[EG] D16 naar B16

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

[EG] D16 naar B16

Berichtdoor CCX007 » wo 24 aug 2011, 17:42

hallo,

ik ben namelijk er sterk over aant twijfelen om ofwel op mijn D16Z6 een turbokit te plaatsen of om een B16 te plaatsen

nu zit ik met volgende vragen:

wat heb ik allemaal nodig om die B16 erin te krijgen en deftig te kunnen laten draaien?

en welke B16 leg ik er t best in want ik weet niet direct een verschil tussen bijvrbeeld een a1, a2 of b

en zijn er nog mensen die dit gedaan hebben? zoja hoe zit dat met de keuring?

alvast bedankt

Kain
CCX007
B20 Poster
 
Berichten: 558
Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
Woonplaats: Bertem (Leuven)
my honda: Eg Coupe
Advertenties:



  • Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor backer_6 » wo 24 aug 2011, 17:57

    als je een b16 wilt steken moet je gewoon de schakelstangen +ecu vervangen + motorsteunen
    het goedkoopste is denk ik b16a2 die heeft 160pk
    b16b heeft er meer maar ik weet niet juist hoeveel

    voor de keuring mag dit niet
    Afbeelding
    backer_6
    K24 Poster
     
    Berichten: 939
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
    Woonplaats: stekene
    my honda: civic ep2
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor punanied9 » wo 24 aug 2011, 18:02

    b16a1 = 150 pk ( crx/civic vtec / ee8, ee9 )
    b16a2 = 160 pk ( civic vtec / eg6,eg9 )
    b16b = 185 pk ( civic type-r / ek9 )

    buiten hetgeen dat backer opnoemt denk ik dat je ook nog andere header, intake, aandrijfassen en kabelboom nodig hebt.

    op de keuring gaan ze wel nie kunnen lachen :)

    ge kunt altijd proberen en de dohc en vtec uit u kleppendeksel slijpen :)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » wo 24 aug 2011, 19:33

    alvast n stuk vooruit, maar kan je voor de keuring bijvoorbeeld geen motor-''cover'' plaatsen?

    een kap die je motor bedekt?
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor JDM-civic » wo 24 aug 2011, 22:29

    Is vrij moeilijk maar met veel knutselen wel mogelijk denk ik.. Het verschil tussen een D en een B serie is altijd zichtbaar..
    Het hangt af van de gene die hem keurt, of hij het verschil ziet tussen 1 en 2 nokkenassen :)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » do 25 aug 2011, 16:33

    kga het er toch op wagen dan en zien dat ik tegen volgende zomer een degelijke swap gevonden heb

    alvast merci ;)
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » zo 28 aug 2011, 09:36

    nog even een ander vraagje, ik heb namelijk een volledige swap gevonden met aandrijfassen, motorkabelboom, steunen, etc etc
    nu mijn vraag is; de B16A2 blok heeft 160.000km, is dit naar jullie mening te veel of is het nog perfect doenbaar om er nog 100.000 km mee te rijden alvorens te reviseren?
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor punanied9 » zo 28 aug 2011, 10:10

    CCX007 schreef:nog even een ander vraagje, ik heb namelijk een volledige swap gevonden met aandrijfassen, motorkabelboom, steunen, etc etc
    nu mijn vraag is; de B16A2 blok heeft 160.000km, is dit naar jullie mening te veel of is het nog perfect doenbaar om er nog 100.000 km mee te rijden alvorens te reviseren?


    nu stelde nogal een vraag...

    Mijn oud b16a1 blok heeft geen "olieverbruik" en gaat al ruim 226.000 kilometer mee. Goed warmrijden, om de 5 a 10.000 kilometer nieuwe filters, vloeistoffen en kleppen regelen

    vb. Ik ken gasten met a1/a2 met circa 120.000 kilometer die om de tank olie mogen bijvullen

    kilometerstand zegt niks over de motor, het is allemaal tezien hoe de vorige eigenaars er voor gezorgd hebben.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » zo 28 aug 2011, 10:17

    ah ok, zal t dan maar bekijken, ik ga er volgend weekend hene kijken en hoogst waarschijnlijk een voorschot geven zodat er in de winter, lekker een B16 in ligt :p
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 28 aug 2011, 11:12

    op een hallf jaar tijd krijg ik die wel door de keuring met B16 erin..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » zo 28 aug 2011, 11:16

    zou super zijn!
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor dom » ma 29 aug 2011, 22:35

    aah lang leve de achterpoorten en het papierwerk heh :goed:
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor CCX007 » di 30 aug 2011, 08:30

    zwijg me daarvan... als 19-jarige word je al genoeg afgeluisd door die verzekeraars hier in belgie als je wat meer wilt dan een 800cc Fiat

    dus ik ga t zo proberen om erdoor te geraken en lekker verzekering te betalen op een D15 :p
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor punanied9 » di 30 aug 2011, 08:58

    kzou daar nie teveel mee tekoop lopen tegenwoordig.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: [EG] D16 naar B16

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 30 aug 2011, 16:23

    punanied9 schreef:kzou daar nie teveel mee tekoop lopen tegenwoordig.


    inderdaad zoiets hier posten is al helemaal niet slim.. :no:
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten