D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

Berichtdoor XTP89 » zo 22 jan 2012, 22:46

Hallo,

Omdat ik het moeilijk heb een degelijke eg VTEC te vinden, wil ik mijn huidige 1300 D13B2 motor wat aanpassen.
Ik zou hem graag ombouwen naar injectie en ander spruitstuk steken + uitlaatlijn
Ik zou zoveel mogelijk zelf willen doen, maar kan denk ik wel wat hulp gebruiken.
Ik weet namelijk niet juist welke onderdelen er nodig zijn en heb zelf ook niet de ruimte om het thuis te doen.
Iemand die mij wat kan helpen?

Mvg

Peter
Laatst bijgewerkt door XTP89 op zo 26 feb 2012, 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
XTP89
B16 Poster
 
Berichten: 301
Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
my honda: Civic EG ESI '92
Advertenties:



  • Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor Blueman » zo 22 jan 2012, 23:40

    Het is niet zo simpel om dit te doen hoor. Brandstofpomp, leidingen, injectie, bekabeling,... komt veel geld en veel werk aan te pas.
    alternatief 1: andere carbu's steken. bv dubbele weber ed. vrij kostelijk voor "weinig" extra.
    alternatief 2: D15B2 blok steken: andere brandstoftank, kabelboom ( alles incl. dashbord moet er uit).

    Tis allemaal iets ze :-)
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 23 jan 2012, 08:49

    als ik van u was kiesde ik optie 1 daar kun je al heel wat mee winnen !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » ma 23 jan 2012, 08:55

    hiermee starten doet al veel heb dit destijds ook gedaan

    verbruik stijgt wel maar je krijgt iets meer gratis pit.

    http://www.maxrev.de/civic-92-95-eg3-tu ... de-t26.htm


    bekijk ook eens de mogelijkheid om een d13 jdm blok te bekijken....

    d14 dual carb van crx zou ook passen... denk dat je met een uitlaatlijn en degelijke afstelling van carb al een pittige 1300 cc zal hebben
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor Blueman » ma 23 jan 2012, 09:22

    maze schreef:d14 dual carb van crx zou ook passen... denk dat je met een uitlaatlijn en degelijke afstelling van carb al een pittige 1300 cc zal hebben


    Just, in de uk doen ze da vrij veel. Grat vergeten! :-)
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » ma 23 jan 2012, 09:40

    dus denk da je dan weet wat te doen he. uitlaatlijn, d14 dual carb, carbs degelijk laten afstellen en you are good to go!

    verwacht geen wonderen maar voor een 1300cc zijn het pittige wagentjes
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » ma 23 jan 2012, 19:04

    Is die dubbele carb een probleem op de keuring?
    want ik wist ergens eentje liggen voor een 1.4-1.6<
    Is er ook iemand op dit forum wat ;ij kan helpen met het plaatsen en afstellen?
    Denk dat het op een middagje wel gestoken is, maar zelf kan ik hem niet afstellen>
    Hulp tegen vergoeding uiteraard ;)
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor Blueman » ma 23 jan 2012, 22:05

    op een middagje? :D
    Geef mo gaas gerard! :D
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » di 24 jan 2012, 08:38

    denk da een dual carb niet zal opvallen. je zou al een echte kenner moeten hebben op de keuring hiervoor.
    probeer zo iets niet overhaast te doen. carbs goed afstellen is niet zo simpel.

    hou ook rekening met het verbruik he! die carbs durven een hoog verbruik te krijgen!

    wat ik mij nog herriner( wou destijds mijn d13 ook meer pit geven) zou je met dual carb en uitlaatlijn tegen de 90 pk moeten zitten voor op zich een beperkt budget
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 24 jan 2012, 12:08

    Go for webers ! afstelen is geen probleem let wel op het neemt enkele uren in beslag om het goed te doen ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » di 24 jan 2012, 21:01

    Bedankt voor de vele hulp zover :goed:
    Dubbele Weber kon ik niet vinden voor een 1.3 civic, de dubbele carb van een CRX kan ik wel ergens vast krijgen.
    En dat het verbruik omhoog gaat weet ik, maar enig idee hoeveel l/km zou ik dan zitten?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor crv » di 24 jan 2012, 22:04

    XTP89 schreef:Bedankt voor de vele hulp zover :goed:
    Dubbele Weber kon ik niet vinden voor een 1.3 civic, de dubbele carb van een CRX kan ik wel ergens vast krijgen.
    En dat het verbruik omhoog gaat weet ik, maar enig idee hoeveel l/km zou ik dan zitten?


    reken op een verbruik van een goei 8 liter (allee da's bij onze rex toch het geval en die wordt niet gespaard ;) )
    If I ruled the world, everybody would drive a Honda ...

    The Cars :
    Ridgeline '08 : R.I.P. 2013
    Shuttle '98 2.3 Vtec : 2014 - ...
    Civic Coupe EJ2 1996 : Tim's car
    Civic HB '90 : Bert's car
    Avatar gebruiker
    crv
    B20 Poster
     
    Berichten: 596
    Geregistreerd: do 03 jun 2010, 02:37
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: Accord 1996
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » di 24 jan 2012, 22:19

    crv schreef:
    XTP89 schreef:Bedankt voor de vele hulp zover :goed:
    Dubbele Weber kon ik niet vinden voor een 1.3 civic, de dubbele carb van een CRX kan ik wel ergens vast krijgen.
    En dat het verbruik omhoog gaat weet ik, maar enig idee hoeveel l/km zou ik dan zitten?


    reken op een verbruik van een goei 8 liter (allee da's bij onze rex toch het geval en die wordt niet gespaard ;) )



    Mmm, ik verbruik nu al 9liter (zit wel vaak boven de 3000 toeren als de blok warm is :teehee: )
    Maar ik vind die dubbele carb van die crx niet meer wat ik wist.
    Iemand nog enige links naar verkopers of shops voor mij?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor login257 » di 24 jan 2012, 22:21

    XTP89 schreef:Iemand nog enige links naar verkopers of shops voor mij?


    check gerdy, dentette en all4honda.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » wo 25 jan 2012, 08:20

    op het forum moet er hier inderdaad iemand da liggen hebben. verbruik is afhankelijk van uw afstelling van carbs en rijstijl kan zelfs minder zijn met nen dual carb als ze goed afgesteld zijn ma paardjes hebben meestal dorst :D
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten