ebay turbokit

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

ebay turbokit

Berichtdoor ___verschuere___ » di 07 aug 2012, 20:23

ben al een heel tijdje aant rondneuzen voor een turbokitje voor de sol ni voor suppersnel te gaan knalle maar gewoon voor meer te hebben voor minder geld (plezier dan :) )
nu heb ik op ebay al verschillende turbokits gevonden voor een vrij goeiekoop prijsje zoals deze:
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CIVIC-92-00-D15-D16-SOHC-T3-T4-TO4E-JDM-TURBO-KIT-/250855147603?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a6821c853&vxp=mtr#ht_5067wt_1053

ik heb geen nood aan de duurdere turbo's die een pak meer pk's geven de sol blijft een daily en de blok blijft stock misschien als de sol een project wordt wel maar da zien we dan wel.
heeft iemand ervaring met dit soort turbokit's? en wat heb ik nog nodig voor deze rijdend te krijgen? afstelling weet ik wel maar heb het over injectorenmerci enz

alvast merci
___verschuere___
B16 Poster
 
Berichten: 375
Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 23:10
Advertenties:



  • Re: ebay turbokit

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 07 aug 2012, 20:31

    koop dit en je bent erbij ,kun je nu op twee opzichten bekijken ..1 ge koopt dit tot uwen blok stuk is ofwel eerst den turbo..2 ge gebruikt er niet alle onderdelen van en ge koopt nog wat spul dat meer betrouwbaarder is en je veranderd nog wat zoals ecu ..injectoren en dan kan je al wat langer rijden, de turbo op zich is niet goed !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor ___verschuere___ » di 07 aug 2012, 20:43

    jonas (R-garage) schreef:koop dit en je bent erbij ,kun je nu op twee opzichten bekijken ..1 ge koopt dit tot uwen blok stuk is ofwel eerst den turbo..2 ge gebruikt er niet alle onderdelen van en ge koopt nog wat spul dat meer betrouwbaarder is en je veranderd nog wat zoals ecu ..injectoren en dan kan je al wat langer rijden, de turbo op zich is niet goed !


    mja turbo heb ik al over gelezen da deze lang kan meegaan bij andere dan weer de blok die kapot gaat omdat ze geen deftige afstelling erop laten zetten of meer als 0.8 bar draaien... had in gedachten 0.7 - 0.8 bar dan zou er toch niet veel mogen mislopen :denk: in de toekomst misschien een turbo van een ander merk (meer kwaliteit) BOV weet ik ook da het niet de beste kwaliteit is
    en injectoren aan hoeveel cc (zeker) dacht ge dan?

    alvast merci vo de info ;)
    ___verschuere___
    B16 Poster
     
    Berichten: 375
    Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 23:10
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor WhiteSol » di 07 aug 2012, 22:00

    gebt nu ne nieuwe blok .. doet em nu ni om zeep door een nen cheap ass turbo op te smijten :nono:

    da's mijn mening althans :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor ___verschuere___ » di 07 aug 2012, 22:58

    heb hier ne d16z6 ligge.... zou gewoon elk jaar blok swappe voor keuring...
    ___verschuere___
    B16 Poster
     
    Berichten: 375
    Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 23:10
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor Connix » di 07 aug 2012, 23:03

    ___verschuere___ schreef:heb hier ne d16z6 ligge.... zou gewoon elk jaar blok swappe voor keuring...


    da wil ik wel eens zien, elk jaar schroefkit vervangen kan ik nog begrijpen, maar ne ganse blok? are you nuts? ge moet nadenken da ge dieje elke keer weer opnieuw moet late afstellen ook e, tis ni rap ffkes van blokske wisselen en da zal wel inorde zijn e.
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor désomers » di 07 aug 2012, 23:44

    ge kunt beter ,ne b reeks blok in uwe sol legge , vr turbo kunt ge best heel de blok aanpassen ,

    lagedruk pistons nzo , u kennende gade op die orig blok de turbodruk hoger en hoger blyve zette endan gedaan me spele :d
    ===>go fast or go home<===
    Avatar gebruiker
    désomers
    Camino user
     
    Berichten: 40
    Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 13:00
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: delsol
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 08 aug 2012, 07:30

    BAM turbo jongen!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 08 aug 2012, 08:30

    Connix schreef:da wil ik wel eens zien, elk jaar schroefkit vervangen kan ik nog begrijpen, maar ne ganse blok? are you nuts? ge moet nadenken da ge dieje elke keer weer opnieuw moet late afstellen ook e, tis ni rap ffkes van blokske wisselen en da zal wel inorde zijn e.


    Waarom zou ge die motor elke keer opnieuw moeten afstellen? Gewoon effe ecu/bekabeling terug wisselen en klaar..

    On-topic: afblijven van die Ebay bazaar! Een kameraad van mij heeft ook aan de lijve ondervonden wat zoiets doet met een stock D-serie..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor Madmac » wo 08 aug 2012, 10:31

    If it's too good to be true, it probably isn't true... Luister naar Jonas, hij is de expert !
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor WhiteSol » wo 08 aug 2012, 12:30

    Madmac schreef:If it's too good to be true, it probably isn't true...
    !



    If it's too good to be true .. it probably is ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor falz » wo 08 aug 2012, 15:23

    den turbo op zich gaat normaal uwen blok ni naar de kloten doen.. ge moet gewoon zorgen dat ge nen deftige wastegate hebt en ni die van die ebay crap gebruikt.. en jua de rest is op zich niet zoo belangrijk, ergste wat er met de rest kan gebeuren is dat uw spruitstuk scheurt, ge uwe turbo erdoor blaast, enz enz, zo lang ge op 0,5bar blijft op stock block, gade uwen blok ni ZO snel naar de kloten doen, oké 't blijven NA blokken die niet gemaakt zijn voor turbo, en als ge weet dat gebouwde turbo blokken zelfs sneller slijten dan gewone NA blokken, dan weet ge zoiezo ook dat nen NA blok waar ge turbo op duwt veel sneller gaat slijten..
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor ___verschuere___ » wo 08 aug 2012, 17:40

    mercikes vo de reacties ff zitte rondzien op americaanse forums en beter dan de d16z6 derop voorzien en dan de stukken van mindere kwaliteit verandere naar beter kwaliteit

    @connix: heb in men civic ook ne andere blok gestoke, op ene dag is de ene deruit en de andere erin .... eens ge da is gedaan hebt hebde al veel bijgeleerd,
    en inderdaad originele ecu bij d16y8 houde en p28 afgesteld op d16z6.

    @désomers: ier tem zal et is zegge zenne al 5000 kmkes gedaan en gene druppel olie da em verbruikt dus zoveel zalk em wel ni afjakkere e :D
    ___verschuere___
    B16 Poster
     
    Berichten: 375
    Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 23:10
    Advertenties:

    Re: ebay turbokit

    Berichtdoor muts » wo 08 aug 2012, 18:14

    e bay prul zuigt... nog niks,ma dan ook niks goed gehoord dervan,beter e beetje meer betalen voor deftig spul as uwen otto u lief is
    Avatar gebruiker
    muts
    D17 Poster
     
    Berichten: 296
    Geregistreerd: za 22 okt 2011, 23:55
    Woonplaats: vl-brabant
    my honda: s14a
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten