Pagina 1 van 1

mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 19:29
door gghonda
ik heb den een join de cullasse in mijn ej9 d14a4 xs maar dan heb ik maar ineens besloten om een mini me te doen ik ben vandaag al vol op bezig geweest met alles open te gooien , maar nu had ik gelezen dat je in je motorblok je olie controle jet moet verwijderen om in vtec te kunnen gaan nu is mijn vraag is het er bij mij al uit want ik zie er niets in zitten ?
- de distibutieriem en span en waterpomp , moet uw motorsteun los gedaan worden , maar hoe het beste doen of tips ?
-en de aansluitingen hoe zijn die want de aansluitingen van de injectors , ontsteking passen niet zeker en ecu is een harnass voor he ?
grtz

Afbeelding
Afbeelding

Re: mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 11:50
door jonas (R-garage)
als je voor mini-me gaat zou ik opteren voor een stalen joint van een esi exemplaar ! en de plunger in het blok te houden ,om meer smering ondering te houden.wat je dan wel best doet is een leiding om het blok te leggen om zo dan de vtec solenoid voldoende olie te bieden ,tevens meschien best de oliedruk opvoeren door middel van een stravere veer te plaatsen in de oliepomp ofwel een oliepomp plaatsen van een crx gen2 16/16.

Re: mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 13:01
door gghonda
jonas (R-garage) schreef:als je voor mini-me gaat zou ik opteren voor een stalen joint van een esi exemplaar ! en de plunger in het blok te houden ,om meer smering ondering te houden.wat je dan wel best doet is een leiding om het blok te leggen om zo dan de vtec solenoid voldoende olie te bieden ,tevens meschien best de oliedruk opvoeren door middel van een stravere veer te plaatsen in de oliepomp ofwel een oliepomp plaatsen van een crx gen2 16/16.


oke maar ik denk dat er geen olie plug meer in zit kan dat ? want ik zie echt niets zitten , dus is het dan niet beter om het zo te doen ?

en ik heb ook een vraag over water aanvoer iavc : dus bij mijn d14a4 ga ik van de buis van de waterpomp naar de iavc ( weet niet of het bij d14 ook zo noemt ) en van de iavc naar het buisje vanvoor op uw inlaat , maar dat gaat blijkbaar niet bij een mini me d16z6

Afbeelding

Re: mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 14:36
door jonas (R-garage)
je neemt een buis van een d16z6 die aan de waterpomp vertrekt ..en je moet namelijk je aansluiting voor de radiatordarm aan je cilinderkop ervan afschroeven en daar eentje met een nippel aanschroeven dan kan het wel gaan werken ..
en als ik van jou was stak ik die plunger erin van een d16z6 ! oliedruk op je krukas houden is zeer belangrijk anders ga je uw drijfstanglagers ernog sneller uit liggen .

Re: mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 14:27
door gghonda
Hey Jonas , wat bedoel je met een leiding om het blok leggen ?

Re: mini me wegens kapotte cilinderkoppaking vraag

BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 16:05
door jonas (R-garage)
waar je thermocontact zit kun je andere voor vinden met een nippel aan .