mini-me: wat nieuw te bestellen?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

mini-me: wat nieuw te bestellen?

Berichtdoor the_wezz » wo 14 dec 2011, 19:16

ik weet dat ik andere topics moet lezen, already done that :mrgreen:
maar nog enkele vragen zijn me nog niet uitgekomen.

Aangezien ik me in de loop van deze winter ga bezig houden met de mini-me op mijn D15b2,
heb ik nog enkele vraagjes.
Ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden :lol:
Om duidelijk te zijn D15b2 met kop en inlaat van D16z6

Hoeveel cc-injectoren moet ik nemen?
Welke koppakkingsset (volledig) moet ik nemen? D15b2 of D16z6
Kan ik volwaardig op een P28 draaien, of moet die 'zo snel mogelijk' afgesteld worden?
98 tanken een must of mythe ?

alvast bedankt :goed:
Avatar gebruiker
the_wezz
B18 Poster
 
Berichten: 415
Geregistreerd: vr 24 sep 2010, 14:36
Woonplaats: stekene
my honda: honda civic EG4
Advertenties:



  • Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor del_zot » wo 14 dec 2011, 20:20

    ik dacht te herinneren da ge beste een d16y8 koppakking kunt gebruiken
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor Bell_Sol » vr 23 dec 2011, 13:11

    als ge de kop van z6 neemt moet ge de injectoren dervan ook pakken.

    en 98 tanken :zot: da MAG ja, maar moeten, komaan zeg... :dom:
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor dom » vr 23 dec 2011, 19:47

    ge MOET ALTIJD 98 tanken :goed:
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor Nasty » za 24 dec 2011, 00:37

    dom schreef:ge MOET ALTIJD 98 tanken :goed:


    zeg eens waarom? ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 24 dec 2011, 13:50

    the_wezz schreef:ik weet dat ik andere topics moet lezen, already done that :mrgreen:
    maar nog enkele vragen zijn me nog niet uitgekomen.

    Aangezien ik me in de loop van deze winter ga bezig houden met de mini-me op mijn D15b2,
    heb ik nog enkele vraagjes.
    Ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden :lol:
    Om duidelijk te zijn D15b2 met kop en inlaat van D16z6

    Hoeveel cc-injectoren moet ik nemen?
    Welke koppakkingsset (volledig) moet ik nemen? D15b2 of D16z6
    Kan ik volwaardig op een P28 draaien, of moet die 'zo snel mogelijk' afgesteld worden?
    98 tanken een must of mythe ?

    alvast bedankt :goed:


    hoi ,
    best is de koppakking nemen van desbetreffende cilinderkop ! (dus een stalen van een esi z6),en als je het juist wil laten draaien moet je ofwel die p28 ecu laten chippen ofwel iets anders kopen...
    en wat die benzine keuze betreft 98 ron is altijd beter ,en weet je waarom met 98 ben je zeker dat je zeker 95 ron hebt tegen 95 ron is meschien maar 88 ron vandaar ook door Honda aanbevolen in den tijd dat je deze nieuw kocht.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor R200TEG » za 24 dec 2011, 13:50

    't kan een gedacht zijn, maar ik vind 98 beter draaien in den DC2, in Engeland was er vooral 97 met getankt denk ik ?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor backer_6 » zo 25 dec 2011, 14:00

    ik heb bij mijn mini me altijd op 95 gerede en nooit problemen gehad
    Afbeelding
    backer_6
    K24 Poster
     
    Berichten: 939
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
    Woonplaats: stekene
    my honda: civic ep2
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor hondamus » zo 25 dec 2011, 20:49

    the_wezz schreef:ik weet dat ik andere topics moet lezen, already done that :mrgreen:
    maar nog enkele vragen zijn me nog niet uitgekomen.

    Aangezien ik me in de loop van deze winter ga bezig houden met de mini-me op mijn D15b2,
    heb ik nog enkele vraagjes.
    Ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden :lol:
    Om duidelijk te zijn D15b2 met kop en inlaat van D16z6

    Hoeveel cc-injectoren moet ik nemen?
    Welke koppakkingsset (volledig) moet ik nemen? D15b2 of D16z6
    Kan ik volwaardig op een P28 draaien, of moet die 'zo snel mogelijk' afgesteld worden?
    98 tanken een must of mythe ?

    alvast bedankt :goed:


    98tanken zeker doen is beter.

    Waarom ? Wel Je hebt 95 en 98 zijn idd alle twee benzine en rijden alle twee.

    Nee het verschil tussen 98 en 95.... heeft te maken met het octaangehalte en als je een auto met een hoge compressie hebt moet je zorgen voor meer octaan in je benzine. Door de hoge compressie zorg je ervoor dat alles warmer komt ook je mengsel en tis net daar waar het fout kan gaan. Als je mengsel te warm word ga je motor gaan pingelen (Zelfontbranden) met alle gevolgen van dien.

    Let op: met een mini me verhoog je je copmressie, vandaar tank 98.

    Idd 95 rijd even goed maar met 98 ben je zeker dat alles tip top blijft.
    Avatar gebruiker
    hondamus
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 24 dec 2011, 10:08
    my honda: ee9
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor Bell_Sol » zo 25 dec 2011, 22:16

    hogere compressie, ok,
    maar tis nie da ge zoveel hoger zit da ge ineens pingelen gaat hebben é...
    da vind ik een beetje overdreven zenne, om dan te zegge daje 98 MOET tanken :roll:
    voor nen DC2 snap ik da nu mss nog, ma voor ne gewone d16 met mini-me is da wel een beetje overkill denk ik.
    maar denk da we hier serieus oftopic aant gaan zijn, dus nu
    :backot:
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor falz » zo 25 dec 2011, 22:37

    hangt vooral af van hoe ge em laat mappen, en in de UK tanken ze 99 btw :) bij Tesco :D

    en ge denkt mss van als ge 98 moet tanken normaal en ge tankt 95 dat da ni zo'n groot verschil geeft, awel, mijne engelse 200sx die altijd op Tesco 99 heeft gereden, kheb daar een dikke 2 maand 98 in gekapt en toen begon dieje zelfs al raar te doen :D

    alles, of toch véél, hangt af van de mapping..
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: mini-me: wat nieuw te bestellen?

    Berichtdoor HondaNickx » do 16 feb 2012, 20:45

    Bell_Sol schreef:hogere compressie, ok,
    maar tis nie da ge zoveel hoger zit da ge ineens pingelen gaat hebben é...
    da vind ik een beetje overdreven zenne, om dan te zegge daje 98 MOET tanken :roll:
    voor nen DC2 snap ik da nu mss nog, ma voor ne gewone d16 met mini-me is da wel een beetje overkill denk ik.
    maar denk da we hier serieus oftopic aant gaan zijn, dus nu
    :backot:



    Sommige mini me's draaien veel hoger compressie als ne stock dc2 dus ne gewone d16 mini me heeft er nix mee te maken.Ge kunt ook pingelen op 9 :1 compressie als u mengsel verkeerd staat.
    Draait allemaal om de compressie verhouding dat het heeft.In dit geval met een stock z6 kop is dat 10.40 :1 wat gelijk staat aan de stock compressie van een VTI.Sommige laten die kop ook ne mm vlakken en dan zit ge al tegen de 11.6 :1 compressie te zien wat gelijk is aan stock dc2 compressie en dus 98 wel een must wordt.

    @ topic starter:
    - Stock 240cc injectoren van een z6 zijn genoeg
    - D15b2 koppakking zijn nog papieren versies ,ik zou dus de D16z6 stalen versie nemen veel beter.
    - zoiezo zo snel mogelijk laten afstellen
    - En 98 is geen must op 10.4 :1 compressie.De 98 ron vindt je toch niet meer nu ,het is allemaal 95 met additieven.
    Alleen BP ultimate verkoopt nog echt 98 ron dacht ik.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten