intake

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

intake

Berichtdoor Weske » di 21 feb 2012, 18:24

ben dus vandaag bezig geweest met de intake er van af te hallen,

de gas klep is als eerste er van gegaan een tikje geven met de rubber hamer en voilia er af natuurlijk zat daar geen packing alleen vloeibare, dan heb ik de benzine slang los gedaan dan vervolgens de full rail er van gepakt om plaats te winnen, dan heb ik mijn header weg gepakt en onder de wagen gaan liggen, met de slagmoersleutel het plaatje boven de intake los gedaan maar die blijft hangen aan de kabelboom denk ik? dan 2 bouten van 12 zij kant gelost. dus heb ik nu 6 van de 8 bouten los maar nu kom het e die laaste 2 krijg ik ni los er zit wel 2 sliepen tussen waar je met de vinger in kan maar een dopsleutel past ni ook langs achter geprobeerd maar geraak er ni weet iemand hoe ik deze los krijg? ik heb lange en korte dopsleutels maar geraak er dus ni :evil: :evil:
Weske
D14 Poster
 
Berichten: 73
Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
Woonplaats: Temse
my honda: del sol
Advertenties:



  • Re: intake

    Berichtdoor dentette » di 21 feb 2012, 18:27

    die middenste vanonder krijg je los met een korte 12 dop op een knie gewricht en dan een lang verlengstuk ,)
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor Weske » di 21 feb 2012, 18:41

    ik had wel zo al iets gedacht, maar langs boven of onder dan

    en thx voor de hulp
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor WhiteSol » di 21 feb 2012, 18:41

    gaat zowel langs onder als boven zoals tette het beschrijft .. ik heb het destijds langs boven gedaan
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor dentette » di 21 feb 2012, 18:44

    best gaat langs onder , en dan langs bove schijnen met een lampke door da gat waar de bout zit(tusse de collector)
    dan kunde mooi richten met da dopje
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor Weske » wo 22 feb 2012, 23:48

    :lol: is er eindelijk af ze,
    maar nu zal ik graag een intake van een b serie willen steken met gasklep en injectoren
    zal da gaan?, een complete b blok kan ik ook doen maar controle he da gaan ze zien he
    wat raden jullie aan mijn stukken zijn, d serie hedaer dc met 2'5 inch rechte lijn en simota kelk, maar toch wil ik van gas reactie verder gaan. de kop van een vti kan ik niet steken vindt ik wel jammer maar waar zit het verschil zijn beide 1600 enkel die kop he

    mss help wat ik het beste kan doen
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor integradical » wo 22 feb 2012, 23:54

    Weske schreef::lol: is er eindelijk af ze,
    maar nu zal ik graag een intake van een b serie willen steken met gasklep en injectoren
    zal da gaan?, een complete b blok kan ik ook doen maar controle he da gaan ze zien he
    wat raden jullie aan mijn stukken zijn, d serie hedaer dc met 2'5 inch rechte lijn en simota kelk, maar toch wil ik van gas reactie verder gaan. de kop van een vti kan ik niet steken vindt ik wel jammer maar waar zit het verschil zijn beide 1600 enkel die kop he

    mss help wat ik het beste kan doen


    onder blok van een B is ook anders
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor unleashed civic » wo 22 feb 2012, 23:58

    Weske schreef::lol: is er eindelijk af ze,
    maar nu zal ik graag een intake van een b serie willen steken met gasklep en injectoren
    zal da gaan?, een complete b blok kan ik ook doen maar controle he da gaan ze zien he
    wat raden jullie aan mijn stukken zijn, d serie hedaer dc met 2'5 inch rechte lijn en simota kelk, maar toch wil ik van gas reactie verder gaan. de kop van een vti kan ik niet steken vindt ik wel jammer maar waar zit het verschil zijn beide 1600 enkel die kop he

    mss help wat ik het beste kan doen


    Ik denk dat je eest nog eens grondig onderzoek moet doen, want je slaagt alles door elkaar volgens mij =/

    Intake van een D past op een D, die van een B op een B, maar geen B op D of vise versa.
    gasklep kan je wel swappen.

    Culasse kan je ook enkel van een D blok erop plaatsen (tenzij D17)
    Dus de kop van een D16Z6 D16Y8 D15Z6 D15B ...

    Op devolgende site staat veel info ivm D blokken, in het nederlands dan nog ;)
    http://www.dodo-upgrades.nl/
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor Weske » do 23 feb 2012, 00:18

    dus de kop van een d16a9 past dan wel?
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor WhiteSol » do 23 feb 2012, 00:26

    Weske schreef:dus de kop van een d16a9 past dan wel?


    neen want da's een dubbele nokkenas
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor unleashed civic » do 23 feb 2012, 00:32

    WhiteSol schreef:
    Weske schreef:dus de kop van een d16a9 past dan wel?


    neen want da's een dubbele nokkenas


    Was die uitzondering vergeten te vermelden, my bad =/
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor Weske » do 23 feb 2012, 07:07

    gaan ze daar hard op zagen controle als ik gans die blok steek of ni
    wat is er dan sneler dan mijn z6
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor kenny_tmt » do 23 feb 2012, 10:38

    Weske schreef:gaan ze daar hard op zagen controle als ik gans die blok steek of ni
    wat is er dan sneler dan mijn z6



    Nen turbo z6
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 23 feb 2012, 11:58

    WhiteSol schreef:
    Weske schreef:dus de kop van een d16a9 past dan wel?


    neen want da's een dubbele nokkenas


    kan wel passend gemaakt worden !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: intake

    Berichtdoor Weske » do 23 feb 2012, 13:51

    hoe juistdan
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten