug 2012, 20:40
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor WhiteSol » vr 07 sep 2012, 12:57

    andydelsol schreef:tja b blok ook al aan gedacht en daar aanpassingen aan doen ,en keuring tja elk jaar ombouwen voor keuring e ............ tis een hobby ;-)


    ben net bij avb geweest daar is gaan horen ,d blokje uitbouwen ,nokke ass ,pistons ,kleppen ,veren,zuigerstang veranderen en turbotje opbouwen prijs zal goed tegen de 6000euro lopen ,anders blower plaatsen en die ni te hevig zetten kostprijs 3000euro minstens ...........

    denk dak gewoon nen d of b blok zoek los en die zo uit de kast ,opvoer ,en dan elk jaar ff overzet in mijn del sol
    mijn d blokje dat er nu inzit gewoon wat rustig houw ,uitlaatcolector,feulrail,koude buis ,carterondluchtings filter,twister cat ,ngk bougiekes,apc sparkplug kabels plaats enz...

    en zal denk ik gewoon aan een blokje appart beginnen :? denk ik ......


    heb alvast vandaag wat inkopen bij avb sport gedaan and it feels good! :-p :-) :-)


    je vergeet het belangrijkste: afstelling :goed:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor andydelsol » za 15 sep 2012, 07:47

    heb me verder verdiept in d of b blokje te voorzien van turbo kit ............ blijkbaar is het best te doen met turbokit en nieuwe zuigers (pistons) en zuigerstangen???? iemand ervaring mee???? :? video van gzeien waar dit gedaan wordt op 1 wkend 2a 3 dagen werk turbo wordt wel niet tot op zijn max afgeregeld .........
    Avatar gebruiker
    andydelsol
    Dax rookie
     
    Berichten: 13
    Geregistreerd: do 09 aug 2012, 20:40
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: d16 blokje esi del sol opvoeren

    Berichtdoor andydelsol » za 15 sep 2012, 07:50

    https://www.youtube.com/watch?v=lLARm9Pk-7Y linkje van op you tube how 2 do ,kerel heeft meerder projectjes gedaan ....

    ben ook eens gaan praten horen bij avb sports in kieldrecht , swapje daar kwam op 6000euro met turbo pfff wel veel maar was met plaatsing bij ,wat ik niet vanplan ben ,doe het liever zelf :-)
    Avatar gebruiker
    andydelsol
    Dax rookie
     
    Berichten: 13
    Geregistreerd: do 09 aug 2012, 20:40
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: crx del sol
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast