Chip?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Chip?

Berichtdoor Vaelen » ma 04 jun 2012, 18:06

Wat vinden jullie van een chip? Ik was eens aan het rondkijken voor een chip voor mijn ep1, prijs ligt rond de 300 en levert een 9-12pk en 12-15nm koppel op. Redelijk prijzig maar als ge dan ziet dat iedereen een injen cai of aem steekt van bijna 300 euro die evenveel oplevert? Zoude deze chips schade kunne brenge? Wat is jullie mening?

Merciiiiiiii

Grtjsssssssss
Vaelen
B16 Poster
 
Berichten: 335
Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
Advertenties:



  • Re: Chip?

    Berichtdoor Connix » ma 04 jun 2012, 18:10

    Zover ik gehoord en gelezen heb, heb ik al twee verschillende dingen tegengekomen over chippen. Ne hollander heeft het laten doen en zou nu op 120pk zitten, en ne belg (op 2dehands) staat ook ene gechipped en die beweerd op 128pk te zitten. Nu prijs zit tussen 250-300 ook zoals ik gehoord heb maar voor zo weinig pk bij zou ik ni chippen, 20pk misschien wel ma dan moet er da zeker bijkomen.
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » ma 04 jun 2012, 18:21

    Bij chippen; bedoelen ze daar de remaps mee? Op andere D-series steken ze een p28 ecu en die chippen ze op een dyno en/of op straat. Hoe doen ze dat bij jouw "chips"?

    EP's zijn erg moeilijk te chippen, om het goed te doen; daar zijn ze zelfs in de UK nog achter aant zoeken ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » ma 04 jun 2012, 19:16

    @connix, die 128pk heb ik gezien en tis een diesel dus dat zal wel kloppen want diesel is makkelijk te chippen. Ik ben ook ene tegengekomen bij autowereld dacht ik en hij had een ep1 die met chip 12pk had gewonnen.
    @nasty, het is niet echt een remap want die winst zou ook zonder enige aanpassing van intake of uitlaat hetzelfde moeten zijn, hoe de chip juist werkt weet ik niet...


    C.T.H.CHIPTUNING bvba is 1van de vele bedrijven die dit doen. Sommige schrijven dat ze ervoor zorgen dat het hoogste koppel vroeger bereikt word.

    Grtz t
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » ma 04 jun 2012, 19:31

    Vaelen schreef:@connix, die 128pk heb ik gezien en tis een diesel dus dat zal wel kloppen want diesel is makkelijk te chippen. Ik ben ook ene tegengekomen bij autowereld dacht ik en hij had een ep1 die met chip 12pk had gewonnen.
    @nasty, het is niet echt een remap want die winst zou ook zonder enige aanpassing van intake of uitlaat hetzelfde moeten zijn, hoe de chip juist werkt weet ik niet...


    C.T.H.CHIPTUNING bvba is 1van de vele bedrijven die dit doen. Sommige schrijven dat ze ervoor zorgen dat het hoogste koppel vroeger bereikt word.

    Grtz t


    unichip kan je wel steken op n EP1 of EP2. Maar gezond lijkt me dat toch allemaal niet
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » ma 04 jun 2012, 21:49

    Ja ma uniship is om te remappe e? Heeft iemand dit al gedaan? Grtjssss
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » ma 04 jun 2012, 22:37

    Kzou da er ni voor over hebben, zo weinig winst voor 300 euro...
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » ma 04 jun 2012, 22:37

    Kooop gwn joris zn type r:p Verkoop uwe en leg een beetje bij dan:D
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor IX_Sam » ma 04 jun 2012, 22:48

    Ik denk dat het beste is dat je een cold air systeem steekt, spaghetti uitlaat en deftige lijn...

    endan alles laten chippen/mappen op Dyno en straat...dan kan het geen kwaad denk ik...

    Maar wel oppassen, ze verkopen ook chips die al geprogrammeerd zijn op voorrand, met deze chips rij je je blok in flarden...elk blok moet anders worden afgeregeld.

    mvg sam
    Avatar gebruiker
    IX_Sam
    Camino user
     
    Berichten: 36
    Geregistreerd: vr 20 jan 2012, 00:39
    Woonplaats: Brecht
    my honda: /
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Connix » ma 04 jun 2012, 22:51

    kzou er ni aan beginnen tom, ge kunt beter dan ne deftige CAI steken gelijk ge zegt en daar de winst uit halen dan te late chippen en dan op ne gegevenmoment iets voorhebben met die chip da ge bv maar 85 nimeer draait,ni da da gebeurd maja, kzou het zo doen, als die manne van de Uk der al niks op hebben gevonden zou ik het al zeker ni vertrouwen want kheb net nog een topic gelezen van ene met ne ep3 turbo en ene dieje op zenne ep2 d16z6 nokkenassen ofzoiets wilt steken dus :D
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 08:50

    @martin, neenee khou de mijne :lol: heb wel zijn window visors overgenomen ;)
    @Sam, ik heb al een CAI en 4-1 spruitstuk gemonteerd, CAI leverde mij winst op in hoge toren maar voor normaal gebruik verloor ik wel koppel in de lage toeren, daarom heb ik even een deel van de buis ertussen uitgedaan. Resultaat is meer koppel in lage toeren maar ik heb nu meer heatsoak :? Spruitstuk ga ik wel nog heatwrappen zaterdag maar dat gaat maar een klein deel van de hitte wegnemen... Ik ga eens kijken voor dit op te lossen :-) Lijn is nog niet aangepast, enkel de einddemper.
    @Connix, ja kheb al veeeeele forums bekeken (Ook Dodo), ook in de Uk, er wordt veel gegooit met virtuele pk's maar echte... Ik heb ook eens gekeken voor een aangepast D16y8 inlaatspruitstuk maar dan verliest ge weer koppel, ook moet hij dan goed gemapt worde... Ze spreken daar ook veel van een GReedy module enzo maar dan zit ge ook aan min. 300eurokes :) Over nokkasse wissele heb ik nog nie veel geleze maar of dit ook kan gedaan worde met de 1.4? Ik blijf uitkijken naar oplossingen :D

    Grtzzzzzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor maze » di 05 jun 2012, 09:06

    chippen op ep's ging volgens mij niet.(chipped uk kon dit vroeger maar door inbraak materiaal kwijt etc) dus de tuner die kan chippen op ep1/2 die kan veel geld verdienen. piggybacksystemen zoals dastek etc zijn dus voor de moment de mogelijkheid om meer pk's te halen
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 09:32

    @Maze: Ja die ben ik ook al een paar keer tegen gekomen.
    Hier is een link van degene die de chips aanbieden:
    http://www.cth.be/nl/chiptuning/motortu ... 8/1.4-i/90 (309euro voor 9pk)
    http://www.motexperformance-shop.nl/a-2 ... -voor-2008 (349euro voor 12pk)

    Grtzz T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor DelSolTypeR » di 05 jun 2012, 10:23

    een gewone chip zou ik zeker niet steken op een N/A motor, de winst in pk is veel te klein in vergelijking met de kostprijs + het risico.
    chiptuning is en blijft voornamelijk voor turbomotoren, die halen daar het meeste winst uit.
    Wat je best zou doen is eerst alle mods plaatsen dat je wil en dan pas je auto volledig laten afstellen door iemand van de gekende tuners (bekerom etc.), het zou kunnen zijn dat je met een degelijke afstelling al een 10-15pk wint met de CAI en header. Let wel, afstellen is ook prijzig..

    het is moeilijk om een goede combinatie te vinden in koppelverdeling en pk's waar je zelf blij mee bent, persoonlijk heb ik liever mijn kracht bovenin dan onderin, maar dat is natuurlijk wel meer omdat ik een B18C zitten heb en natuurlijk heb ik weinig te zoeken onder VTEC :dom:
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » di 05 jun 2012, 10:47

    Merci voor de tips ;-) Ja omdat het mijn daily is en ik maar 10km rij naar mijn werk zou ik meer koppel onderin willen. De motor is soms pas warm genoeg als ik er bijna ben dus hoog in toeren gaan is daarvoor geen optie :-) Ik ga eens wat opzoeken over bekerom ;)

    Grtz T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten