Chip?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: Chip?

Berichtdoor jonas (R-garage) » di 05 jun 2012, 12:09

chips zijn geen goede oplossing ,laat staan een unichip... !
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » di 05 jun 2012, 13:18

    Gewoon omdat de unichip een piggyback is bedoelt ge? Chips ben ik zeker ook geen voorstander van.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor maze » di 05 jun 2012, 13:56

    soms is unichip nu gewoon de enige oplossing. zeg niet dat het goed is of het beste maar beter als vaak onafgesteld rond te liggen rijden....
    chippen van een ep2 heb ik nog niet over gehoord. mappen kon vroeger (chipped uk ) maar door omstandigheden niet meer mogelijk...
    stand alone ecu volgens mij niet betaalbaar of allesinds naar mijn mening zal de prijs te hoog zijn voor de winst die gemaakt wordt.
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 16:21

    Denken jullie dat mappen een must is na het vervange van CAI , spruitstuk en einddemper of enkel als ik ook de intake en volledige lijn aanpas? Wat zijn de prijze ruwgeqxhat voor mapping?
    Grtzzz t
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » di 05 jun 2012, 18:04

    geld steken in een EP1 is geld wegsmijten. Gooi er een bom geld tegenaan, win 20pk en...

    je bent mss nog net iets trager dan een standaard EP2 :dom:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor kenny_tmt » di 05 jun 2012, 18:14

    Nasty schreef:geld steken in een EP1 is geld wegsmijten. Gooi er een bom geld tegenaan, win 20pk en...

    je bent mss nog net iets trager dan een standaard EP2 :dom:


    Ben ik het volledig met eens!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 20:35

    Het gaat mij er niet om om sneller te zijn als de ep2 , gewoon wat meer uit de standaard 90 halen. Als ik echt puur voor power wou gaan kocht ik wel de type r, maar als daily is da geld weggegooid.. Dus nu probeer ik binne de perke er zoveel mogelijk uit te halen.

    Grtz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » di 05 jun 2012, 20:42

    Vaelen schreef:Het gaat mij er niet om om sneller te zijn als de ep2 , gewoon wat meer uit de standaard 90 halen. Als ik echt puur voor power wou gaan kocht ik wel de type r, maar als daily is da geld weggegooid.. Dus nu probeer ik binne de perke er zoveel mogelijk uit te halen.

    Grtz


    voor k ga slapen nog een ding zeggen. Voor snelheid en prestatie is een EP1 nutteloos. Kan je dat geld beter besteden aan een moto ofzo. Een EP1 verbruikt minder dan een EP2 en zonder al die aftermarket spullen erop. Net zoals je hier al las zijn beinvloeden aftermarket performance spullen je motor en je levensduur van de motor als het niet perfect afgesteld wordt.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » di 05 jun 2012, 20:43

    Met een cold air alleen hoef je niets af te stellen, van moment je meer begint is het wel wat anders.
    De mapsensor regelt alles wel bij vanzelf
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 20:54

    Ok, vanaf wanneer moet er dan wel afgesteld worden? Intake? Uitlaatlijn?
    Carmeg had ook een volledige lijn, spruitstuk en short ram als ik mij nie vergis, had hij laten mappen?


    Grtzzzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » di 05 jun 2012, 21:05

    Sinister schreef:Met een cold air alleen hoef je niets af te stellen, van moment je meer begint is het wel wat anders.
    De mapsensor regelt alles wel bij vanzelf


    er is ook gesproken over een intake manifold. Vanaf hier MOET je al gaan afstellen ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 22:14

    Is de intake manifold van ep1/2 zo restrictief tov bv een d16y8 manifold? Grtzzzz t
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » wo 06 jun 2012, 16:36

    Vaelen schreef:Is de intake manifold van ep1/2 zo restrictief tov bv een d16y8 manifold? Grtzzzz t


    nog veel restrictiever ook! zal wel met "zuiniger maken" te maken hebben
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » wo 06 jun 2012, 18:25

    Vaelen schreef:Het gaat mij er niet om om sneller te zijn als de ep2 , gewoon wat meer uit de standaard 90 halen. Als ik echt puur voor power wou gaan kocht ik wel de type r, maar als daily is da geld weggegooid.. Dus nu probeer ik binne de perke er zoveel mogelijk uit te halen.

    Grtz



    Net daarom ben ik zo tevreden met mijn fn3 :) Is de perfecte combinatie: zuinig dus perfect als daily en vrij goedkoop door maar 138g CO2 en toch meer dan degelijke prestaties met 140 pk en 340 nm koppel. En al helemaal na chippen --> 180 pk en 405 nm koppel

    Enig nadeel = diesel en dus 0 geluid. majah persoonlijk vind ik da ni opwegen tegen de voordelen

    greetz
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » wo 06 jun 2012, 18:53

    martin001 schreef:
    Vaelen schreef:Het gaat mij er niet om om sneller te zijn als de ep2 , gewoon wat meer uit de standaard 90 halen. Als ik echt puur voor power wou gaan kocht ik wel de type r, maar als daily is da geld weggegooid.. Dus nu probeer ik binne de perke er zoveel mogelijk uit te halen.

    Grtz



    Net daarom ben ik zo tevreden met mijn fn3 :) Is de perfecte combinatie: zuinig dus perfect als daily en vrij goedkoop door maar 138g CO2 en toch meer dan degelijke prestaties met 140 pk en 340 nm koppel. En al helemaal na chippen --> 180 pk en 405 nm koppel

    Enig nadeel = diesel en dus 0 geluid. majah persoonlijk vind ik da ni opwegen tegen de voordelen

    greetz

    Haha het heeft wel meer nadelen: enorm turbogat, EGR klep dat vol geraakt, vermogensverlies, DPF filter shit, plus geen toeren dus constant schakelen en op rechte lijn krijg je dik op je doos.
    En ik heb beiden gehad weet wat het is om er mee te rijden, een diesel is heel verslavend ook, maar een type R is nog net iets anders.
    Nuja de keuze was ook moeilijk voor mij hoor, maar ik durf wedden dat als je het kon betalen je direct terug naar benzine ging, en zo is het bij de meesten, is veel sportiever
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast