Pagina 1 van 3

Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 17:21
door mariow
Ik ben aan het denken om me eens een uitlaatje aan te schaffen (niet nu direct maar komt wss wel)
maar heb gehoord dat een Invidia dus niet een al te beste keuze zou zijn
en je zelf Krachtverlies hebt..
nu had ik gezien dat eer ook een SRS G55 past op EP1
zou deze beter zijn en toch da 'ietsje' power bij geven?
en dat mss in samenwerking van Srs header ofzo..

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:44
door Bell_Sol
denk daje met invidia toch wel meer winst zou hebben dan met SRS ze.. :denk:
op de sol zit invidia, is toch wel een verschil :denk:
kweet natuurlijk nie hoe da bij de EP's zit é :lol:

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:44
door Nasty
SRS is rotzooi. goedkope zooi waar de kans op vermogensverlies zelfs groter is dan bij invidia.

Bij uitlaatlijnen zit het verlies in pk's in de diameter. Hoogst waarschijnlijk is die invidia en SRS lijn dik 60mm in doorsnee wat VEEL te groot is voor de 90pk van een EP1 door te jagen. Je gaat ook heel wat koppel verliezen.

Beste keuze is nog altijd custom made, ofwel eentje van supersprint steken, die zijn altijd wat dunner dan meeste aftermarket materiaal

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2011, 20:01
door mariow
Nasty schreef:SRS is rotzooi. goedkope zooi waar de kans op vermogensverlies zelfs groter is dan bij invidia.

Bij uitlaatlijnen zit het verlies in pk's in de diameter. Hoogst waarschijnlijk is die invidia en SRS lijn dik 60mm in doorsnee wat VEEL te groot is voor de 90pk van een EP1 door te jagen. Je gaat ook heel wat koppel verliezen.

Beste keuze is nog altijd custom made, ofwel eentje van supersprint steken, die zijn altijd wat dunner dan meeste aftermarket materiaal

Dus best geen van beide hmmz..
Custom made ,oke maar waar en welk prijskaartje hangt daar dan aanvast?

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2011, 20:11
door Nasty
mariow schreef:
Nasty schreef:SRS is rotzooi. goedkope zooi waar de kans op vermogensverlies zelfs groter is dan bij invidia.

Bij uitlaatlijnen zit het verlies in pk's in de diameter. Hoogst waarschijnlijk is die invidia en SRS lijn dik 60mm in doorsnee wat VEEL te groot is voor de 90pk van een EP1 door te jagen. Je gaat ook heel wat koppel verliezen.

Beste keuze is nog altijd custom made, ofwel eentje van supersprint steken, die zijn altijd wat dunner dan meeste aftermarket materiaal

Dus best geen van beide hmmz..
Custom made ,oke maar waar en welk prijskaartje hangt daar dan aanvast?


prijs zit wel een stuk hoger. contacteer RigoDC2 of carmeg ns, die lieten er eentje maken op maat.

Ofwel prestatie ofwel goedkoop. die 2 gaan nooit samen

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2011, 21:31
door Blue Civic
Op mijn EP2 zat een Invidia lijn vanaf de katalysator. Nooit problemen mee gehad of vermogensverlies. Reed altijd even goed.Wel schoon geluidje. :mrgreen: ;)

Weet natuurlijk niet wat dit geeft op een EP1.

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2011, 21:38
door Nasty
Blue Civic schreef:Op mijn EP2 zat een Invidia lijn vanaf de katalysator. Nooit problemen mee gehad of vermogensverlies. Reed altijd even goed.Wel schoon geluidje. :mrgreen: ;)

Weet natuurlijk niet wat dit geeft op een EP1.


ik merkte gewoon dat ik met de EJ9 sneller was er meer koppel had dan andere EJ's met dezelfde setup maar dan MET 60mm uitlaatlijn, ik spreek uit ondervinding

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011, 19:34
door carmeg
de prijs van je custom made hangt er wat vanaf wat je allemaal wil.. bij mij is de lijn compleet (nu toch tenminste, na een foutje in de overeenkomst eerst, maar is rechtgezet) van aan de collector, tot aan de eindpot, in inox..
maar wat wil je, 'vermogenwinst' (idd tussen aanhalingstekens, want zoveel zalt ni zijn) ongeacht het geluid, of wil je ook nog dempers ertussen?

1: een gewone rechte lijn, flens collector naar flens eindpot kwam op een kleine 200EUR..
2: hetzelfde, maar MET de geluidsdemper tussen (die demper net voor de flens van je eindpot) kwam op een kleine 300EUR..
3: volledig ok voor de keuring, dus met katvervanger enz... kwam op een 500EUR (met alle nodige flenzen en lambda sockets enz..)

bij mij kwam daar dan nog eens het passend maken van de tenzo eindpot bij..

en qua pk winst.. ik weet nog goed dat ik het verschil voelde toen ik daar wegreed.. maar t is niet plots een type r he :D eigenlijk denk ik niet dat er veel pk's bij waren, maar je hebt wel dat gevoel..
maar ik heb eigenlijk maar goed verschil gemerkt eens ik de kat er helemaal vantussen had geslepen, en een stuk buis tussen gelast.. ;)
en het geluid van de mijne ken je.. hoewel dat ook wel afhangt van de eindpot die je uiteindelijk zou kiezen..

zo heb je een idee he ;) k hoop da je er wat mee bent met den uitleg..

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011, 20:07
door honda-integra
carmeg schreef:de prijs van je custom made hangt er wat vanaf wat je allemaal wil.. bij mij is de lijn compleet (nu toch tenminste, na een foutje in de overeenkomst eerst, maar is rechtgezet) van aan de collector, tot aan de eindpot, in inox..
maar wat wil je, 'vermogenwinst' (idd tussen aanhalingstekens, want zoveel zalt ni zijn) ongeacht het geluid, of wil je ook nog dempers ertussen?

1: een gewone rechte lijn, flens collector naar flens eindpot kwam op een kleine 200EUR..
2: hetzelfde, maar MET de geluidsdemper tussen (die demper net voor de flens van je eindpot) kwam op een kleine 300EUR..
3: volledig ok voor de keuring, dus met katvervanger enz... kwam op een 500EUR (met alle nodige flenzen en lambda sockets enz..)

bij mij kwam daar dan nog eens het passend maken van de tenzo eindpot bij..

en qua pk winst.. ik weet nog goed dat ik het verschil voelde toen ik daar wegreed.. maar t is niet plots een type r he :D eigenlijk denk ik niet dat er veel pk's bij waren, maar je hebt wel dat gevoel..
maar ik heb eigenlijk maar goed verschil gemerkt eens ik de kat er helemaal vantussen had geslepen, en een stuk buis tussen gelast.. ;)
en het geluid van de mijne ken je.. hoewel dat ook wel afhangt van de eindpot die je uiteindelijk zou kiezen..

zo heb je een idee he ;) k hoop da je er wat mee bent met den uitleg..



Skytune??

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011, 21:06
door Connix
invidia g200 gaf bij mij overduidelijk pkverlies, voelde da verschil enorm, het vermoge van optrekken dat hij nu heeft viel vlledig weg met de invidia, was niet aangenaam ook niet. Mugen twinloop lijkt mij de defctigste die er is

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011, 21:11
door mariow
Connix schreef:invidia g200 gaf bij mij overduidelijk pkverlies, voelde da verschil enorm, het vermoge van optrekken dat hij nu heeft viel vlledig weg met de invidia, was niet aangenaam ook niet. Mugen twinloop lijkt mij de defctigste die er is

ja oke
maar 1: is die wel voor EP1-EP2 en niet enkel voor EP3 beschikbaar
2 waar gade hem vinde en welk prijskaartje gaat daar dan wel niet aanhangen ;)

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011, 16:59
door carmeg
en als ge die ergens betaalbaar vind, moet ge nog zien dat ik die niet eerst gezien heb, want dan ben je m kwijt :p

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011, 18:16
door Vaelen
Iemand ervaring met die van GREDDY?

Grtjsssss

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011, 22:28
door Connix
van greddy bestaat er geen voor ep. tenzij voor ep3 mar zeker niet voor ep1 en ep2 want heb ik al eens achter gehoord en gezocht zonder succes

Re: Uitlaatkeuze EP1

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011, 22:58
door Vaelen
Aah oké merci ;)