D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 25 jan 2012, 13:18

ik kan je nieuwe webers aan de hand doen wel erg prijzig maar achteraf zeker merkbaar tegenover de oem carbu's van de honda crx !en dan heb je per cilinder de juiste toestroming..
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » wo 25 jan 2012, 19:24

    jonas (R-garage) schreef:ik kan je nieuwe webers aan de hand doen wel erg prijzig maar achteraf zeker merkbaar tegenover de oem carbu's van de honda crx !en dan heb je per cilinder de juiste toestroming..


    Je mag mij je prijs wel eens PM'en.
    kan jij ze ook plaatsen en afstellen?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » wo 25 jan 2012, 20:17

    maze schreef:hiermee starten doet al veel heb dit destijds ook gedaan

    verbruik stijgt wel maar je krijgt iets meer gratis pit.

    http://www.maxrev.de/civic-92-95-eg3-tu ... de-t26.htm


    bekijk ook eens de mogelijkheid om een d13 jdm blok te bekijken....

    d14 dual carb van crx zou ook passen... denk dat je met een uitlaatlijn en degelijke afstelling van carb al een pittige 1300 cc zal hebben


    om nog even trg te komen op die carbu van de crx: weet jij of er veel veranderd dan kwa aansluitingen voor op een 1300 of is alles gewoon plug and play?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » wo 25 jan 2012, 20:37

    dacht da alles 1 op 1 uitwisselbaar was maar da soms de chokekabel werdt vervangen ook. misschien zelf eens rondhoren hier of iemand deze swap ooit al gedaan heeft.


    http://www.d-series.org/forums/engine-b ... carbs.html

    heel veel leesvoer als je er meer over wil weten.
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » za 28 jan 2012, 23:32

    maze schreef:hiermee starten doet al veel heb dit destijds ook gedaan

    verbruik stijgt wel maar je krijgt iets meer gratis pit.

    http://www.maxrev.de/civic-92-95-eg3-tu ... de-t26.htm


    bekijk ook eens de mogelijkheid om een d13 jdm blok te bekijken....

    d14 dual carb van crx zou ook passen... denk dat je met een uitlaatlijn en degelijke afstelling van carb al een pittige 1300 cc zal hebben


    Beetje laat dat ik hierop reageer maar:
    Die gids lijkt heel handig, enkel kan ik geen duits :p geen vertaling iemand :?:
    En is die JDM d13 motor dan zoveel beter dan mijn versie?
    Ook had ik vandaag na een probleem met mijn koppelingsvloeistof ontdekt dat er een slang onderaan de carb los hing.
    Na deze terug op zijn juiste plek gestoken te hebben heeft de auto meer pit gekregen, denk dat het iets met de onderdruk te maken had ofzo :?:
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor dentette » za 28 jan 2012, 23:53

    ik denk da ik nog zo een 1400 carbu heb liggen zal morge eens kijke
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » wo 01 feb 2012, 22:13

    Is er veel verschil tussen 2.5" en 3" uitlaat?
    Want ik zie deze invidia uitlaat van 2.5" dik wel zitten: http://www.fullcartuning.nl/38017/Invidia-Cat-back-system-GT300-Honda-Civic-92-96-3-drs.html
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor maze » do 02 feb 2012, 10:23

    dacht da een jdm D13 blok 90 of 100 pk had ( misschien da iemand anders dit kan bevestigen of specs van heeft)

    tussen 2,5 en 3 inch uitlaat is nen halve inch verschil he :har: 2,5 inch zou moeten goed zijn. zijn er hier een paar die een pak weten over uitlaten die gaan u daar verder mee kunne helpe
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor naar injectie ombouwen en wat pittiger maken

    Berichtdoor XTP89 » vr 03 feb 2012, 21:59

    maze schreef:dacht da een jdm D13 blok 90 of 100 pk had ( misschien da iemand anders dit kan bevestigen of specs van heeft)

    tussen 2,5 en 3 inch uitlaat is nen halve inch verschil he :har: 2,5 inch zou moeten goed zijn. zijn er hier een paar die een pak weten over uitlaten die gaan u daar verder mee kunne helpe


    Mijne heeft op papier 75pk, is een 1300 motor met carburator (was enkel verkrijgbaar in Europa dacht ik)
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

    Berichtdoor XTP89 » zo 26 feb 2012, 21:09

    Iemand die al eens een single carbu naar dual carbu heeft omgebouwd.
    Want ik wil het wel zelf doen, maar kan wel hulp gebruiken denk ik (zeker bij het afstellen.
    Vroeg me ook af of ik een nieuwe pakking nodig ga hebben voor op het inlaatspruitstuk?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

    Berichtdoor Tim_EG3 » za 31 maart 2012, 22:04

    XTP89 schreef:Iemand die al eens een single carbu naar dual carbu heeft omgebouwd.
    Want ik wil het wel zelf doen, maar kan wel hulp gebruiken denk ik (zeker bij het afstellen.
    Vroeg me ook af of ik een nieuwe pakking nodig ga hebben voor op het inlaatspruitstuk?

    Weet iemand dit? Want ik zou zoiets misschien ook willen doen, maar kun je op de originele 1300 carbu ook een gewone short ram intake steken of niet?
    The Power of Dreams.
    Honda MB 50 / Honda CBR 400 / Cagiva Mito 125 7speed / Honda Civic EG3 Tahitian
    Tim_EG3
    D17 Poster
     
    Berichten: 267
    Geregistreerd: do 08 dec 2011, 12:13
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EG3
    Advertenties:

    Re: D13b2 motor ombouwen van 1 carbu naar dual carbu

    Berichtdoor vtiprelude » zo 01 apr 2012, 12:33

    ik heb nog nen dual carb liggen,zit zelfs een k&n inlegfilter in!
    zit nog op motor,dus je kan alles hebben wat je nodig hebt!
    intresse pm mor he!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten