Chip?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: Chip?

Berichtdoor Vaelen » wo 06 jun 2012, 19:31

@maarte, ben nie voor diesel :-) vind da meer voor mense die elke dag lange afstande moete doen, de aanpassinge die g kunt doen zijn ook beperkt ;) Ik zou het persoonlijk nie kopen ma das ieder zijn goesting e :D ja let goed op de egr klep, ken er een paar die daar probs mee hadde, kuise is de boodschap ;)
Ben enorm content van mijne, zalige bak, gaat ook goed door de bochte. Kwil er nu alle mogelijke 'veilige' pk's uithale ;)

Grtzzz t
Vaelen
B16 Poster
 
Berichten: 335
Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
Advertenties:



  • Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » vr 08 jun 2012, 15:42

    Waarom enkel lange afstand, ik doe vaak korte stukken en verbruik max 7 liter. en diesel blijft nog altijd goedkoper aan de pomp en ik heb veel koppel:)
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » vr 08 jun 2012, 16:03

    martin001 schreef:Waarom enkel lange afstand, ik doe vaak korte stukken en verbruik max 7 liter. en diesel blijft nog altijd goedkoper aan de pomp en ik heb veel koppel:)


    ...voor een heel korte versnelling. Schiet je nog niks mee op!

    Ooit bijna een scheve schaats gereden met een Skoda Fabia vRs. 130pk en 350nm koppel! Rijden is een feest. Optrekken is een explosie van kracht. Maar dat feestje duurt maar 2000 toeren, en dan is de pret weer uit. Voor daily drive en normaal rijden is da heel plezant, maar voor sportief rijden ontbreekt er wat in mijn ogen.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » vr 08 jun 2012, 16:23

    martin001 schreef:Waarom enkel lange afstand, ik doe vaak korte stukken en verbruik max 7 liter. en diesel blijft nog altijd goedkoper aan de pomp en ik heb veel koppel:)

    Dan hoop ik voor u da ge ene zonder DPF hebt of anders pret verzekerd. Goedkoper aan de pomp ja maar niet in tax en onderhoud. Ik doe ook 500 km met een bak als ik niet doorknal constant. Met mijn civic diesel was het 650, veel verschil was het niet, terwijl het wel veel verschil in fun is vind ik.
    En zoals gezegd, als je direct moet schakelen ben je met dat koppel niets, het is vooral hoelang je dat koppel kan aanhouden wat de versnelling bepaalt.
    Ge hebt meer dan het dubbel van koppel maar zelfs in hernemingen ben ik zeker dat je onderspit delft boven de 120.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » vr 08 jun 2012, 16:53

    Sinister schreef:Met mijn civic diesel was het 650, veel verschil was het niet, terwijl het wel veel verschil in fun is vind ik.


    Hoeveel liter tank jij dan? Want ik zit ook altijd rond de 650km met mijne naft, terwijl k al n tijdje met da eco-driving gestopt ben :denk:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor JDM-civic » vr 08 jun 2012, 17:43

    Ik ben alleen jaloers op de diesels als ze zo eens efkes rap inhalen :D Die hebben zoveel koppel onderin dat ik zelfs met de vti 2 versnellingen terug kan gaan om dat te evenaren... Vanmorgen nog gehad met een kia rio 1.5 diesel .. Wat een koppel :|
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » vr 08 jun 2012, 21:46

    B blokken hebben veel te weinig koppel idd. En die kia weegt ook wel ni veel natuurlijk.
    Ik tankte 50 liter met die FK3, met mijn EP3 ook.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » wo 13 jun 2012, 19:25

    Sinister schreef:
    martin001 schreef:Waarom enkel lange afstand, ik doe vaak korte stukken en verbruik max 7 liter. en diesel blijft nog altijd goedkoper aan de pomp en ik heb veel koppel:)

    Dan hoop ik voor u da ge ene zonder DPF hebt of anders pret verzekerd. Goedkoper aan de pomp ja maar niet in tax en onderhoud. Ik doe ook 500 km met een bak als ik niet doorknal constant. Met mijn civic diesel was het 650, veel verschil was het niet, terwijl het wel veel verschil in fun is vind ik.
    En zoals gezegd, als je direct moet schakelen ben je met dat koppel niets, het is vooral hoelang je dat koppel kan aanhouden wat de versnelling bepaalt.
    Ge hebt meer dan het dubbel van koppel maar zelfs in hernemingen ben ik zeker dat je onderspit delft boven de 120.


    idd, maar hoe vaak trek je vanuit 120 nog door naar 160 of meer? terwijl je de tussensprints van 40-90 contstant doet en dat vind ik zalig:) ik moet zeggen dat mijne toch door trekt van 1500 tot 4700 ongeveer wat toch al heel veel is voor een diesel:) en hij is nog altijd ni gechipped dus dan zalt nog wel beter gaan

    greetz
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Sinister » wo 13 jun 2012, 21:10

    Er zegt ook niemand dat een benzine in dezelfde versnelling moet optrekken tegen jouw met je diesel.
    Dan zal hij inderdaad wel verliezen, wat er gebeurt jongen (copyright Jonas ;) ), is dat degene met benzine gewoon een versnelling terugschakelt in vtec komt en jouw er los aftrekt in hernemingen.
    En daar kan jij niets tegen beginnen want als jij dat doet is het gedaan met je motor :)
    Waarom jij misschien dus zal winnen is omdat iemand niet zou terugschakelen en het te lang duurt eer hij in vtec komt.
    Trouwens uw civic maakt al na 4000 rpm geen pks meer dus heeft geen enkel nut om nog door te trekken.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » do 06 sep 2012, 08:43

    Ik had nog een mailtje van CTH in overpelt met de nodige uitleg van wat ze doen:

    De Stads Tuning hebben wij in het leven geroepen voor mensen met geen bijzondere eisen en die tevreden zijn met onze normale vermogenwinsten.
    De Basis Tuning is eigenlijk onze normale manier van een software aanpassing te doen met een vermogentest en op maat op uw auto gemaakte software volledig aan u wensen aangepast.
    De Extreme Tuning is om het maximale extra vermogen uit uw auto te halen en voor mensen met zeer speciale wensen en of niet originele auto’s:

    De Basis Tuning (Ze doen ook nog stads tuning en extreme tuning)
    De basis tuning is een zeer betrouwbare tuning gemaakt voor een zeer lange levensduur van uw auto.
    Met deze gecombineerde basis vermogentuning en eco tuning perfect op maat gemaakt en degelijk getest op onze eigen zeer geavanceerde vermogentestbank met gegarandeerde vermogenswinsten zoals op onze website aangegeven en in 90% van de gevallen een brandstof besparing van wel 12 % tot gevolg. (Deze manier van een chiptuning is onze meest verkochte tuning)
    Bij C.T.H. gaan wij liever niet voor het hoogst mogelijke topvermogen en/of koppel.
    Onze doelstelling is een zeer goed gebalanceerde software aanpassing uit te voeren tussen vermogen en koppel met een beter verbruik tot gevolg, zodat uw auto zeer soepel gaat rijden en een stuk beter herneemt en minder gaat verbruiken.
    Wij zoeken er dan ook altijd naar om een perfecte tuning uit te voeren zonder inbreuk te doen op de levensduur van uw auto.

    In deze prijs is het volgende inbegrepen.
    1 De wettelijke BTW.
    2 Een voorgaand gesprek over u wensen en gebruik van u voertuig.
    3 Volledige diagnose van de motor en aandrijflijn.
    4 Een vermogenmeting voor er aan de Tuning wordt begonnen.
    5 Het uitlezen van de originele software. (Via obd indien er montage kosten in de hierboven vermelde prijs staat spreken wij van een serial tuning)
    6 Het op maat aanpassen van de software aan de test resultaten van de vermogenmeting en de vooraf besproken wensen en gebruik van uw voertuig.
    7 Het inlezen van de aangepaste software in uw voertuig.
    8 Een vermogenmeting met de aangepaste software dit ter controle van de juiste werking van de tuning.
    9 Het controleren van de software via diagnose.
    10 Het samen met u bekijken van het test resultaat.
    11 Indien nodig de software aanpassen aan de vooraf besproken wensen en gebruik van uw voertuig.(dan natuurlijk weer punt 8 / 9 en 10)
    12 Het vooropgesteld vermogen wordt dan ook gegarandeerd via onze vermogentest.
    13 Een proefrit op de weg samen met u ter controle van het weggedrag van uw voertuig.
    14 Onze standaard garantie op de software.
    15 Onze aanvullende fabrieks garantie.(tot de auto 2 jaar oud wordt en/of de 120.000 km wordt overschreden)
    16 Gratis opnieuw inlezen van de software bij een dealer update (Indien er montage kosten in rekening zijn gebracht moeten deze opnieuw betaald worden)

    Waarom voor de zekerheid van C.T.H.Chiptuning kiezen?
    1 Onze service voor, tijdens en na de tuning.
    2 Door echt te luisteren naar onze klanten en te bepalen hoe zij hen voertuig gebruiken en wat de doelstelling van de tuning is, daardoor kunnen wij de juiste software maken voor het dagelijks gebruik van het voertuig.
    3 Met meer dan 21 jaar ervaring in software aanpassingen voor zowel baan als race auto’s, trucks enz.
    4 De betrouwbaarheid van tuning leer je enkel door de jaren heen en de leeftijd van ons personeel is dan ook allemaal boven de 40 en geen jonge gastjes die net komen kijken in de tuning wereld en maar 1 doel hebben het maximale eruit halen wat mogelijk is zonder aan de eventuele gevolgen te denken.
    5 Geen verkoop praatjes zoals TuV Certificaat lid van allerhande verenigingen.(dit geeft dan ook geen kwaliteit garantie maar klinkt mooi in de oren )
    6 Een zeer hoge kwaliteit aan een betaalbare eerlijke prijs.(goedkoop kopen is vaak duur kopen)
    7 Geen super vermogenwinsten met onnodige risico’s tot gevolg een lange levensduur is nu eenmaal belangrijker dan een paar pk’s meer te hebben.
    8 Eigen gekoppelde 4x4 vermogentestbank.(mogelijkheid om een perfecte wegsimulatie te doen)
    9 Software ontwikkeling in eigen beheer en degelijk getest per auto op onze eigen gekoppelde 4x4 vermogentestbank
    10 Wij maken onze software echt zelf en niet zoals de meeste zogezegde tuners er een aangekocht of gekopieerd programma er in te zetten en dat als maatwerk verkopen.(5 vestigingen en 1 testbank dat kan dus geen maatwerk zijn)
    11 Onze software is dan ook op fabrieksniveau ontwikkeld en speciaal gemaakt voor het dagelijks gebruik zonder de levensduur van u auto te verkorten.
    12 Een groot aantal merk dealers in onze regio zijn dan ook onze klanten of raden ons aan voor een vermogentuning te laten uitvoeren.
    Grtz T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Nasty » vr 07 sep 2012, 14:25

    je gaat er toch mee verder? Een chip op je benzine? Succes dan ;)

    beetje geld weggooien maar kom
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor JDM-civic » vr 07 sep 2012, 14:47

    Idd weg gegooit geld in mijn ogen.. Als het een turbo was had dit effect gehad , zoals een tdi bv.. Chippen en vermogenwinst is daar. Bij een atmosferisch standaart blok heeft dit weinig zin, en zal dit niet veel schelen.. Om niet te zeggen 'niks'
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor Vaelen » vr 07 sep 2012, 15:15

    De post is louter ter info voor mensen die meer info willen hierover , zelf ben ik niet vanplan het te doen ;-)
    Grtzzzzz T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Chip?

    Berichtdoor martin001 » vr 07 sep 2012, 19:44

    Merci tom :)
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten